Gå til innhold

HTC HD2 eller iPhone 3GS ?


BIG1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eneste minuset med HD2 er at den har Windows mobile og ikke Android, men helt klart, velg HTC!

 

Hva som er så bra med Android ?

 

Ifølge de fleste her på forumet er det guds gave til mobilverden. Det er et OS som er bygd på en plattform som er åpen for "alle". Det betyr at det florerer av forskjellige programmer og spill, alle av varierende kvalitet. Synkronisering av kalender, e-post, kontakter og slikt mot Gmail foregår sømløst.

Hvorfor Gmail? Fordi det er Google som står bak utviklingen av OSet.

 

Jeg har ikke satt meg veldig inn i Android så det er sikkert andre som kan gi en bedre forklaring.

Lenke til kommentar

Henger meg på denne tråden jeg også da jeg lurer på det samme. HD2 eller 3GS? Har fra før nokia n82 som er moden for utskifting.

 

Et minus med HD2 kan være størrelsen?

Syns 3GS er stor nok, men HD2 vil ta mere plass i lomma. Men siden jeg ikke har holdt i en HD2 kan jeg ikke med sikkerhet si at størrelsen er et minus. Noen som har sammenlignet telefonene opp mot hverandre ved å fysisk holde i de?

Lenke til kommentar
Et minus med HD2 kan være størrelsen?

Syns 3GS er stor nok, men HD2 vil ta mere plass i lomma. Men siden jeg ikke har holdt i en HD2 kan jeg ikke med sikkerhet si at størrelsen er et minus. Noen som har sammenlignet telefonene opp mot hverandre ved å fysisk holde i de?

Ut i fra bilder ser skjermen på HD2 ut til å være ca. like stor som hele iPhonen.

Du kan se selv her.

 

Selv om specsene sier den er litt stor, får jeg ikke inntrykk av at den er voldsomt stor ut i fra det jeg har sett på diverse youtube videoer. Men når det er sagt så er det selvsagt smak og behag.

 

HD2 er tross alt så liten som mulig, i motsettning til iPhone som har store flater som egentlig bare er overflødige, f.eks den nedre delen er unødvendig stor på iPhone etter min mening.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar
Heisann, min Nokia N78 skal skiftes ut og jeg tenker på å kjøpe en HTC HD2 eller iPhone 3GS.

 

Så da er spørsmålet, HTC HD2 eller iPhone 3GS, hva er de største forskjellene? Mangler, fordeler, ulemper ? Det er fint om telefonen tillater 3.parts programvare etc.

 

HTC HD2, uten tvil.

 

Kommer selv til å kjøpe den når den kommer ut :D

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke HTC Hero? Er det den beste Android-mobilen i dag?

 

4,3" skjerm på HD2 høres i overkant ut i forhold til at en mobil skal være portabel og først og fremst noe en rasker med seg for å ringe inn og ut. Skal en ha en filmspiller, så bør en vel heller ha dette separat?

 

Ja det har jeg og tenkt på, men den er jo tynnere enn en ihpone 3gs. Før jeg kjøper htc hd2 skal jeg til butikken å holde i den og prøve den først.

Stor skjerm = fint til gps, fin til nettsider

Lenke til kommentar

Her hadde jeg valgt HD2. Den kommer til å vinne alt av tester som kommer! Du bør heller vurdere HD2 opp mot Omnia II. Iphone har et svært gammeldags hardware.

 

Iphone:

3,5" skjerm (heller ikke godt utnyttet i forhold til den totale str. HD2 har 4,3"! og den skjermen er meeget godt utnytet av den totale str.)

480x320 pixler oppløsning (HD2 har 480x800!)

600MHz prosessor (HD2 har 1GHz!)

256mb ram (hd2 har 448mb!)

Iphone sliter veldig med dekningen.

Iphone kan kun kjøre et program om gangen!

 

Tross disse manglene så er Iphonen en god mobil, men den er langt ifra HD2, Omnia II osv.

 

Til dere som sier at HTC suger pga. at de har windows mobilde. Dere må huske på at de nye HTC-modellene har touchflo-3d og HTC sense som er lagt over hele WM. Dvs at det føles som et helt annerledels OS, som sies nå å kan faktisk slå Iphone`s OS i brukervennlighet. Men la oss vente til testene kommer!

 

PS. Iphone 3gs blir tatt av både HTC Hero, Omnia II og snart HD2 som kommer til å vinne samtlige tester. Slå fra deg tanken om Iphone!

