Gå til innhold

[Løst]Gaming PC til 22-24 000,- inkl. Skjerm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tusen takk får alle tilbakemeldinger !

2 skjermer

Personlig har jeg aldri brukt to skjermer, men jeg er helt sikker på at det er en fantastisk befriende opplevelse, men akkurat nå ønsker jeg ikke å bruke pengene på 2 skjermer. Jeg ønsker heller å kjøpe bra hardware og senere muligens kjøpe en ny og bedre skjerm og da kjøre med to skjermer.

X58 Hovedkort

Grunnen til at jeg har valgt en Core i7 processor og et X58 hovedkort er fordi jeg ønsker å være fremtidsrettet. Jeg ønsker et hovedkort jeg kan ha i en lang periode, og har derfor endt opp med et X58 hovedkort. Angående hvilket hovedkort jeg burde velge er jeg mer usikker på. Jeg har lest mye positivt om P6TD Deluxe v2, men om det ikke er noe bra får Crossfire er det mulig jeg burde bytte det. Har du noen gode anbefalinger?

Nye lanseringer før jul

Jeg har lest mye om dette. Både om 2x 5870 integrert i ett kort, men spesielt om GT300. Jeg har tilslutt endt opp med en løsning å kjøpe 2x xfx 5870. Grunnen til det er at jeg ser ingen god grunn til å vente på 2x 5870 kortet, ettersom det ikke kommer til å være noen merkverdig ytelses forskjell (tror jeg). På den andre siden hadde jeg i utgangspunktet tenkt å vente på Nvidia's GT300, men dette ser ikke ut til å komme ut før i 2010 ifølge det jeg har lest, og det har jeg ikke tålmodighet til. Hvis du har annen informasjon enn det jeg har setter jeg stor pris på om du kan fortelle meg hva du vet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei igjen !

Jeg er nå nesten helt klar til å bestille PC, men Crazymech har gjort meg usikker på hovedkort :S Ettersom han ikke synes Asus P6T Deluxe var en bra løsning som hovedkort om jeg skal kjøre Crossfire. Jeg trenger et siste svar, og det er:

hvilket hovedkort burde jeg velge?

Dette er det viktigste hovedkortet bør ha får meg:

- gode muligheter får overclocking.

- fremtidsrettet

- Gode SLI/Crossfire muligheter

Skrevet (endret)

Altså det at det ikke er bra for crossfire er egentlig veldig subjektivt da. Kommer an på hvordan plassen er i kabinettet ditt.

Det er en liten glippe mellom de 2 øverste PCI-E tilkoblingene.

Dette har fordeler og negativer. I mitt kabinett blir det med Xfire veldig trangt mellom dette og strømforsyning under. Men Samtidig så gir det jo litt luft mellom kortene(bildet er ikke fra min maskin; tilfeldig google). Derimot så virker det ikke som om HD5870 har slitt med lite plass mellom kortene. Hvis du tenker Xfire tri etter noen år så er jo den nederste pci-e porten helt nederst på kortet igjen.

Som sagt, det er min subjektive mening. Ellers er kortet flott, og ser pent ut. Vil sånn sett ikke skremme deg bort fra det :p.

Endret av Crazymech
Skrevet

EVGA er IMO den beste produsenten, mye pga de hensynet og de små ekstra tingene de gjør for å sikre at forbrukerne er fornøyd.

EVGA X58-sli er veldig lett å klokke med, og scorer generelt høyt på brukervennlighet. Det har også overall flere funksjoner en P6T. (Bla optical SPDIF, 8x USB, two Gigabit Ethernet 9 SATA ports, CMOS switch osv osv)

Skrevet (endret)

Kan fortelle at man MÅ ha skjermkort i de 2 øverste pci-e x16 slottene på evga x58 sli hovedkortet for å kjøre crossfire med pci-e x16 elektrisk på begge skjermkortene. De 3 pci-e x 16 slotten er bare x8 elektrisk uansett.

Ville bare nevne det :)

Er veldig fornøyd med klokkeegenskapene på mitt evga x58 da, iallefall etter at det er voltdropmodda. Noe som egentlig ikkje er nødvendig med overklokking på luft :p På Ln2 var det nødvendig.

Endret av Nizzen
Skrevet

hmmm...

