Svirre91 Skrevet 24. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2009 Jeg lurer på hvordan man kan justere turbotrykket til en 98'mod H1? Regner med at alle turboer er universale når det gjelder funksjonalitet og åssen man justerer dette, men greit å spesifisere. Det er 80hk versjonen jeg har, men ønsker å få litt mer "futt" i motoren. Det drar no sinnsykt i 1. giret og på tomgang (diesel generelt), men men blir ganske slapp når jeg kommer over i 4. giret. Det er en varebil, og selvfølgelig ikke bygget for fart, men er ute etter å slippe å gire bare for at jeg møter en liten motbakke. Noen som har tips og råd til meg, så takker jeg for det Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 24. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2009 Hekt av staget til actuatoren, og skru den noen omdreininger slik at det blir kortere... Men ikke ta mer enn et par omdreininger da Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2009 Hekt av staget til actuatoren, og skru den noen omdreininger slik at det blir kortere... Men ikke ta mer enn et par omdreininger da Skal ikke sprenge hele skiten heller...xD Men må bare spørre (er totalt uvitende ang turbojusteringer), hvor sitter akuatoren? Mulig å vise meg ved en illustrasjon? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 24. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 24. oktober 2009 Har ringet inn en på bildet, det burde være ganske likt på din... som du ser der, så kan lengden på staget justeres Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2009 Har ringet inn en på bildet, det burde være ganske likt på din... som du ser der, så kan lengden på staget justeres Aha...^^ Da er jeg med Takker for svar...;P Lenke til kommentar
Freakeating Skrevet 25. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2009 Ikke juster turboen.. Motorstyreenheten må chippes om du skal øke turbotrykk/dieselmengde, ellers går den i nødmodus Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 25. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2009 (endret) Ikke juster turboen.. Motorstyreenheten må chippes om du skal øke turbotrykk/dieselmengde, ellers går den i nødmodus Nødmodus? Edit: Fant ut av det Endret 25. oktober 2009 av Svirre91 Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 26. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2009 Ikke juster turboen.. Motorstyreenheten må chippes om du skal øke turbotrykk/dieselmengde, ellers går den i nødmodus Det kommer helt ann på hvor mye han justerer, 0,1-0,2bar opp pleier ikke å by på noen problemer Lenke til kommentar
eab Skrevet 26. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2009 På en del dieselmotorer så finnes det ikke noen wastegate. Trykket blir rett og slett regulert av dieselmengden (og eksosmengden) Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 26. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. oktober 2009 På en del dieselmotorer så finnes det ikke noen wastegate. Trykket blir rett og slett regulert av dieselmengden (og eksosmengden) Tror det er det på denne...ser i allefall sånn ut ved første øyekast...har ikke studert den så mye heller...er den justerbar, så vil jeg prøve meg fram med forsiktighet Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 6. desember 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. desember 2009 Lenge siden denne tråden var i aktivitet, men svarer her fordet Jeg fant ut at trykket står på maks. Utrolig nok, og etter det en kompis har fortalt meg ligger trykket på 0,4bar ved maks. Samme motorblokka brukes på den 100hk versjonen som hyundai kom med i 2000. Der er det større turbo også. Den er det mulighet for å justere opp litt til fra orginalt hvis jeg ikke helt misforsto. Dessuten er nok selve blokka og toppen god for hvertfall 20-30hk til har jeg fått høre av en rekke mekanikere. Det jeg lurer på er om hvor jeg kan få tak i chip tuning til 80hk versjonen? Og om jeg kan bytte ut den turboen jeg har nå med den som har blitt levert med 100hk uten store endringer? Men er i hovedsak ute etter chip-tuning i første omgang. Håper det er noen der ute som veit om noe av dette er mulig å få tak i Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå