Gå til innhold

Nå sprenger asylsøkerne alle grenser


Anbefalte innlegg

Flora kommune blir oppfordret til å ta imot 100 nye. Fra før har de 130.

 

230 asylsøkere i en kommune med 11400 personer. Er vel 2 % det og Bergen måtte ha hatt tilsvarende 5000 asylsøkere for å ha samme tall.

 

Bosettes skal de også mange av dem, for UDI er ukritiske med løyvene. http://www.firdaposten.no/lokalnytt/article4643577.ece

 

Snart blir vel etniske nordmenn husløse og settes utenfor leiemarkedet. Særlig de som ikke har jobb.

 

Vi vet jo hvem som har prioritet hos myndighetene: Asylsøkere og innvandrere!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare en ting til.

 

150 milliarder oljekroner brukes neste år. Dette må kuttes før fondet blir tømt når 68' erne skal ha tilleggspensjon og helsetjenester - rådyre helsetjenester. Eldrebølgen kommer.

 

Så spør jeg: 6 000 får opphold + 24 000 familiegjenforening = +\- 30 000 asylfolk

 

Kostnaden pr. snute til trygd, helse, tannhelse, skole og boliger er sikkert på 300 000 kroner netto, for jobber finnes nesten ikke. 30 000 x 300 000 = 9 milliarder! Og det er økningen hvert eneste år...................

 

 

Lykke til, Sigbjørn Johnsen.

Herregud, sier jeg....................

Endret av Robocoop
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor mange ser på det som en kamp mellom "oss" og "dem", vi er da vel alle mennesker?

 

Det at et menneske, på godt og vondt, er født i en annen del av verden gjør vel ikke at det er mindre eller mer verd?

 

Som borger av verden ser jeg på det som min plikt og gjøre det jeg kan for å gjøre tiden for alle mennesker på denne planeten best mulig, ikke bare de som er heldige nok til å bli født i et land som norge.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvorfor mange ser på det som en kamp mellom "oss" og "dem", vi er da vel alle mennesker?

 

Det at et menneske, på godt og vondt, er født i en annen del av verden gjør vel ikke at det er mindre eller mer verd?

 

Som borger av verden ser jeg på det som min plikt og gjøre det jeg kan for å gjøre tiden for alle mennesker på denne planeten best mulig, ikke bare de som er heldige nok til å bli født i et land som norge.

 

Ja, la oss åpne opp for alle i hele Irak og Somalia til å komme hit. Da blir du nok fornøyd når pengekassa er tom - det går nemlig ut over deg også....

 

Men om du foretrekker "summer of love" og hippie-filosofien, så gjør som du vil.

Endret av Robocoop
Lenke til kommentar
Som borger av verden ser jeg på det som min plikt og gjøre det jeg kan for å gjøre tiden for alle mennesker på denne planeten best mulig, ikke bare de som er heldige nok til å bli født i et land som norge.

 

:thumbup:

 

Det der er tanker som er svært skremmende for veldig mange.

 

Nei, hvorfor i all verden skal vi dele av honningkrukka vår, den er jo vår!!

 

Når man da får til svar at "ja, la oss slippe hele Irak og Somalia inn hit" så har dem jo ikke forstått shait.

 

Det er snakk om å hjelpe de som trenger det, og dele litt av vår overflod, ikke å støtte en invasjon. Verden er heldigvis ikke så svart-hvit at man kan velge å enten stenge grensene totalt, eller invitere til invasjon.

Lenke til kommentar

Desverre sä klarer ikke mange av de vi deler med ä oppföre seg eller akseptere norsk kultur, som er et problem. Jeg ser at vi bör dele litt av vär rikdom med andre, men vi fikk det ikke slik som det er i Norge idag ved ä undertrykke kvinner, ikke akseptere andre legninger, kutte ned ytringsfrihet, kreve "respekt" o.s.v med andre ord vaere overdrevent religiöse. Kriminelle har heller ikke vaert med ä drive dette landet framover.

 

Nä sier jeg ikke at de fleste innvandrere er kriminelle eller nekter ä godta integrering, men altfor mange motsetter seg dette. Dersom de vil leve som muslimer i Pakistan fär de dra til Pakistan. I Norge fär de versägod leve som de kristne i Norge, som holder religion sin innenfor husets fire vegger, aksepterer at det meste som stär i bibeln ikke kan relateres til dagens samfunn og drar i kirka pä julaften.

