Gå til innhold

Beviselige forskjeller mellom etnisiteter?


Anbefalte innlegg

Du kan begynne dine studier her.

Ellers kan jeg anbefale studiet i human atferdsbiologi på UIO så du kan

få justert din virkelighetsoppfatning litt.

 

 

Kapitel 15 i den boken handler om at afrikanere er egentlig ikke i stand til å styre seg selv.

BS detektoren min gikk highwire, men for de allerede "frelste" vil finne mange godbiter i den boken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan begynne dine studier her.

Ellers kan jeg anbefale studiet i human atferdsbiologi på UIO så du kan

få justert din virkelighetsoppfatning litt.

 

 

Kapitel 15 i den boken handler om at afrikanere er egentlig ikke i stand til å styre seg selv.

BS detektoren min gikk highwire, men for de allerede "frelste" vil finne mange godbiter i den boken.

 

Det sier det ikke. Det sier derimot noe om afrikanernes evne til å styre komplekse moderne stater. Om du så holder den påstanden opp imot empirien så passer de to overraskende godt sammen.

 

Det skulle ellers være interessant å få et innblikk i den "BS detektoren" din og se på hvilket faglig vitenskapelig grunnlag den slår ut. Om du på vitenskapelig grunnlag plukker denne studien fra hverandre så vil vi se at detektoren din fungerer slik den skal. Jeg tror dog den baserer seg på synsing og smak og behag. Det er nemlig den enkleste måten å forholde seg til verden på.

 

Det heter forøvrig "haywire" når man føler man må bruke fremmede språk for å få frem det man mener. :)

Lenke til kommentar
Det sier det ikke. Det sier derimot noe om afrikanernes evne til å styre komplekse moderne stater.

 

Du har rett i det. Det står at svarte kan ikke styre komplekse moderne stater. Det er jo ikke så ille som det jeg sa :roll: .

 

(...)Det er nemlig den enkleste måten å forholde seg til verden på.

 

Vel, jeg har et livssyn som går ut på at jeg forakter et menneske/en ide av gangen. Jeg finner det atskillig enklere og mer logisk enn at jeg basert på hva noen folk sier på et nettforum (inklusivt en bok skrevet av en tilfeldig fyr) begynner å se ned på store deler av verdensbefolkningen.

Dessverre ingen av oss kommer til å leve såpass lenge at de får oppleve hvilket verdisyn vinner frem.

Lenke til kommentar
Det sier det ikke. Det sier derimot noe om afrikanernes evne til å styre komplekse moderne stater.

 

Du har rett i det. Det står at svarte kan ikke styre komplekse moderne stater. Det er jo ikke så ille som det jeg sa :roll: .

 

(...)Det er nemlig den enkleste måten å forholde seg til verden på.

 

Vel, jeg har et livssyn som går ut på at jeg forakter et menneske/en ide av gangen. Jeg finner det atskillig enklere og mer logisk enn at jeg basert på hva noen folk sier på et nettforum (inklusivt en bok skrevet av en tilfeldig fyr) begynner å se ned på store deler av verdensbefolkningen.

Dessverre ingen av oss kommer til å leve såpass lenge at de får oppleve hvilket verdisyn vinner frem.

 

Du forholder deg til verden gjennom føleri og synsing med andre ord. Det behøvde du ikke skrive så mye for å få frem.

Lenke til kommentar
Du forholder deg til verden gjennom føleri og synsing med andre ord. Det behøvde du ikke skrive så mye for å få frem.

 

:)

 

Gjelder dette alle folk som er uenige med deg?

 

Nei, bare de som føler og synser seg frem. Jeg må ellers stadig vekk i saklige debatter justere mitt syn

på ting. Det er en naturlig følge av argumenter som viser seg å være bedre enn mine.

Lenke til kommentar

Haha:

Item 3. Although there is currently a mania of tattooing and body piercing sweeping US youth, this is not considered “severe” mutilation or deformation of the body and is, hopefully, a phase that will quickly pass.