 

ta en titt å denne: (info om kommende HD2)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1163736

Endret av HDlover
Lenke til kommentar

Før jeg hadde gått til anskaffelse av en mobil med Windows Mobile ville jeg satt meg litt inn i Android. Android er er et åpent mobil-OS sponset av Google. HTC har bl.a. modellen Hero som kjører Android. Fordelen med dette OS-et er Android Marketplace der det er titusenvis av applikasjoner, og flesteparten av disse er helt gratis.

Endret av 1978
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Her hadde jeg valgt HD2. Den kommer til å vinne alt av tester som kommer! Du bør heller vurdere HD2 opp mot Omnia II. Iphone har et svært gammeldags hardware.

Ingen telefon med Windows Mobile kommer til å "vinne alt av tester" i disse dager, da det finnes så mye mer framtidsrettede mobilplattformer der ute. Windows Mobile har tapt, rett og slett. Windows Mobile har tapt 33% markedsandel siste året, og det er ikke uten grunn.

iPhone har ikke gammeldags hardware, heller ikke sammenlignet med mye av det HTC leverer. Faktum er at iPhone 3GS med ARM Cortex-A8 CPU og PowerVR SGX GPU er fullt på høyde med andre smartphones i toppsjiktet. Eksempelvis leverer iPhone 3GS varene fullt ut når det gjelder 3D-grafikkytelse:

HTC HD2, ATI Imageon Z430): 22 M triangles/s, 133 M pixels/s

iPhone 3GS, PowerVR SGX 535: 28 M triangles/s, 400 M pixels/s

iPhone 3GS Smokes Competition in OpenGL Benchmarks

 

Iphone:

3,5" skjerm (heller ikke godt utnyttet i forhold til den totale str. HD2 har 4,3"! og den skjermen er meeget godt utnytet av den totale str.)

480x320 pixler oppløsning (HD2 har 480x800!)

600MHz prosessor (HD2 har 1GHz!)

256mb ram (hd2 har 448mb!)

Iphone sliter veldig med dekningen.

Iphone kan kun kjøre et program om gangen!

 

Tross disse manglene så er Iphonen en god mobil, men den er langt ifra HD2, Omnia II osv.

Sukk...nok en specs-wanker som ikke skjønner bæra av hva som gir en god telefon...det dreier seg om så mye mer enn en tabell med tilfeldige tall.

Er 1GHz bedre enn 600MHz? Er pærer bedre enn bananer? You tell me...ville du byttet ut en 2.6GHz quad-core i7 mot en 3.2GHz Pentium 4? Klokkefrekvens er ikke et mål for ytelse!

Ikke sliter jeg med dekningen med min iPhone heller.

Et program om gangen? Hvorfor kan jeg spille musikk, samtidig som jeg laster ned en podcast, samtidig som jeg leser dagens overskrifter i Safari på min iPhone? Hvor mange program trenger du egentlig å kjøre samtidig, når det finnes mer intelligente metoder for å utnytte de begrensede ressursene som er i enhver telefon? Push-notification når noe skjer, i stedet for å dra strøm med diverse sosiale apps som kjører konstant, for eksempel.

 

Til dere som sier at HTC suger pga. at de har windows mobilde. Dere må huske på at de nye HTC-modellene har touchflo-3d og HTC sense som er lagt over hele WM. Dvs at det føles som et helt annerledels OS, som sies nå å kan faktisk slå Iphone`s OS i brukervennlighet. Men la oss vente til testene kommer!

Selv om HTC prøver å skjule WM så godt de kan, så er det fremdeles Windows Mobile. Møkk pakket inn i glanset papir er fortsatt møkk, det tar bare litt lenger tid før du merker at det stinker.

 

PS. Iphone 3gs blir tatt av både HTC Hero, Omnia II og snart HD2 som kommer til å vinne samtlige tester. Slå fra deg tanken om Iphone!

 

ta en titt å denne: (info om kommende HD2)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1163736

Ja, for all del, folk bør slå fra seg iPhone - den har ikke annet å by på enn et utrolig brukervennlig OS, et gjennomført og responsivt brukergrensesnitt med multitouch, kraftig prosessor og 3D-grafikk i toppklasse, topp lydkvalitet for oss som liker god musikk, 100.000 apps - og iPhone har de mest fornøyde brukerne blant noen smarttelefoner, bekreftet gjennom flere uavhengige undersøkelser.

