Gå til innhold

Komplett Superweekend-tråden


Gjest Slettet+89234341

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det spørs nå det også. De færreste i Oslo har gåavstand dit. Da er det snakk om å betale trikk/buss/bil tur-retur og at det må være lavere enn portodifferansen. Når man på toppen av det må betale høye bokostnader så vil jeg ikke akkurat si det er lønnsomt å bo i Oslo på grunn av at man sparer noen kroner på portoen i ny og ne. Særlig de med gåavstand har nok høye boutgifter.

Lenke til kommentar
Godt mulig det har skjedd en forandring i fraktpriser nå nylig. Har ca 80 bestillinger på Komplett hittil i år, og vet litt hva jeg har betalt i frakt før.

 

Men samma det, bare å stå over kjøpet :)

 

Siden du har så mange bestillinger på komplett, så er det jo en smal sak å sjekke hva du har betalt for frakt av f.eks en tung sending. Kabinett etc.

 

Her må du legge alle korta på bordet :p Har du først sagt A, så må du si B :tease:

 

Eksempel:

Cooler Master HAF 922. Vekt 8.7 kg -->Posten Servicepakke 189.80 inkl. mva. uten postoppkrav.

 

Corsair HX 1000W PSU. Vekt 3.44kg --> Posten Servicepakke 97.50 inkl. mva. uten postoppkrav

 

Det jeg ikke får til å stemme, er at et Cooler Master HAF 922 som veier 8.7 kg, blir 83.20 kr billigere å sende enn 3 stk Silver Power 600W som veier 2.7 kg pr stk.

 

Da kan jeg likegodt splitte opp ordren i tre, og likevel betale det samme i frakt som jeg gjør på samlet sending.

 

Fant kjapt en ordre fra tidligere i høst.

2stk Cooler Master Mystique 631- 13.9 kg.

Scythe Katana 2- 0.8 kg

SeaSonic S12Energy+ PSU 550W- 2.5 kg

Samsung DVD±RW burner- 0.7 kg

 

Dette veier 13.9 kg og kostet 323 kr i frakt. Men kjøper jeg 5 stk Silver Power 600W, med totalvekt på 13.5 kg, blir frakta 455 kr. Ingen kan overbevise meg at dette rimer i særlig grad :roll:

 

Edit: Sjekket nå på ordinær salg. 1 stk Corsair VX 550W koster 91 kr i frakt, mens 3 stk koster 118.30 kr. Da ble det andre boller ja.

 

Fin fint tiltak med superweekend, men ikke tull med frakta for å minske rabatten Komplett!

Endret av lucky666
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Gratis frakt for studenter på dustinhome gjør at superweekend ikke interesserer meg så mye som det en gang gjorde. Det må være skikkelig tilbud om det skal være verdt det (spesielt siden komplett er dyrere i utgangspunktet), og denne helgen var det lite av det for min del. med fraktpriser på flere hundre kr på mye som snakkes om her, suges besparelsene fort bort

Lenke til kommentar

Til sammenligning tar NetShop 95 kroner i frakt for eksakt samme størrelse og tyngde på pakken som jeg hos Komplett betalte 170. Det er litt vel mye forskjell synes nå jeg så jeg kommer til å følge ekstra godt med neste gang jeg vurderer å kjøpe noe hos Komplett.

 

Det må som sagt være sabla gode tilbud før jeg blir frista, og det blei jeg altså siden jeg betalte 170 spenn for en forholdsvis liten eske på 4,7 kilo forskuddsbetalt med Visa for noen helger tilbake.

 

Komplett vet nok svært godt selv hva de tar for frakt så jeg venter ikke så veldig spent på svaret som eventuelt kommer i denne tråden. Det blir nok mere bla bla bla enn ei forståelig/skikkelig forklaring når det er snakk om så store prisforskjeller.

 

Edit: Skriveleif

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Hvorfor er fraktprisen på 3 stk Corsair VX 550W 118.30 kr, mens frakta på 3 stk Silver Power 600W er 273 kr? Eneste forskjellen på de to pakkene er at Corsair veier noen hundre gram mer, og at det er ordinær kjøp.

 

Dette er nærmest identiske mål og vekt på varene. Selvsagt har ikke posten forandret på sine priser. Da skulle begge mine eksempler ha lik fraktpris.

Lenke til kommentar
Hvorfor er fraktprisen på 3 stk Corsair VX 550W 118.30 kr, mens frakta på 3 stk Silver Power 600W er 273 kr? Eneste forskjellen på de to pakkene er at Corsair veier noen hundre gram mer, og at det er ordinær kjøp.

 

Dette er nærmest identiske mål og vekt på varene. Selvsagt har ikke posten forandret på sine priser. Da skulle begge mine eksempler ha lik fraktpris.

Tror ikke det har noe med frakt ordinære produkter vs. tilbudsvare/superweekend, og at de liksom skal tjene inn noen ekstra slanter på selve forsendelsen.

 

Jeg sjekket nettopp 3x Seasonic 500W som er på superweekend-tilbud i likhet med nevnte Silver Power, og frakt Tollpost MyPack er kr.98 og Posten Servicepakke kr.113

 

Ikke godt å si hvorfor det var anderledes med Silver Power, men bildet er i allefall ikke entydig.

