Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[LØST]Problemer med ny datamaskin - lite fungerer.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vel, vet ikke helt hvor jeg skal begynne.

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe samboeren min ny datamaskin.

Så jeg bestillte en PC i deler fra komplett.no

(Link til PC på komplett)

Som inneholder følgende HW:

Silver Power SP-400P2C 400W Super Low Noise, 2x PCIe, 12cm Fan

AMD Athlon II X2 250, 3,0Ghz, AM3, 2MB, 65W, Boxed

Crucial DDR3 1066MHz 4GB KIT, CL7, Kit w/two matched DDR3 2GB, 240pin

PowerColor Radeon HD 4670 "PCS" 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, DVI, HDMI, HDCP

Sapphire Radeon HD 4670 512MB GDDR3PCI-Express 2.0, DVI-I, native-HDMI, HDCP, Lite-Retail

Seagate Barracuda 7200.12 500GB SATA-300, 16MB, 7200RPM

Men jeg får ikke dette til og fungere.

Jeg har bygget datamaskiner i 8 år, så er ganske så sikker på at det ikke er noe feil der.

Men uansett hvordan operativsystem jeg installerer, får jeg ikke gjort mer enn og installere kun OS. Har forsøkt med orginal XP, Vista og Windows 7.

Selve installasjonen går flott, og Operativsystemet kommer opp og ser bra ut.

Jeg får aktivert lisensen også.

Dette skjer i Safemode også.

Men så snart jeg skal begynne og installere programmer skjer det rare ting (det samme skjer uansett OS).

Jeg forsøker og laste ned skjermkortdriver fra ATI sine sider, og ender opp med denne feilmeld når jeg skal lagre drivere (uansett hvor jeg forsøker og lagre den):

IMAG0011.jpg

Ikke skjønner jeg hvorfor denne kommer opp.

Jeg får lastet ned Firefox fra www.firefox.no, men når jeg skal installere dette kommer denne feilmeldingen opp:

IMAG0010.jpg

Den samme meldingen kommer på en god del programmer jeg forsøker og installere, som MSN, WinRar osv. Men programmer som ESET NOD 32 og MS Office 2007 går flott og installere.

Altså, akkurat det samme skjer, uansett hvordan operativsystem jeg bruker. Forsøkte først med Windows 7 pro, så Windows Vista Business og XP pro. Har forsøkt med både X86 og X64 versjoner.

Holder på og bli GAAAAL av dette, så om du vet hvordan jeg kan løse det, redder du værdagen min. Kommer til og bli CP av all veggdonkingen med hodet.

HÅÅÅPER på oppklarende svar!!!

Med vennlig hilsen

Marius Andre Nilsen

Edit: Taleleif.

Endret av MrNilsen1986
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du installert alt av drivere til hovedkortet (hvilket hovedkort? Står ikke hvilket hovedkort på komplett.no's link, men derimot 2 skjermkort?!?)

Skrevet

Vel, en ny update.

Kan se ut som jeg har funnet en del av problemet.

Om jeg laster ned filene (firefox og msn) på en annen maskin, lagrer de på minnepinne og kopierer de inn på maskinen. DA får jeg installere de uten problemer.

Nettverkskortet er av typen Belkin USB ett eller anna.

Kan det være dette?

Skrevet
Har du installert alt av drivere til hovedkortet (hvilket hovedkort? Står ikke hvilket hovedkort på komplett.no's link, men derimot 2 skjermkort?!?)

Det må være en feil fra kompletts side.

Er isåfall ett msi GF615M -P33 hovedkort.

Allt av drivere er installert.

Kan det være så enkelt at nettverkskortet ikke er "kompatibelt" med HW en i datamaskinen, så data som lastet ned ødelegges?

Skrevet

Etter og ha forsøkt litt mer, med reinstallasjon av drivere osv har jeg sluttet og få den første feilmeldingen.

The data area passed to a system call is t oo small

Denne dukker altså ikke opp lengre.

MEN om jeg skal laste ned fila som jeg fikk denne på tidligere, så downer den kanskje 2MB av de 64MB, og påstår at nedlastningen er fullført.

Nå når jeg forsøker og laste ned andre filer, som tidligere har blitt lastet ned fint først, så dukket den "xxxx"has stopped working opp. Men nå når jeg laster ned filer og skal installere de, kommer det opp at filen er CORRUPT.

Holder fortsatt en liten hake på at det er nettverkskortet som er ustabilt og ikke kompatibelt, slik at data som lastes ned blir ødelagt.

Alle programmene jeg sliter med på denne maskinen, fungerer utmerket om jeg laster de ned på en annen datamaskin og kopierer de over med minnepenn.

Har testet både Internet Explorer, Firefox, Opera og Safari. Samme nedlastningsklusset i alle sammen.

Hører jeg ikke noe til 15 i dag stikker jeg og kjøper nytt nettverkskort og forsøker med dette :p

Skrevet

Vel, da er problemet løst.

Det var faktisk nettverkskortet som ødela dataen som ble lastet ned.

Så etter ett nyinnkjøp D-link DWL-G510 fungerer allt utmerket.

At det skulle være noe så banalt som dette skjønner jeg ikke.

MEN DET ER LØST, OG JEG ER GLAD :D:D:D:D

Skrevet

Hehe, var ikke mye hjelp og få her nei :p

Har jobben noen år med data, så kan en del. Men dette var bare helt ulogisk for meg i starten :)

Men fikk det til, så helgen er reddet.

Takk det samme :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...