 

Det finnes selvsagt gode alternativ til iPhone 3GS. Folk har ulike behov, og iPhone passer ikke for alle. Felles for de fleste virkelig gode alternativene i dag er at de kjører Android, noe som utelukker HTC HD2.

Endret av Newton
Lenke til kommentar
Her hadde jeg valgt HD2. Den kommer til å vinne alt av tester som kommer! Du bør heller vurdere HD2 opp mot Omnia II. Iphone har et svært gammeldags hardware.

Ingen telefon med Windows Mobile kommer til å "vinne alt av tester" i disse dager, da det finnes så mye mer framtidsrettede mobilplattformer der ute. Windows Mobile har tapt, rett og slett. Windows Mobile har tapt 33% markedsandel siste året, og det er ikke uten grunn.

iPhone har ikke gammeldags hardware, heller ikke sammenlignet med mye av det HTC leverer. Faktum er at iPhone 3GS med ARM Cortex-A8 CPU og PowerVR SGX GPU er fullt på høyde med andre smartphones i toppsjiktet. Eksempelvis leverer iPhone 3GS varene fullt ut når det gjelder 3D-grafikkytelse:

HTC HD2, ATI Imageon Z430): 22 M triangles/s, 133 M pixels/s

iPhone 3GS, PowerVR SGX 535: 28 M triangles/s, 400 M pixels/s

iPhone 3GS Smokes Competition in OpenGL Benchmarks

 

Iphone:

3,5" skjerm (heller ikke godt utnyttet i forhold til den totale str. HD2 har 4,3"! og den skjermen er meeget godt utnytet av den totale str.)

480x320 pixler oppløsning (HD2 har 480x800!)

600MHz prosessor (HD2 har 1GHz!)

256mb ram (hd2 har 448mb!)

Iphone sliter veldig med dekningen.

Iphone kan kun kjøre et program om gangen!

 

Tross disse manglene så er Iphonen en god mobil, men den er langt ifra HD2, Omnia II osv.

Sukk...nok en specs-wanker som ikke skjønner bæra av hva som gir en god telefon...det dreier seg om så mye mer enn en tabell med tilfeldige tall.

Er 1GHz bedre enn 600MHz? Er pærer bedre enn bananer? You tell me...ville du byttet ut en 2.6GHz quad-core i7 mot en 3.2GHz Pentium 4? Klokkefrekvens er ikke et mål for ytelse!

Ikke sliter jeg med dekningen med min iPhone heller.

Et program om gangen? Hvorfor kan jeg spille musikk, samtidig som jeg laster ned en podcast, samtidig som jeg leser dagens overskrifter i Safari på min iPhone? Hvor mange program trenger du egentlig å kjøre samtidig, når det finnes mer intelligente metoder for å utnytte de begrensede ressursene som er i enhver telefon? Push-notification når noe skjer, i stedet for å dra strøm med diverse sosiale apps som kjører konstant, for eksempel.

 

Til dere som sier at HTC suger pga. at de har windows mobilde. Dere må huske på at de nye HTC-modellene har touchflo-3d og HTC sense som er lagt over hele WM. Dvs at det føles som et helt annerledels OS, som sies nå å kan faktisk slå Iphone`s OS i brukervennlighet. Men la oss vente til testene kommer!

Selv om HTC prøver å skjule WM så godt de kan, så er det fremdeles Windows Mobile. Møkk pakket inn i glanset papir er fortsatt møkk, det tar bare litt lenger tid før du merker at det stinker.

 

PS. Iphone 3gs blir tatt av både HTC Hero, Omnia II og snart HD2 som kommer til å vinne samtlige tester. Slå fra deg tanken om Iphone!

 

ta en titt å denne: (info om kommende HD2)

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1163736

Ja, for all del, folk bør slå fra seg iPhone - den har ikke annet å by på enn et utrolig brukervennlig OS, et gjennomført og responsivt brukergrensesnitt med multitouch, kraftig prosessor og 3D-grafikk i toppklasse, topp lydkvalitet for oss som liker god musikk, 100.000 apps - og iPhone har de mest fornøyde brukerne blant noen smarttelefoner, bekreftet gjennom flere uavhengige undersøkelser.

 

Det finnes selvsagt gode alternativ til iPhone 3GS. Folk har ulike behov, og iPhone passer ikke for alle. Felles for de fleste virkelig gode alternativene i dag er at de kjører Android, noe som utelukker HTC HD2.

