Gå til innhold

Problemer med outlook 2003


Serox

Anbefalte innlegg

plutselig får jeg ikke sendt ut mail på outlook 2003, har samme innstillingene som på den bærbare og der ligger outlook 2003 der ogå, noen som vet hva jeg kan gjøre for å fikse dette?

Er det en måte jeg kan kopiere alle mail adressene og mailene slik at jeg kan innstallere programmet på nytt og så innstalere alle adressene og mailene igjen eller finnes det en annen måte å fikse dette på?

Håper noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor blir det av mailene når du har sendt dem, da?

Er du tilknyttet en Exchange-server (på jobben, vanligvis) eller sender du via mail-systemet til en ISP?

 

I så fall kan du jo sammenligne settingene for utgående mail på laptop og stasjonær og se om det er noen forskjeller. Det finnes vel også en "test"-funksjon for email-konti i Outlook, der det sendes en testmail ut, som du så skal få inn igjen i Inbox'en kort tid etterpå.

 

edit: Se under Tools, Email Accounts ...

Endret av nebrewfoz
Lenke til kommentar
@nebrewfoz

 

Som sagt: Om eposten blir sendt og ligger i sendte elementer er ikke problemet hos avsender.

 

@Serox

 

Gjelder det uansett hvem du sender til? Har du forsøkt å sende til deg selv? Hva slags type e-postkonto er det (POP, Exchange, IMAP)?

Dette gjelder uansett hvem jeg sender til og jeg bruker POP e-postkonto.

Har også sammenlignet innstillingene på den bærbare og stasjonære og det er helt like.

Lenke til kommentar

Det er noen internettleverandører som krever at du er på deres nett når du bruker deres smtp server, det kan være feilen. Ring leverandøren av mailen din og spør om innstillinger eller hvis du har mulighet logg deg på nettet og logg deg inn med brukernavn/pass (F.eks online.no hvis du har det) for og lese sende mailer hvis du har muligheten, da vet du at problemet ligger lokalt på din pc.

 

Er nok smart å ringe leverandør og gå gjennom innstillingene evt få sendt passordet på nytt og skriv inn det hvis alt annet ser riktig ut.

 

Angående reinstallasjon: hvis du går på kontrollpanel, legg til og fjern programmer, microsoft office 2003 så kan du velge endre, reperasjon istedet for avinstallasjon, da overskriver den på lik linje med reinstallasjon men du beholder alt av innhold.

Lenke til kommentar
@nebrewfoz

Som sagt: Om eposten blir sendt og ligger i sendte elementer er ikke problemet hos avsender.

Om eposten ligger i Sendte elementer, så er det fordi Outlook har flyttet dem dit.

Det sier egentlig ikke noe om hvorvidt eposten faktisk har forlatt maskinen (= er sendt) eller ikke.

 

@Serox: Har du sjekket Outbox'en din, da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...