Gå til innhold

HTC HD2 eller iPhone 3GS ?


BIG1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det bekreftet at Windows Mobile 7 kommer til HTC HD 2 da? Kan ikke huske å ha lest noe bekreftelse fra HTC vedrørende det.

 

Nei den kommer med windows 6.5 men mener jeg har lest en plass at når windows mobile 7 kommer så kan en få oppgradere. Vet ikke om det stemmer men lurte på om noen andre vet det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Ingenting er sagt om oppgradering til WM7. Kan jo alltis hende HD3 har kommet ut før WM7 kommer :p Men blir det ikke offisiell oppgradering fra HTC/Microsoft så blir WM7 GARANTERT tilgjengelig på XDA.

Lenke til kommentar
Nå har det kommet test av HD2. Som mange trodde: fantastisk hardware, grusom programvare. Det er jo fortsatt WinMO...

 

http://gizmodo.com/5400593/htc-touch-hd2-review-a-tragedy

 

Gizmod som er kjent for å være apple fanboys..

Se på kommentarene i saken, de fleste er oppgitt over artikkelen, som rett og slett suger!

Tipper at du har Iphone, siden du valgte denne testen av telefonen.

Les den på mobilen.no f.eks, litt mer nøytral..

Lenke til kommentar

Eh, den på mobilen.no fokuserer jo (som noen her) bare på specs. Specs har ingenting å si, det er brukeropplevelsen som betyr noe. En kjapp prosessor kan hjelpe til med å få opplevelsen bedre, men har ingen verdi i seg selv (den bruker gjerne mer batteri). Jeg har iPhone ja, og har også brukt Android en god del. Begge disse er fullstendig overlegne OS i forhold til Windows Mobile (som i praksis er fra ca. 2000, med en del finpussing i ettertid).

 

WinMO er fint hvis arbeidsgiver krever exchangestøtte. Ellers er det et fullstendig underlegent OS. Og jeg har brukt det mye! Både Series60, Android, WebOS og iPhoneOS er veldig mye bedre. Ingen er perfekte, Android kommer kanskje nærmest og er det operativsystemet jeg personlig har tro på for fremtiden dersom ikke Apple velger å åpne opp litt (bakgrunnskjøring f.eks er et must).

 

Men ser du på hw-specs, da er HD2 fet. Det er jeg helt enig i, og håper noen snart lager noe tilsvarende med et fungerende operativsystem. Og før du kommer med at HTC har skinnet om så man slipper WinMO - hva med eksterne applikasjoner?

 

edit: Leste kommentarer på artikkel nå, de 20 første handler om at folk skulle ønske at det kom en slik telefon med Android på.

Endret av kvasbo
Lenke til kommentar
Eh, den på mobilen.no fokuserer jo (som noen her) bare på specs. Specs har ingenting å si, det er brukeropplevelsen som betyr noe. En kjapp prosessor kan hjelpe til med å få opplevelsen bedre, men har ingen verdi i seg selv (den bruker gjerne mer batteri). Jeg har iPhone ja, og har også brukt Android en god del. Begge disse er fullstendig overlegne OS i forhold til Windows Mobile (som i praksis er fra ca. 2000, med en del finpussing i ettertid).

 

WinMO er fint hvis arbeidsgiver krever exchangestøtte. Ellers er det et fullstendig underlegent OS. Og jeg har brukt det mye! Både Series60, Android, WebOS og iPhoneOS er veldig mye bedre. Ingen er perfekte, Android kommer kanskje nærmest og er det operativsystemet jeg personlig har tro på for fremtiden dersom ikke Apple velger å åpne opp litt (bakgrunnskjøring f.eks er et must).

 

Men ser du på hw-specs, da er HD2 fet. Det er jeg helt enig i, og håper noen snart lager noe tilsvarende med et fungerende operativsystem. Og før du kommer med at HTC har skinnet om så man slipper WinMO - hva med eksterne applikasjoner?

 

edit: Leste kommentarer på artikkel nå, de 20 første handler om at folk skulle ønske at det kom en slik telefon med Android på.

 

Du må huske på at HD2 har touchflo-3d og HTC sense. Dette vil en bruker ha nytte av 90% av tiden han bruker på den. Touchflo-3d er meget brukervennlig. Men er enig i at å bare ha WM kan være litt kjedelig. Derfor setter jeg veldig stor pris på at HTC har lakt dette over OS`et. Det føles ut som et eget OS. Dette gjør at HD2 vil vinne samtlige smartphone tester! Den eneste konkurrenten er og vil bli SE X10.

Endret av hax2010
Lenke til kommentar

Hvis man bare bruker de installerte programmene så er jo touchflo greit, men synes personlig det blir litt i overkant flashy. Og skal man først kle ut OSet så skjønner jeg ikke vitsen med å ha et ti år gammelt system i bunnen (WinCE). Og er man en litt mer avansert bruker vil man gjerne benytte tredjepartsprogrammer, og da hjelper ikke touchflo.

