Gå til innhold

Knekt Koss headset


Anbefalte innlegg

Hei! Det går hardt for seg når jeg skater om tiden, og for en par dager siden knakk koss portapro headsettet mitt. Nå lurer jeg på om denne lifetime warranty greia kan hjelpe meg.. Problemet mitt er at jeg kjøpte headsettet mitt på cdon.com, så nå lurer jeg på om jeg kan gå til f.eks elkjøp og få et nytt? Er det sånn dette fungerer?

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dumme dumme mennesker, du kan gå hvor som helst hvor de fører Koss...

http://www.koss.no/ --> og der trykker du på GARANTI på venstre side av skjermen.

 

Garantien gjelder for den originale kjøper av produktet.

For at garantien skal kunne gjøres gjeldende må original kjøpskvittering fremlegges.

 

Hodetelefonen skal fortrinnsvis leveres inn i den forretning hvor den er kjøpt

 

Ikke vær så bastant!

 

-Øivind-

Lenke til kommentar
Dumme dumme mennesker, du kan gå hvor som helst hvor de fører Koss...

 

Siden du skrev dette: bare lurer på omfanget av det du tenker. Er det i ditt syn da greit å kjøpe en telefon f. eks på cdon.no for å så klage i en Telekiosk? Bare fordi de selger samme type telefon?

 

Noen butikker tar riktignok inn Koss som er kjøpt andre steder, kun av god service.

Men på den andre siden, er noen butikker svært strenge på det.

Endret av epon
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB

Selv om de har tatt i mot hodetelefonene dine der du har levert de, betyr ikke det at de er pliktet til å gjøre det. Uansett har ikke dette noe å si for trådstarter uansett, da dette ikke dreier seg om en garantisak.

Lenke til kommentar
Dumme dumme mennesker, du kan gå hvor som helst hvor de fører Koss...

http://www.koss.no/ --> og der trykker du på GARANTI på venstre side av skjermen.

 

Garantien gjelder for den originale kjøper av produktet.

For at garantien skal kunne gjøres gjeldende må original kjøpskvittering fremlegges.

 

Hodetelefonen skal fortrinnsvis leveres inn i den forretning hvor den er kjøpt

 

Ikke vær så bastant!

 

-Øivind-

Hvorfor ikke, det står da «fortrinnsvis», ikke at det er absolutt nødvendig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Utgangspunktet er selvsagt at en tredjepart (tilfeldige butikker som selger Koss, ikke avtaleparter i det konkrete kjøpet) ikke forpliktes av en garantiavtale mellom Tura Scandinavia AB (Koss' distributør i Norge) og en forbruker.

 

Skal forbrukeren ha noen rettigheter overfor en tredjepart, må det være fordi det er inngått en avtale mellom Tura Scandinavia AB og tredjeparten om å gi forbrukeren slike rettigheter. Hvorvidt en slik avtale er inngått alle steder en finner Koss-produkter, er vanskelig å si. Antageligvis er en slik avtale er inngått med de "godkjente forhandlere" som fremgår av Tura Scandinavias nettsider.

 

Garantien gjelder for den originale kjøper av produktet.

For at garantien skal kunne gjøres gjeldende må original kjøpskvittering fremlegges.

 

Hodetelefonen skal fortrinnsvis leveres inn i den forretning hvor den er kjøpt.

 

Garantien gjelder kun for privatpersoner.

 

Tura Scandinavia AB tilbyr en garanti for Koss hodetelefoner som er solgt gjennom våre godkjente forhandlere.

 

Garantien dekker:

• Utbedring av feil som oppstår ved normal bruk av produktet i hele produktets levetid

 

Garantien dekker IKKE:

• Frakt til/fra verksted

• Utbedring av feil som har oppstått ved unormal bruk.

 

Herunder typiske feil som:

o Brukket bøyle

o Røket ledning

o Fjerning av fremmedlegemer fra elementer

(for eksempel fjerning av hårstrå)

o Skifte av øreputer

o Sprengte elementer

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kjøpte meg en gang et scullcandy headsett. Med den fikk jeg med en lapp der det sto at garantien på den gjalt hvis jeg fikk juling av dama, ble truffet av en buss, ødela det når jeg skata osv...

Jeg ødela de på fylla, aner ikke hvordan. Men fikk nytt fra scullcandy.

 

Ellers så kommer det vel litt ann på hvem som tar imot hedsettet ditt. Har hvert borti at en bikkje har spist deler av et koss headsett, og det har gått på garantien. Har du flaks så får du nytt.

Lenke til kommentar

Nei, men de kan ha gått ut med en særdeles forbrukervennlig garantiordning for å skape godt omdømme og ikke minst selge seg inn blant et veldig ungt marked(og ikke minst voksende marked).

 

De de evnt tapte(eller taper?) får de igjen pga merkjøp. Men det er jo spekulasjoner på lik linje med det du sier der :)

Endret av nomore
Lenke til kommentar

Jeg har brukt garantiordningen til Koss ved flere anledninger. Tidligere (da de koster 5-600), kunne man levere dem inn nær sagt uansett hva som var galt. Fikk alltid tilbake headsettet i mint condition. Ene gangen jeg leverte inn Portaen hadde jeg røket av en ledning. En gang skurret ene klokken, i tillegg til at disse mikrosmå blå tappene som holder puten var borte på begge ørene. Det gjorde selvsagt at putene falt av i det du la fra deg headsettet.

 

Alt var bedre før. :)

Lenke til kommentar
Har hvert borti at en bikkje har spist deler av et koss headsett, og det har gått på garantien. Har du flaks så får du nytt.

 

Det der er vel så BS som det kan få blitt! Det hadde ALDRI blitt dekket av en garanti, en idiotforsikring derimot....

Kan du lese?

Ellers så kommer det vel litt ann på hvem som tar imot headsettet ditt.

 

Jeg har flere ganger prøvd å få til en garantisak på produkter som jeg selv har hvert skyld i, og flere butikker er faktisk veldig hjelpsomme hvis man selv er seriøs og hyggelig, og selvfølgelig prater med riktig person.

 

Så hvis du tror at noen butikker ikke yter ekstra service, så tar du feil :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...