Vanskelig valg synes jeg, Jeg har lest på andre nettsteder at de mener Asus P6T Deluxe er bedre, pågrunn av bedre oppdateringer og support. Et fort spørsmål mens jeg er inne på Asus hovedkortene. Hva er forskjellen på Asus P6TD Deluxe og Asus P6T Deluxe v2?

Skrevet
V2 mangler SAS-kontroller, ellers er det samme kort.

I tillegg til at V2 er en liten hundrelapp dyrere :p

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2196549

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:2318978

Helt uforståelig. kjører forsåvidt P6T deluxe v2 etter en RMA på mitt v1.. Var valg mellom å få v2 tilsendt eller vente på at det kom på lager. Trenger ikke SAS så.

Er forresten ikke sikker men tror også P6T deluxe er x16/x16/x8 sånn som EVGA x58.

Skrevet
Er forresten ikke sikker men tror også P6T deluxe er x16/x16/x8 sånn som EVGA x58.

stemmer

v2 er nok en måte å "lure" forbrukerne til å tro at det kortet er bedr. Og når v2 er dyrere med billigere komponenter sier resten seg selv.. )

Skrevet

Hei igjen !

Jeg ble endelig ferdig med å velge ut deler til min nye PC ! Tusen takk får all hjelp, jeg hadde ikke klart det uten dere ! :) Men selvfølgelig, typisk for meg, er XFX HD5870 utsolgt i alle nettbutikker jeg vet om, og de kommer ikke tilbake før 20.11.2009. Jeg ble så klart forbannet over dette og det plager meg at når jeg først har funnet alt jeg trenger, er ting utsolgt. Uansett, siden jeg først må vente så lenge allikevel, og Nvidia GT300 er lovt i slutten av november/starten av desember, burde jeg da heller vente på de nye lanseringene til Nvidia, men også AMD? Jeg ønsker ikke å bruke 6000,- på grafikk kort om det skal slippes nye og bedre 2-3 uker senere. Dette vil jo mest sannsynlig også resultere at HD5870 også synker i pris, så jeg kan spare litt penger der. Jeg ønsker deres anbefalinger rundt dette, og hva dere ville gjort?

Takk får alle tilbakemeldinger !

Skrevet

Jeg ville absolutt ha ventet. Hva kan være verre enn å bruke 6k på skjermkort, for å så finne ut at Nvidias alternativ er bedre. Så sitter du der misfornøyd med en pc til 24.000 kr :)

Mulig "gt3000" ikke er bedre enn 5870, men da er du hvertfall sikker.

Skrevet
Jeg ville absolutt ha ventet. Hva kan være verre enn å bruke 6k på skjermkort, for å så finne ut at Nvidias alternativ er bedre. Så sitter du der misfornøyd med en pc til 24.000 kr :)

Ja vent 10 år, det er det beste. Da er det kommet et skjermkort som er enda bedre!

Skal man hele tiden vente, så får man aldri kjøpt noe som helst. Kjøp når man "trenger" det.

Skrevet

Ja vent 10 år, det er det beste. Da er det kommet et skjermkort som er enda bedre!

Skal man hele tiden vente, så får man aldri kjøpt noe som helst. Kjøp når man "trenger" det.

Kloke ord, (normalt sett :p )..

Men, når HD5870 ikke kommer på lager før 20.11.09, og ryktene sier GT300 før jul.. Da er det imo verdt å vente litt.

Skrevet
Bra at jeg var smart nok til å kjøpe inn 4 stk Asus 5870 den dagen de ble lagt ut for salg :mrgreen:

Altså å vente er ingen mening :thumbup:

Nå er interessenivået ditt litt over normalen, selv her på forumet :p

Meeen, når det likevel blir snakk om 30 dager+- er 6000 litt mye å "kaste bort"

Skrevet

Når det gjelder 1 vs 2 skjerm debatten, så kan jeg vel bidra litt.

Begynte med 1 ekstraskjerm (Dell 2005FPW) til laptopen, senere kjøpte jeg en bedre skjerm (Samsung 22FBW). Dellen brenner seg inn, og er egentlig bare en surfe / skriveskjerm, mens den andre er en veldig god film / spillingskjerm.

Du trenger ikke å kjøpe 2x samme størrelse, ofte har du bare bruk for en stor skjerm og en litt mindre skjerm, der den mindre skjermen gir deg overblikk på verktøy e.l. Du vil selv merke at det er veldig digg å kunne plassere vinduer over flere skjermer når du sitter og arbeider med noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...