 

Den linja der oppsummerer "vitenskapen" og metoden bak dette arbeidet. Pseudovitenskap. Gud forby at noe kunne ført til at vi sammenligner oss med disse apekattene!

 

 

Ellers er det morsomt der man trekker fram et nydelig hotell i 1975 og så viser det helt ødelagt etter 32 år med "black rule". Da ser man kanskje totalt bort fra en borgerkrig som herjet fra 1977-1992 og der det ble brukt som "flyktningleir".

 

 

They keep the body clean and take care to dispose of its waste products.

 

Er visst bare negere som ikke holder seg rene. Se bort ifra, selvfølgelig. Alle fattige i asia og vestlige verden. De teller vel ikke. Hele den listen er et eneste virrvarr. Minner litt om den andre "forskningen" som ble linket til tidligere. Der negere er et aggressivt dumt folkeslag som får flest unger fordi de er negere og situasjonen deres er de selv skyld i uansett.

 

Her er for eksempel synserne ute og føler at de bør stanse en vitenskapelig TV serie fordi den har et uønsket innhold.

De føler veldig sterkt at denne vitenskapelige informasjonen ikke bør tillates sett av folk fordi den er i konflikt med det rådende politisk besluttede paradigme.

 

http://www.fremover.no/lokale_nyheter/article4649025.ece

 

Ser ikke noenting om en vitenskapelig TV-serie der. Ser en tulling som vil stille politikerene for riksrett fordi de har "forrådt" landet vårt. Mulig du postet feil link?

Lenke til kommentar
Haha:

Item 3. Although there is currently a mania of tattooing and body piercing sweeping US youth, this is not considered “severe” mutilation or deformation of the body and is, hopefully, a phase that will quickly pass.

 

Den linja der oppsummerer "vitenskapen" og metoden bak dette arbeidet. Pseudovitenskap. Gud forby at noe kunne ført til at vi sammenligner oss med disse apekattene!

 

Du gikk glipp av denne juvelen:

 

15. Their religious systems include ethical elements and are not purely or grossly superstitious

Lenke til kommentar

Jeg leste den boken.

 

Først side om DNA:

 

Some alleles are very beneficial and give an individual a highly desirable trait, such as greater intelligence, athletic ability, or good looks, and other alleles may be lethal or debilitating. There is an average of 14 different alleles for each gene.

 

...

Personen følger samme metode som kreasjonisme:

Leser og gjengir masse vitenskapelige faktum for så å sett inn sin MENING midt i mellom faktaene når de fleste har tatt alt han sier for god fisk.

Grunnen til at jeg stoppet å lese her er at han akkurat her har begynt å lyve.

Det finnes ikke genvarianter som gir bedre utseende:

Vakkerhet er basert utelukkende på subjektive vurderinger: Målet for penhet er GJENNOMSNITTET av en befolkning.

Ta 1000 bilder av menn eller kvinner, legg alle 1000 bildene oppå hverandre og gjennomstrål dem og få gjennomsnittet -- og resultatet vil bli det peneste individet i bunken av 1001 bilder.

Altså finnes det ikke noen genvariant for penhet, da penhet kun er GJENNOMSNITTET av befolkningen -- ikke et spesielt gen, da vakkerhet varierer fra befolkning til befolkning da referansen for penhet forandres da penhet er basert gjennomsnittet av menneskene vi har sett.

 

Dessuten sier han at det finnes ENKELTE genvarianter som gir høyere intelligens.

Det stemmer simpelthen ikke: Barna til Einstein var ikke genier -- ingen barn av genier har vært genier.

MEN datteren til einstein led av ALVORLIG schizofreni (som til en viss grad går i arv), noe som tyder på at genialitet kan skyldes mangler på enkelte hemninger heller enn utelukkende gode gener.

"Det er et gjennomsnitt av 14 genvarianter for hvert gen."

...

...

...

En kildeløs tullepåstand.

For hår finnes det tusenvis av genvarianter.