 

For noe fjas (det siste). Det kommer helt sikkert til å bli mulighet til å kjøre android på HD2 etter hvert. Windows mobile 6.5 passer mange helt utmerket. Iphone er enkel og veldig bra. Er sjeleglad for at Iphone ble lansert, fordi det har dytter grensene på brukervennlighet hos konkurrentene.

 

Forbrukervennlige kan man vel dessverre si at Iphonene ikke er. Og derfor har jeg ikke en iphone. Fordi frihet står over brukervennlighet. Fordi jeg med min frihet har laget WM, brukervennlig for meg. Men for all del Windows Mobile henger etter på visse områder...

Lenke til kommentar
For noe fjas (det siste). Det kommer helt sikkert til å bli mulighet til å kjøre android på HD2 etter hvert. Windows mobile 6.5 passer mange helt utmerket. Iphone er enkel og veldig bra. Er sjeleglad for at Iphone ble lansert, fordi det har dytter grensene på brukervennlighet hos konkurrentene.

Jeg kan dessverre bare bedømme HD2 ut fra det den er, ikke ut fra hva du tror den muligens en gang kan bli med et bedre OS - for det er fjas. Men for all del, noen foretrekker Windows Mobile, noen foretrekker Symbian, og andre foretrekker mer moderne og framtidsrettede OS - hver sin smak.

 

Forbrukervennlige kan man vel dessverre si at Iphonene ikke er. Og derfor har jeg ikke en iphone. Fordi frihet står over brukervennlighet. Fordi jeg med min frihet har laget WM, brukervennlig for meg. Men for all del Windows Mobile henger etter på visse områder...

Forbrukervennlighet er nettopp det iPhone har. Den er først og fremst laget for vanlige forbrukere som skal ha en avansert smartphone som fungerer mest mulig brukervennlig, og ikke med tanke på mobilnerder som har tweaking og fikling med telefonen nærmest som hobby. Derfor er det befriende å kunne laste ned nye apps fra en AppStore som har samlet alt på ett sted. Derfor er det befriende å ha iTunes, som organiserer alt på ett sted, synkroniserer og tar backup - og ikke minst iTunes Store som er verdens største innholdsleverandør, rett inn på telefonen. Det er derfor jeg har en iPhone, fordi den gir meg frihet og brukervennlighet.

Lenke til kommentar

Newton:

 

for det første så viser www.pleasefixtheiphone.com hvor lite en Iphone faktisk kan i forhold til konkurrentene. Men for å sette deg i sjakk med din Iphone 3gs beundring. Svar på disse spørsmålene:

 

Du er hos en venn. Vennen din har bilder, filmer og musikk. Hvordan overfører du det til din Iphone uten å måtte synkronisere på en ny pc, for så å miste alt du har innpå? Og hva om vennen din vil ha filene som du har lagret på din enhet over på sin pc?

 

Her snakker vi rett å slett om frihet! Med f.eks HD2 så vil du kunne legge inn fulloppløselige bilder, sanger, filmer. Deretter åpne å bruke filene med en gang, uten at det skjer en komprimering eller må konvertere og så gå igjennom itunes. Apple setter såpass mye restriksjoner at vi som har WM og Android bare ler.

 

Når det kommer til multitasking så er det nok et viktig frihets prinsipp! Det å kunne kjøre opera, facebook app, windows live messenger, tomtom 7, skype osv på samme tid. Det er frihet det! Disse programmene kjører på min HD hele tiden, uten at den er noe treig i det hele tatt. Men den vil jo ikke tilsvare samme flyten som en Iphone eller HD2. Alle har ikke bruk for multitasking. Men friheten av å kunne bruke det er helt fantastisk! Hvis du er inne på skype med en Iphone.. Prøv å hold samtalen gående mens du går igjennom kontaktlista for å finne en kontakt til han som du snakker med.

 

Jeg ser og at du nevnet at en WM aldri kommer til å vinne tester? Jeg skal garantere deg at HD2 kommer til å vinne de aller fleste testene! Tror du Iphone 3gs vil ta HD2 i omfattende tester? Kan jo nevne at Iphone 3gs ikke fikk mer en 3plass på tv2 hjelper deg, og kan jo nevne at HTC HD slo Iphone i samtlige omfattende tester i Norge, Sverige og Danmark. Hva gjør HD2 med 3gs da?

 

Det som gjør at jeg ikke liker Iphone 3gs i dag er følgende:

- Regimet til Apple

- Låsning til Itunes (kan kun brukes på en pc/mac!)

