Gå til innhold

Hvor bør man kjøpe elektronikk?


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

 

Jeg er eletronikkstudent og liker å holde på med div eksperimenter på fritia. Dermed blir det til at jeg trenger en del små dingser og duppeditter. Jeg satser på å gå i retning av "vanlig" svakstrømselektronikk så det er primært det jeg er ute etter. Jeg har også så vidt oppdag Arduino og sikler stadig på nye muligheter på den fronten.

Butikker jeg kjenner til er:

 

SparkFun

Her har de veldig mye interessant. Butikken fokuserer mye på diverse microcontrollere og robothardware etc... Det jeg savner er kanskje et bredere utvalg av "vanlig" småelektronikk som kondensatorer, transistorer osv...

 

Elfa

Elfa har jo mye av den "vanlige" elektronikken og også sterkstrømsduppeditter, men jeg syns butikken generelt er håpløst tungvin å handle i, at de er trege til å levere og de har jo heller ikke så mye av de mer spennende komponentene som SparkFun

 

Electrokit.se

Lurer på om jeg kjøpte noe her for lenge siden, men jeg "fant igjen" butikken her en dag og de har jo et ganske bra utvalg av småelektronikk. De har også mye Arduinoting og en god del fancy robotartikler.Ved første øyekast syns jeg også det så en del billigere ut en Elfa? Men så kommer vel kanskje toll i tillegg?

 

Neon som vet om noen skjulte elektronikkgullgruver? :)

Endret av Martinsbl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sjekket ut futurlec.com nå og det var jo hårreisende billig! I alle fall i forhold til Elfa. Og pakketilbudene var knall! Kjekt å ha litt å velge i :thumbup:

Jeg sjekket priser mot en handleliste jeg hadde satt sammen på Elfa og det ble da hvertfall halve prisen. Men det er uten frakt og MVA selvfølgelig... :hmm:

 

Sjekket no.farnell.com og no.rs-online.com, men ved første øyekast virket det som en side rettet mot litt mer proffe folk enn meg :p

Lenke til kommentar
Sjekket no.farnell.com og no.rs-online.com, men ved første øyekast virket det som en side rettet mot litt mer proffe folk enn meg :p

Hverken farnell eller rs handler med private. Så hvis du ikke har firma eller foretak så ... :(

 

Futurelec har jeg ikke handlet fra.

http://www.bitsbox.co.uk er å anbefale. I tillegg til småkomponenter som resistorer, kondiser , transistorer osv har de en del µC. (PIC og Atmel bla.) + Andre ic-kretser.

De har dog ikke slike ting som Arduino og development-boards.

Null vat eller moms hvis du holder deg under 200KR. Frakt 3 og et halvt £.

Vanlig leveringstid er 7 til 9 dager. Elfa er treigere faktisk. Og bitsbox er i England :|

 

Må si jeg kjøper fra Elfa også. Tilgjengeligheten er grei , prisen til tross.

Skal jeg være ærlig synes jeg ikke Elfa er så sykt grådige som mange vil ha det til. De har jo tross alt veldig bredt utvalg. Synd privatpersoner ikke kan bestille i postoppkrav via web. Det er hvist slutt med det :|

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...