For hud finnes det tusenvis av genvarianter.

For øyne finnes det tusenvis av genvarianter.

For vitale organer finnes det færre genvarianter.

 

Så følger ren masturbering av vitenskaplige formuleringer.

Igjen -- denne boken er skrevet for rasister, og denne masturberingen er IKKE nødvendig da han baserer boken på antagelser basert på kilder han selv har valgt ut.

 

Så kommer vi plutselig til..:

Eurasians have interbred among themselves for at least tens of thousands of years, the neighbor’s child has more alleles in common with the Eurasian than the Eurasian does to his or her own mulatto child. 13

     Compared to all the human genetic variation in the world, people in the same ethnic group can be almost as related to each other as a parent is to his child. “… in most situations individuals have a larger genetic stake in their ethnic groups than in their families.” Thus, racism is in everyone’s genetic interest.

..?

Hva?

Fordi barn bare deler 50% av genene til sitt barn... så er rasisme i alles beste interesse fordi barn av to grupper med stor genetisk forskjell... hva er argumentet igjen?

Barn av to grupper med stor genetisk forskjell må ikke få barn... fordi barnet bare deler 50% av genetikken med sin mor..?

...Jaha.

 

Another distortion that has been repeated many times in the media is known as “Lewontin’s Fallacy.” (Edwards, 2003; Sarich, 2004, p. 169). Richard Lewontin stated, “nearly 85 per cent of humanity’s genetic diversity occurs among individuals within a single population.” 20 “In other words, two individuals are different because they are individuals, not because they belong to different races.” 21 Therefore, the egalitarians gleefully concluded (e.g., Zimmer, 2001, p. 81), that it is meaningless to classify people in races – biologically, there is no such thing as “race.” 22 Unfortunately, Lewontin made a statistical error because he was comparing differences in the alleles of single genes instead of groups of genes that are unique to each race.

Sukk.

Det er få, om noen, genvarianter som er "unike" for de forskjellige folkeslagene.

Det er mange genvarianter som er sjeldne -- men som forfatteren selv inrømmer...

Because populations can gain and lose alleles, and alleles that are advantageous in one environment can be detrimental in a different environment, determining descent by studying the alleles of different populations can be tricky. Suppose population A has a large number of alleles, such as an average of 20 alleles per gene, while population B has only a few alleles per gene, perhaps an average of only 5, and those 5 are also in population A. Does that mean that population A is older? Not necessarily, because population A may have acquired many of those alleles by interbreeding with other populations, not by mutations occurring over a longer period of time. Also, population B may be older, but may have suffered a catastrophic drop in its numbers, wiping out most of the alleles it had accumulated.

Her sier han jo svart på hvitt, bokstavelig talt, at positive genvarianter i et miljø vil overleve.

Hvite dør i afrika fordi de får hudkreft og dehydrerer.

Presto: Derfor finnes ikke gener for blondt hår, blå øyne (de blir blinde av for mye UV-stråling), hvit hud et cetera i afrika -- fordi genene ikke er fordelaktige.

 

Men den kumulative intelligensøkningen vi har hatt som rase derimot -- menneskerasen -- de siste 500 000 årene (før det fantes mennesker med blondt hår eller hvit hud og fram til nå) er det ingen grunn til å anta at ikke har overlevd hos alle folkeslagene.

Det er ingen grunn til at den ikke skulle finnes like godt representert hos alle folkeslag da intelligens ikke er negativt.

Og vi har for pokker spredt genene våre ganske bra utover de siste par 10 000 årene også, selv om vi også har tydelige spor av grensesettingen denne tiden.

Og en stor del av grensesettingen skyldes jo også rasisme -- som har eksistert like lenge som ikke-svarte mennesker og enda lengre til -- så lenge det har fantes mennesker som ser annerledes ut.

For det er det rasisme handler om:

Å mobbe dem som ser anerledes ut og anta at vi er bedre enn dem, basert på UTSEENDE ALENE.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...