Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

EDIT: Kanskje ett dumt spørsmål.. men tror dere det er mulig og spille warcraft 3 på denne saken..

System: 400 MHz Pentium II or equivalent

RAM: 128 MB

Video Memory: 8 MB

Hard Drive Space: 550 MB

Maskinen ser akkurat ut til å møte kravet på 8MB grafikkminne, resten skal være greit.

 

i716_255961644839c90a925fo.jpg

 

Mye informasjon, bilder og video av Aspire one finner man i Blogeee.net sin dyptgående gjennomgang av maskinen her (Oversatt fra fransk til engelsk av Google).

 

Jeg har nå oppdatert første innlegget mitt i denne tråden med en del nye artikler, videoer og andre relaterte linker.

Endret av djchange
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

snakket nettop med netshop, etter at jeg i går bestilte, de sa at den kommer i juli "en eller annen gang", så vi får vente å se om det faktisk blir noen aao på oss før sommeren slår inn.

 

uansett gleder jeg meg, de sa jeg var nr 8 i køen, på de 10 de hadde bestilt, så gerat suxess :new_woot:

Endret av chaos king
Lenke til kommentar
snakket nettop med netshop, etter at jeg i går bestilte, de sa at den kommer i juli "en eller annen gang", så vi får vente å se om det faktisk blir noen aao på oss før sommeren slår inn.

 

uansett gleder jeg meg, de sa jeg var nr 8 i køen, på de 10 de hadde bestilt, så gerat suxess :new_woot:

 

 

Told you so ;D

Lenke til kommentar

Denne gleder jeg meg til. Bestille den da jeg får tilbake penger på skatten tenker jeg. Skikkelig pen :D Men for å oppgradere til 1.5 GB minne, er det nok å kjøpe en 1 GB brikke, eller står det 2x256 brikker i sporene? Kjedelig hvis en må kjøpe 1.5 nye GB for å få 1.5 GB minne. Og hvor mye ekstra lagringsplass er det plass til i den?

 

Gleder meg vilt til denne. Var egentlig bestemt på å kjøpe en Eee, men siden denne var penere, mer voksen samt virket bedre enn eee går jeg for denne.

 

Noen som vet hvordan det er med å legge inn andre linux distroer på denne forresten? Vil archlinux fungere greit uten for mye tull?

Lenke til kommentar

Jeg også fant ut at Netshop ikke får inn i juni. Siden jeg er avhengig av å få maskinen fortest mulig, kontaktet jeg PS.no og de har fått bekreftet av leverandøren om at PS sine maskiner kommer 19 juni. Så jeg bestillte fra PS, og har nå fått bekreftet at jeg får fra første parti :D

Lenke til kommentar

Jeg hadde EEE 900 tidligere, og installerte XP med SP3 og office ++ på den.

 

Det tok opp ca 1,5GB. Men for å få til dette fjernet jeg alle språkpakker, drivere, unødvendige tjenester osv i Nlite før installasjon.

 

Merket også at XP ble betydelig raskere i forhold til en vanlig installasjon med denne metoden. Det var litt tidkrevende å sette seg inn i hvilke services osv man kunne fjerne, men vel verdt slitet :)

Endret av jobra1
Lenke til kommentar
hva er denne nlite versjonen det er snakk om? hva er det den mangler, som home/pro har?

 

Man lager en egen installasjons-CD med et program som heter Nlite. Man må da ha en egen CD med XP pro eller home som man redigerer og brenner på nytt.

 

Det man gjør er rett og slett å fjerne en haug med unødvendige ting og tjenester som XP pleier å installere automatisk.

Endret av jobra1
Lenke til kommentar
Jeg også fant ut at Netshop ikke får inn i juni. Siden jeg er avhengig av å få maskinen fortest mulig, kontaktet jeg PS.no og de har fått bekreftet av leverandøren om at PS sine maskiner kommer 19 juni. Så jeg bestillte fra PS, og har nå fått bekreftet at jeg får fra første parti :D

 

Hei,

 

De som tror at PS.no vil få denne 19. Juni vil nok bli svært skuffet. Første container med denne kommer inn til Norge 3.uke i Juli. Første bestilling av denne gikk forrige uke inn til acer fra den eneste norske distributøren som har bestilt hittil. Det tar iallefall 6 uker fra denne bestillingen er sendt til acer til varen ankommer Norge. Legg merke til at dette er en distributør og at alle nettbutikkene dere nevner bruker samme distributør.

 

Vil tillegge at Elprice er klart størst på acer i Norge, vi får mesteparten av det som kommer på førstepartiet, og vi blir prioritert først siden vi er størst. Derfor som kunde er det faktisk høyest sjanse på tilgjengelighet om man ligger ordren hos elprice, og vi garanterer at man vil få av førstepartiet til Norge om man ligger resverasjon nå.

 

Ser noen spør om batteri, ett 6 cells batteri vil gi opptil 7 timers batterilevetid og vil koste ca. 900 kr. Det og endel annet tilbehør kommer ut på elprice.no imorgen, også her vil vi få det første som kommer til landet. Bor dere i nærheten av en elprice butikk kan dere også bestille på nett og hente maskinen i butikk, se om dere liker den før dere betaler.

 

Mvh innkjøper Elprice

Lenke til kommentar

Jeg må nok si at jeg tror mest på eposten jeg fikk fra PS enn et foruminnlegg.

 

Altså: Det er innkjøpskjef mot innkjøpskjef. Ene mener den kommer i neste uke, mens den andre mener den kommer i juni.

Snakket med PS i dag, så det jeg sier er fersk info.

 

Jeg tror på PS fordi de sendte meg en epost med informasjonen. Og fordi jeg vil ha maskinen fortest mulig. Elprice sin melding er et foruminnlegg som egentlig hvem som helst kan lage, også formulert som skjult reklame.

 

Uansett, jeg er garantert å få av førstepartiet til PS. Og det skal i følge PS komme 19. Juni. Tror på denne datoen til annen dato er gitt.

Endret av kajac
Lenke til kommentar
Siden alle presse meldinger jeg har sett fra Acer sier at maskina slippes i juli så vil det være rart om PS.no klarer å få inn et parti 19. juni.

PS.no har jo vært først i norge med flere produkter. F.eks EEE PC. PS får den i juli, mens andre må vente til august.

 

Uansett, PS sider de har fått datoen 19. Juni av sin distributør av maskien, og dette ser ut til å være den endelige datoen.

 

Så får vi bare vente i spenning :D

Og optimistisk som jeg er, tror jeg på denne datoen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...