Endret av Mekkus
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg snakket litt med en av de logistikkansvarlige hos oss, og de kan fortelle at det antagelig har skjedd en feil med Silver Poweren.

 

Sannsynligvis har den blitt plassert i feil kollikategori (det som styrer størrelse på, vekt av og antall kolli per produkt). Og dermed har fraktprisen blitt ugunstig høy.

 

Vi beklager på det sterkeste det som skjedde! Men hvis noen er interessert i å kjøpe til samme pris som i helgen, så kontakt meg på [email protected] så ordner vi det! :-)

 

Marius

Lenke til kommentar

Jeg brukte en masse penger på fredag i forrige uke, blant annet på en strømforsyning, Seasonic M12D Powersupply 750W Modular og et Wolfenstein Xbox 360-spill. Det var halv pris på Seasonic og bare kr 100 for Wolfenstein. Gode tilbud, spør du meg.

 

Ordren har blitt liggende som "må bestilles til lager" for de disse, og i dag sendte jeg mail til dem. Det viser seg at begge har gått ut av sortimentet og kan ikke leveres.. Dette til tross for at begge sto som "på lager" når jeg bestilte - det var faktisk en av forutsetningene for at jeg i det hele tatt ville bestille, da jeg ikke hadde lyst til å vente i det uendelige for å bygge en ny maskin.

 

Jeg fikk tilbud om å bestille nye varer fraktfritt, og det er positivt, men får ikke det samme tilbudet nå. Det er svært uheldig at man legger ut varer man ikke har og heller ikke har tenkt å bestille på slike tilbud.

 

Dette til info.

Lenke til kommentar

Dette har Komplett vært kjent for lenge. ELENDIG lagerstatusoppdatering. "Selger" ting de ikke har. Lagerstatus på siden Deres tar 10-20 minutter (hvis ikke mere) før den er oppdatert fra noe blir solgt. En lagerrobot til 9478474 millioner har de, men noe så enkelt som oppdatert lagerstatus har de ennå ikke klart å få til. Jeg har vært borti akkurat det samme som du nevner golizt, og Komplett fikk da høre hva jeg synes om det.

Lenke til kommentar
Det er svært uheldig at man legger ut varer man ikke har og heller ikke har tenkt å bestille på slike tilbud.

Disse tilbudene (Seasonic Psu-tilbudene) var gigantiske tilbud, og gikk sikkert bort på sekundet.

 

Ninjahamster: Iom at Komplett er Norges største nettbutikk innenfor Hardware-salg, så er det kanskje ikke så rart det blir vanskelig å oppdatere lagerstatusen minutt for minutt.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Kan vel i noen tilfeller kanskje også bero på hvis man "bruker for lang tid", dvs. fra man putter varen i handlekurven > til man faktisk sjekker ut? Etter hva jeg har forstått er ikke varen reservert før i øyeblikket man betaler. Hvis det dermed f.eks. ligger 5 stk. "på lager" men 7 personer har puttet den aktuelle i kurven, så blir det jo litt lotto hvem som får. Vet ikke om systemet i heletatt kan fine-tunes til å fange opp denslags :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om det var at jeg var for treg som var avgjørende, men jeg bestilte mens de fortsatt hadde problemer med å oppdatere prisene på alle varene - så jeg vil tro at det var relativt tidlig. Uansett er det ikke bra at man legger ut tilbud man må anta at mange vil benytte seg av, når man bare har noen få enheter tilgjengelig. Da bør de heller havne på et "restesalg" eller lignende, der forutsetningene er bedre forklart.

 

Normalt vil jo også komplett, og sikkert også andre, bestille inn nye varer og gi oss varen for den prisen den hadde under salget - og da er det jo ikke noe problem at man må vente noen dager. Det store problemet oppstår når tilbudet er svært godt og varen går ut av sortimentet.

 

Jeg har bestilt meg en annen strømforsyning, så problemet er forsåvidt løst for meg - men dette blir noe å ta med i beregningen før jeg neste gang velger å slå til på et tilbud som nesten er for godt til å være sant. Det kan hende at det nettopp er nettopp det.

 

Jeg har ingen forutsetninger til å vite noe om man faktisk får levert varer i den rekkefølgen man bestilte/betalte, men slik burde det ihvertfall vært, imho.

Lenke til kommentar
Det er svært uheldig at man legger ut varer man ikke har og heller ikke har tenkt å bestille på slike tilbud.

Disse tilbudene (Seasonic Psu-tilbudene) var gigantiske tilbud, og gikk sikkert bort på sekundet.

 

Ninjahamster: Iom at Komplett er Norges største nettbutikk innenfor Hardware-salg, så er det kanskje ikke så rart det blir vanskelig å oppdatere lagerstatusen minutt for minutt.

 

Billettservice selger 40000 billetter samtidig på nettet og selger aldri flere billetter enn de har. Javisst er det kø der til tider, men de selger i alle fall ikke noe de ikke har. Hvorfor klarer da Komplett å selge flere strømforsyninger enn de har? Det er ikke akkurat snakk om 100000 personer som samtidig prøver å kjøpe 40000 strømforsyninger.

 

Hva problemet til Komplett egentlig er driter jeg i, jeg bare konstaterer at de ikke har et godt nok system som tilfredstiller MEG som kunde. Hvis du er fornøyd slik det er er det kjempeflott for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...