 

At WinMO er ubrukelig er ikke noe jeg er alene om å mene, bare sjekk opp anmeldelsene av 6.5.

 

SE X10 har jeg stor tro på at blir en knalltelefon, forresten, akkurat som en eventuell HD2 med Android.

Lenke til kommentar

Har brukt HTC sine telefoner de siste 2 årene, og har etterhvert opparbeidet meg grei forståelse av OS og bruk av telefonen. Har i dag HTC TD2 med WM 6.5 og kan etter å ha studert kjærestens bruk av Iphone komme med følgende anbefaling: Ville kjøpt Iphone i 10 av 10 tilfeller! Aldri mer WM for meg. Over og ut.

Lenke til kommentar

Har ikke lest alt i tråden, men ser at folk driver å whiner over at det er WM å ikke Android i HD2.

 

For det første, så er Android og Sense ganske tungvindt spørr du meg.

Og for det andre, så er alle så opptatt av Android bare fordi det er det "Nye".

 

Hvis du vil ha Android på HD2 så er det bare å installere det. Kommer garantert på XDA-Developers om ikke så alt for lenge.

 

Spm. om Iphone eller HD2 er ganske enkelt.

 

Vil du bli fengslet med Itunes og Apple sin utdaterte tlf uten utviklings muligheter, så velger du Iphone.

 

Har du heller lyst på en tlf som henger med i tiden og som har mulighet til og gjør akkurat det du ønsker f.eks. Legge inn Android, eller bruke WM så velger du HD2.

Lenke til kommentar
Har ikke lest alt i tråden, men ser at folk driver å whiner over at det er WM å ikke Android i HD2.

 

For det første, så er Android og Sense ganske tungvindt spørr du meg.

Og for det andre, så er alle så opptatt av Android bare fordi det er det "Nye".

 

Hvis du vil ha Android på HD2 så er det bare å installere det. Kommer garantert på XDA-Developers om ikke så alt for lenge.

 

Spm. om Iphone eller HD2 er ganske enkelt.

 

Vil du bli fengslet med Itunes og Apple sin utdaterte tlf uten utviklings muligheter, så velger du Iphone.

 

Har du heller lyst på en tlf som henger med i tiden og som har mulighet til og gjør akkurat det du ønsker f.eks. Legge inn Android, eller bruke WM så velger du HD2.

 

Så det du sier er at det er mulig å legge inn Android på HD2? Er dette veldig innviklet?

Lenke til kommentar
Har brukt HTC sine telefoner de siste 2 årene, og har etterhvert opparbeidet meg grei forståelse av OS og bruk av telefonen. Har i dag HTC TD2 med WM 6.5 og kan etter å ha studert kjærestens bruk av Iphone komme med følgende anbefaling: Ville kjøpt Iphone i 10 av 10 tilfeller! Aldri mer WM for meg. Over og ut.

 

Rob:

 

Det som gjør at jeg ikke liker Iphone 3gs i dag er følgende:

- Regimet til Apple

- Låsning til Itunes (kan kun brukes på en pc/mac!)

- Ikke god nok modem funksjonalitet. (HD2 har wifi router)

- Ikke filbehandler

- Ikke skikkelig cut&paset, eks kopiere bilder mellom mapper

- Nettleser (safari) tilpasser ikke teksten til skjermen ved zooming.

- Ikke home skjerm med kalender/avtaler

- Låsing til app store.

- ikke radio

- Elendig oppløsning på skjermen

- Elendig kamera

- Dårlig batterilevetid

- Ikke multitasking

- Dårlig gps-antenne

- Komprimerer bildene som legges inn via Itunes ned til ca40kb!

- Dårlig dekning på både telefon og 3g data. Ingen erfaring selv her men har tre venner som har byttet ut sin Iphone pga. dette.

 

for det første så viser www.pleasefixtheiphone.com hvor lite en Iphone faktisk kan i forhold til konkurrentene. Men for å sette deg i sjakk med din Iphone 3gs "beundring". Svar på disse spørsmålene:

 

Du er hos en venn. Vennen din har bilder, filmer og musikk. Hvordan overfører du det til din Iphone uten å måtte synkronisere på en ny pc, for så å miste alt du har innpå? Og hva om vennen din vil ha filene som du har lagret på din enhet over på sin pc?

 

Her snakker vi rett å slett om frihet! Med f.eks HD2 så vil du kunne legge inn fulloppløselige bilder, sanger, filmer. Deretter åpne å bruke filene med en gang, uten at det skjer en komprimering eller må konvertere og så gå igjennom itunes. Apple setter såpass mye restriksjoner at vi som har WM og Android bare ler.

