Gå til innhold

[Løst] hvem bør kjøpes nikon D5000 - canon 500D eller Sony 700?


Anbefalte innlegg

Hei

Skal nå gå til innvestering av digitalt fotokamera men er usikker på vilket en bør velge for vil jo ha det beste står vel mellom disse 3 ( vet att det finnes bedre men har med pengene og gjøre ) nikon D5000 - canon 500D eller Sony 700

håper noen her kan hjelpe meg litt på vei liker skjermen til d500 da jeg har denne funkjonen på mitt Olympus 5060W i dag , men blir usikker på når de ikke har verken stablisator eller auto fokus innebygd i kamera ! men der er det kanskje ingen av disse som har ?

og ang pakkene med objektiver er de noe satse på eller bør man feks legge penger i ett med bedre lysåpning feks Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro HSM og hvor linse bør man ha ? lønner det seg og ha fler , og bytte på ?

glad for innspill som vil hjelpe meg på vei

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony A700 er i et litt annet segment enn de 2 andre, mer entusiast/semiproff, har prismesøker, raskere skuddtakt, følger med trådløs utløser/fjernkontroll, fler dedikerte knapper og er mer robust enn de 2 andre. Har og stabilisator og autofokus innebygd i kamerahuset, noe de andre ikke har, som gjør at du får denne funksjonaliteten på objektiver fra Minolta og 3-part helt tilbake til 1984, med Nikon og Canon får du ikke denne funksjonaliteten på eldre objektiver.

 

Det du ikke får på A700 er liveview og video, som de 2 andre har.

 

 

Her er de ved siden av hverandre:

http://www.dpreview.com/reviews/compare_po...00&show=all

 

Jeg er ikke i tvil hvilken jeg ville valgt ;)

Endret av Karabin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...