 

Det er en del som er svaert utakknemmlig og uansett hvordan man vrir og vender pä dette förer det til at resten blir stigmatisert. En kraftig skjerping av asyl og intigreringspolitikken er det beste for alle partene. Ä bli kvitt en god del rätne epler förer til at tilliten til resten av eplene öker.

Endret av Ant1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig, Ant1, det må være en to-veis greie. Man gir og tar.

 

Og ingen kan vel nekte for at der er visse utfordringer med innvandring og asylsøkere.

 

Men det kan virke som at enkelte mener den eneste løsningen er å stenge grensene omtrent fullstendig for alle andre enn oss selv, så vi kan sitte her og ruge og knuge på velstanden vår alene. En fryktelig egoistisk tanke.

 

Man må gi og ta, og innimellom ofre litt for å møtes på halvveien.

Endret av jonlem
Lenke til kommentar
Det er godt du ikke har større ting å bekymre deg for enn fremmede.

 

Det er mulig jeg driter meg ut og fremstår som mindre smart nå, men er det der ment å skulle være en kommentar til mitt innlegg, rett over ditt?

Isåfall forstår jeg ikke å tolke det, vil du utdype eller forklare?

 

:dontgetit:

Endret av jonlem
Lenke til kommentar
er det der ment å skulle være en kommentar til mitt innlegg, rett over ditt?

Nei, det var egentlig ikke ment til deg. :)

 

Det er godt du ikke har større ting å bekymre deg for enn fremmede.

 

Landets økonomiske fremtid og etniske konflikter er visst ikke viktig.

 

Ja, man skal hore mye.................

Like viktig som medmenneskelighet og nestekjærlighet som ser ut som noen ikke prioriterer veldig høyt.

 

Minner meg litt om bøllen som samler alle lekene i sandkassa i en krok og sier "Mitt!" hver gang noen av de andre barna vil leke med dem.

 

PS: Det ser ut som at punktum-tasten din har en tendens til å henge seg opp. Kanskje du bør få noen til å se på det tastaturet ditt.

Endret av Robert
Flettet flere innlegg fra samme bruker.
Lenke til kommentar

Det er ikke sånn at alle innvandrerne er onde beist som bare lever på sosialstøtte og robber bestemor på hjørnet annenhver søndag. Derimot er det sånn at vi får flere og flere gamle folk i forhold til hvor mange unge folk vi har, og for at vi skal kunne opprettholde samfunnet må vi ha et visst forhold med arbeidende\ikke-arbeidende innbyggere. Jo flere arbeidende jo bedre.

 

Vi føder ikke nok barn i Norge, og det ser ikke ut som de eldre slutter å eldes innen vår livstid. Da må vi ha innvandrere til Norge, om ikke alle i arbeid skal brødfø 10 gamlinger hver.

 

Alternativet er jo å legge ned pensjonsordningen.

 

Jeg er enig i at mange innvandrere ikke blir godt nok integrert, men det er ikke mengden innvandrere som har skylda, det er måten vi gjør det på.

 

Til sist vil jeg si at jeg regner med dere ikke har noe imot svenske innvandrere, det er vel helst "svartinger" dere ikke vil dele oljepenger med.

Lenke til kommentar

Vi har nylig fått asylmotak der jeg bor..

Vi har en videregående skole der, med internat. alle som gikk på skolen å bodde på internatet, ble kastet ut derifra slik at innvandrerene kunne bo der.

De fikk beskjed om å flytte opp til internatet til en annen videregående skole vi har ca 30 minutter unna. men der ble det fult gitt..

 

Folk bor nå i campingvogner utenfor skolen..

 

Jeg synes dette er helt feil iallefall..

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Jeg mener det er bra og fornuftig at vi kan hjelpe folk som sliter. Men, det får da være måte på. Syntest først og fremst at vi tar imot alt for mange. Som jeg har skjønt er vi vell et av de mest hjelpefulle landene når det gjelder innvandring. Det som også irriterer meg er hvordan UDI oppfører seg, de oppfører seg arrogante og virker ikke som om de bryr seg om hva vi mener. Bor selv i en liten bygd med cirka 2000 i, tror jeg. Vart arrangert møte med UDI, de ville la 100+ innvandrere komme til bygda. Alle på møtet "samlingen" var sterkt imot dette, men til slutt skulle det vist ikke ha noe å si. Fylkesmannen kjørte over bygda våres, i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...