 

Når det kommer til multitasking så er det nok et viktig frihets prinsipp! Det å kunne kjøre opera, facebook app, windows live messenger, tomtom 7, skype osv på samme tid. Det er frihet det! Disse programmene kjører på min HD hele tiden, uten at den er noe treig i det hele tatt. Men den vil jo ikke tilsvare samme flyten som en Iphone eller HD2. Alle har ikke bruk for multitasking. Men friheten av å kunne bruke det er helt fantastisk! Hvis du er inne på skype med en Iphone.. Prøv å hold samtalen gående mens du går igjennom kontaktlista for å finne en kontakt til han som du snakker med.

 

Tenk dere å se filmer eller å surfe på en 4,3" skjerm! I tillegg er det 480x800 pixler.(2,5x mer pixler og nesten en tomme større skjerm en Iphone)

Tenk dere å kunne multitaske med alle de nyttige og kjente programmene på samme tid med 1Ghz prosessor og 448mb ram.

Tenk dere å kunne legge inn full size bilder, filmer i forskjellige format og sanger, for så å åpne filene med en gang, uten noe komprimering, konvertering eller via diverse program.

 

Må tilføye at Iphone 3gs er tross alt en supertelefon tross sine mangler og restriksjoner. Veldig fin i alle bevegelser å veldig brukervennlig. Folk fra 6-90 år kan lett benytte seg av en Iphone. Den mer populær blant folk en noen gang, men head to head mot sine konkurrenter, så har den lang vei å gå! Håper virkelig Steve og Apple gjør Iphonen mer fri og legger inn masse spesifikasjoner som alle står på pleasefixtheiphone.com

 

Så mitt svar til deg.. Jeg ville valgt WM eller Android 10av10 ganger isteden for Iphone. Kommer selvfølgelig an på mobilen da..

 

Vi får vente å se hva de fremtidige testene sier om denne duellen!

Lenke til kommentar
Har ikke lest alt i tråden, men ser at folk driver å whiner over at det er WM å ikke Android i HD2.

 

For det første, så er Android og Sense ganske tungvindt spørr du meg.

Og for det andre, så er alle så opptatt av Android bare fordi det er det "Nye".

 

Hvis du vil ha Android på HD2 så er det bare å installere det. Kommer garantert på XDA-Developers om ikke så alt for lenge.

 

Spm. om Iphone eller HD2 er ganske enkelt.

 

Vil du bli fengslet med Itunes og Apple sin utdaterte tlf uten utviklings muligheter, så velger du Iphone.

 

Har du heller lyst på en tlf som henger med i tiden og som har mulighet til og gjør akkurat det du ønsker f.eks. Legge inn Android, eller bruke WM så velger du HD2.

 

Så det du sier er at det er mulig å legge inn Android på HD2? Er dette veldig innviklet?

 

Det vil bli mulig etter hvert som telefonen blir lansert. Les litt på xda-developers.com si forum for å få et lite intrykk over hva som er mulig;) her er Touch HD forumet og her er HD2 Forumet.

 

Det er ikke spessielt avansert;)

 

Under ROM Developmet kan du lese litt om div. Rom (Operativsystem)

Lenke til kommentar

Kjøpte iPhone når den først kom ut og solgte den igjen i løpet av en uke. Det var en helt grei mobil, men for meg var det mer en "lekemobile" enn en avansert smarttelefon, til tross for mulighetene alle apps gir. Jeg synes veldig mye i iPhone OS er "litt for lett", og det er steder jeg føler mangler litt mer avanserte alternativer. I tillegg måtte den restartes en del. Faren min kjøpte den samtidig og bruker per i dag iPhone 3gs. Han er for det meste fornøyd, dog vil jeg ikke akkurat kalle han en proffbruker. Noen ting i iPhone menyene blir veldig ulogisk for meg i oppbyggingen av menyene.

Brukervennlighet er noe jeg mener er veldig subjektivt. Bestemoren min synes sikkert en DORO hadde vært veldig lett og brukervennlig mens jeg ville sagt den er brukerfiendtlig. Alt til sitt bruk!

iPhone er for meg ikke noe annet enn en flashy, gadgetmobil. Den mangler for mye til at jeg vurderer den som en seriøs konkurrent til HD2.

WM synes jeg får litt for mye pepper. Greit nok, det er ett tungt operativsystem, men har man hardwaren til å drive det er det like kjapt som iPhone OS (har hatt Toshiba TG01).

Creds til Apple for å ha kommet så langt med en såpass underspesifisert mobil og for å ha vist verden at specs er ikke alt.

Som ett siste punkt før jeg blir nedflamet:

Jeg elsker macbooks og hater Mac OSX og itunes som pesten. Har brukt Windows maskiner siden jeg var liten og alt blir ulogisk i macware for en hjerne som tenker windows logisk. Har lyst på nye Macbook Pro, men da med win 7 installert.

