Gå til innhold

utdanning ved Noroff it


XuserX

Anbefalte innlegg

Hei

 

Er det noen som kan si sine meninger om hvordan det er på noroff er det noe bra?

Jeg tenker å ta nettverk og it sikkerhet ved Noroff, men er litt usikker ser etter informasjon om hvordan jobb mulighetene blir noen som har peiling?

 

Har også sett på mulighetene med å ta forkurs for ingeniørutdanning og dermed ta data ingeniør men det er mer tid krevende med matte og fysikk.

 

Hva ville dere valgt mellom disse to studiene? studere via universitet med data ingeniør eller via nettverk og it sikkerhet ved Noroff? Disse er da forkjellige linjer men ikke langt ifra hverandre tror jeg?

 

Noe tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta deg en ordentlig utdanning og få deg en grad. Hvis du vil jobbe med sikkerhet så er informasjonssikkerhet på Høgskolen i Gjøvik tingen. Du trenger 2MX eller tilsvarende for å komme inn. Det er et langt bedre studie enn det Noroff tilbyr, og viktigst av alt, du får en grad. På Noroff får du ingenting med mindre du tar utveksling ett år i utlandet. Dessuten så er en offentlig utdanning gratis.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Studenter som har fullført og bestått 2 år hos Noroff, har innen de fleste fagretninger mulighet for å ta et tredje og siste studieår ved Deakin University i Australia, University of Glamorgan i Wales eller University of Teesside i England.

Som sagt, du får ikke en grad hos Noroff. Du må ta et år utveksling.

Endret av Løve
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Om du har noroff el utdanning ved HIg bryr bedrifter seg ikke om... Hovedsaken er at du kan faget ditt..

 

Forsåvidt enig, men samtidig ser bedriftene på lærestedet pga. kompetanse. Det er veldig stor faglig forskjell på høyskoler/universiteter rundt omkring, og dette vet bedriftene. Topp-studentene er stort sett flinke uansett hvor de kommer fra, men den faglige mengden man har vært igjennom varierer veldig.

 

Jeg kjenner ikke Noroff, så skal ikke si noe spesifikt om dem, men mer en generell betrakning det faktisk er stor forskjell på det faglige innholdet i utdanninger.

Lenke til kommentar
Tull og tøys, Løve.

3 år (2 år på Noroff og 1 år i utlandet) gir deg bachelorgrad.

Går selv Lyd og musikkproduksjon på Noroff i Bergen og er veldig fornøyd. :)

Det er jo det jeg sier. Du får den ikke PÅ Noroff. Du får den via noen de samarbeider med i utlandet. Altså, du må ut av landet og til en annen skole for å få graden.

 

For å si det rett ut ! Følger du med i media ser du at Noroff blir slaktet...

Om du har noroff el utdanning ved HIg bryr bedrifter seg ikke om... Hovedsaken er at du kan faget ditt..

Nå har HiG et ordentlig fagmiljø på infosek da. :) Går garantert Noroff en høy gang. Og det har noe å si hvor du har gått, du må jo ha lært det skal kunne et sted.

Endret av Løve
Lenke til kommentar

Hei. Jeg vil anbefale deg Sonans\IT-akademiet hvis du går for privat.Sats på CCNA og CCNP sertifisering. Skolen kjører Cisco networking academy program som er godt kjent i utlandet men lite kjent i Norge. Det er nok det kurset som er størst globalt. Utdanningen gir deg solide kunnskaper innenfor netverk generelt i tillegg til spesial kompetanse på Cisco.

Du får tilgang til Cisco sertifisert lab og instruktører godkjent og testet av Cisco selv. Ja, Cisco slenger innom labben til tider for å sjekke.

Du vil møte på negative og positive holdninger fra medelver men møter du opp, jobber hardt og får gode referanser av instruktørene så kan dørene åpnes for ønsket ditt som er nettverk\sikkerhet. Teorien er bare 2.5 ukedager. Ingen grunn til å være skeptisk av den grunn. Du trenger garantert resten av tiden til lesing og labbing i tllegg til helgene for godt resultat Dette er hardcore nettverk fra begynnelse til slutt.

Går du disse kursene anbefaler jeg deg å begynne å lese lenge før kurset starter da det går fort i svingene. Du kan lene deg tilbake i stolen mens andre stresser.

For min del har dette vært en suksess. En lønn på over 400 000 etter litt over et halvt år i bransjen er ikke så ille innenfor offentlig sektor med tanke på at jeg ikke hadde erfaring. Når du søker jobb så vær tålmodig å søk på mange arbeidsplasser og ikke gi opp om det ikke ordner seg med en gang.

Elever som har gått skolen har blant annet fått jobb i Atea ( tidligere Ementor ), Banetele, Telecomputing osv. De beste ender opp med CCIE tittel etter noen år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...