- Ikke god nok modem funksjonalitet. (HD2 har wifi router)

- Ikke filbehandler

- Ikke skikkelig cut&paset, eks kopiere bilder mellom mapper

- Nettleser (safari) tilpasser ikke teksten til skjermen ved zooming.

- Ikke home skjerm med kalender/avtaler

- Låsing til app store.

- ikke radio

- Elendig oppløsning på skjermen

- Elendig kamera

- Dårlig batterilevetid

- Ikke multitasking

- Dårlig gps-antenne

- Komprimerer bildene som legges inn via Itunes ned til ca40kb!

- Dårlig dekning på både telefon og 3g data. Ingen erfaring selv her men har tre venner som har byttet ut sin Iphone pga. dette.

 

Her er et skikkelig fanavsnitt!:

 

Tenk dere å se filmer eller å surfe på en 4,3" skjerm! I tillegg er det 480x800 pixler.(2,5x mer pixler og nesten en tomme større skjerm en Iphone)

Tenk dere å kunne multitaske med alle de nyttige og kjente programmene på samme tid med 1Ghz prosessor og 448mb ram.

Tenk dere å kunne legge inn full size bilder, filmer i forskjellige format og sanger, for så å åpne filene med en gang, uten noe komprimering, konvertering eller via diverse program.

 

Må tilføye at Iphone 3gs er tross alt en supertelefon tross sine mangler og restriksjoner. Veldig fin i alle bevegelser å veldig brukervennlig. Folk fra 6-90 år kan lett benytte seg av en Iphone. Den mer populær blant folk en noen gang, men head to head mot sine konkurrenter, så har den lang vei å gå! Håper virkelig Steve og Apple gjør Iphonen mer fri og legger inn masse spesifikasjoner som alle står på pleasefixtheiphone.com

 

Vi får vente å se hva de fremtidige testene sier om denne duellen!

Endret av hax2010
Lenke til kommentar

Som Android utvikler er jeg partisk, men jeg ville ikke nølt. Jeg ville gått for en Android telefon, ikke en iPhone eller WMobile. Nå oppdaterer flere og flere leverandører sine telefoner til den nye Android 2.0 plattformen, og denne plattformen er så framtidsrettet at alt annet blekner. Når man også tar i betraktning alle de store mobilaktørene som nå står bak Open Handset Alliance (som er Google's initiativ for å fremme Android plattformen) ser man fort at dette er en uhyre framtidsrettet plattform som gjerne kan bli de-facto i industrien.

Lenke til kommentar

 

Ja, det er klart. Hvis det eneste man tenker på er hvor glatt hver enkelt bevegelse er, så velg iPhone. Men telefonen som har glattest bevegelser er ikke nødvendigvis raskest å bruke.

 

iPhone sin hardware er ikke i nærheten av de nyeste telefonene nå.

 

hax2010: For meg er det også et problem at eneste måten å sortere på er å smøre ikonene rundt på flere skrivebord.

 

For meg er funksjonaliteten på iPhone forelda i forhold til mange andre telefoner. Og det tillegg til at den er stengt til Apple.

 

Men selvfølglig, folk som liker iPhone, bruk den. Men ikke stå her å si at iPhone er overlegen alt annet.

Endret av program
Lenke til kommentar

HD2 vil jo ha kapasativ skjerm da. Det vil si at nøyaktigheten på touchskjermen vil være i lik nivå med iPhone.

 

For de som sier iPhone ikke har dårlig dekning, se her

 

Ikke at iPhone er en dårlig mobil, men det finnes også et par negative sider med den og, gjelder også HD2. Akkurat nå er det vanskelig å sammenligne disse to mobilene, men det vi vet er at HTC har mer peil når det gjelder mobiltelefoni teknologi.

 

Er man en busniessmann for eksempel vil det være nyttig med HTC. Med redigering av dokumenter, excel eller powerpoint med office gjør dette et must. Hvor raskt internettbrowsern er er det vanskelig å si. Man har da muligheten til å laste ned opera isåfall. Sjekke mail burde også å være lett for begge mobilene. Hvis jeg ikke tar feil så går det ikke an å minimere safari på iPhone. Om man skulle laste ned noe så må man lukke browsern og deretter lete etter filen.

 

iPhone er jo tross alt en multimedia mobil og HTC HD2 en smarttelefon. Brukegrensesnittet vil øke ytterligere når Windows mobile 7 er klar for nedlastning for HD2

Endret av Ky_kun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...