Ha en fortsatt fin dag!

Lenke til kommentar
Heisann, min Nokia N78 skal skiftes ut og jeg tenker på å kjøpe en HTC HD2 eller iPhone 3GS.

 

Så da er spørsmålet, HTC HD2 eller iPhone 3GS, hva er de største forskjellene? Mangler, fordeler, ulemper ? Det er fint om telefonen tillater 3.parts programvare etc.

 

HTC HD2, uten tvil.

 

Kommer selv til å kjøpe den når den kommer ut :D

 

Er det ikke greit å skrive et par ord om hvorfor og bare buse ut med et forslag uten begrunnelse. Trenger jo kun være et par ord som beskriver hvorfor det er et bedre valg...

Lenke til kommentar

- Låsning til Itunes (kan kun brukes på en pc/mac!) DoubleTwist er et alternativ. Vi har også Mediamonkey. Vet dog ikke om firmware 3.x er enda støttet.

- Ikke god nok modem funksjonalitet. (HD2 har wifi router) Tethering?

- Ikke skikkelig cut&paset, eks kopiere bilder mellom mapper - Copy & Paste er vel strengt tatt copy and paste.

- Nettleser (safari) tilpasser ikke teksten til skjermen ved zooming. - Dobbeltap på teksten du vil lese, og Safari vil tilpasse teksten til skjermen.

- Låsing til app store. - Cydia, Rock og Icy

- ikke radio - Ingen FM-radio, men apps med over 30000 webradiokanaler kan lastes ned.

- Elendig oppløsning på skjermen - Som sparer batteri

- Elendig kamera - Sjekk (Youtube)HD2-testen til MobileBurn bla. Kameraet er elendig.

- Dårlig batterilevetid - Kommer an på bruken.

- Ikke multitasking - Safari, Mail, iPod kjører i bakgrunnen

- Dårlig gps-antenne - For dette vet du som ikke eier en iPhone alt om. Jeg har ingen problemer.

- Komprimerer bildene som legges inn via Itunes ned til ca40kb! - Send dem med Epost.

- Dårlig dekning på både telefon og 3g data. Ingen erfaring selv her men har tre venner som har byttet ut sin Iphone pga. dette. - Har selv ingen problemer med dette.

 

Du er hos en venn. Vennen din har bilder, filmer og musikk. Hvordan overfører du det til din Iphone uten å måtte synkronisere på en ny pc, for så å miste alt du har innpå? Og hva om vennen din vil ha filene som du har lagret på din enhet over på sin pc?

 

- Epost

 

Her snakker vi rett å slett om frihet! Med f.eks HD2 så vil du kunne legge inn fulloppløselige bilder, sanger, filmer. Deretter åpne å bruke filene med en gang, uten at det skjer en komprimering eller må konvertere og så gå igjennom itunes. Apple setter såpass mye restriksjoner at vi som har WM og Android bare ler.

 

Windows Mobile dør, og Android er fortsatt ikke et ferdig produkt.

 

AppStore har over 100.000 apps, og millioner av iPhones er solgt, og selger enda som varmt hvetebrød. Hvorfor har alle hoppet på touchmoten hvis alle ler av iPhone? Hva med Android Marked? Microsofts AppStore? Blackberry? Nokias Ovi Store?

 

Må tilføye at Iphone 3gs er tross alt en supertelefon tross sine mangler og restriksjoner.[/b]

 

- Der motsa du alt du selv har sagt. Bestem deg.

 

Vi får vente å se hva de fremtidige testene sier om denne duellen!

 

- Det er allerede flere dueller mellom 3GS og og de nevnte telefonene. SØK.

 

 

Noe som ikke er helt ukjent for de fleste er at man kan jailbreake iPhone. Dette er en prosess som tar under 1 minutt med Blackra1n. Dermed kan min 3GS gjøre alt du har nevnt her, og enda mer.

 

Det skal også nevnes at Android også må jailbreakes (rootes) for å legge inn themes og diverse. Videre kan jeg vise til denne artikkelen om Android. Alt er ikke så rosenrødt som man skulle tro.

 

Videre har vi totalslakt av Windows Mobile 6.5 som HTC HD2 kjører. Les mer her og her.

 

"Put simply, 6.5 won't win a single user to the platform, even though the snazzy hardware that's running it just might" Engadget

 

"I really didn't want to beat up on WinMo here, because at this point it just feels tired. But man, come on Microsoft, you're giving me no choice. Windows Mobile 6.5 isn't just a letdown—it barely seems done." Gizmodo

 

 

Alt i alt vil jeg anbefale trådstarter å selv teste ut de forskjellige modellene, og ikke sluke alt random fanboys spytter ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...