Gå til innhold

Betaling av fartsbot?


ekl1tz

Anbefalte innlegg

Jeg har på rimelig kort tid greid å fått 2 fartsbøter.. Jeg fikk en faktura blankett begge gangene jeg ble tatt. Greia er at jeg helst ønsker å dele dem opp slik at jeg kan betale dem ned på flere måneder. Problemet er at nummeret jeg skal bruke for dette på sismo.no fungerer ikke.

 

Jeg har ringt dem og hørt hvordan det ligger ann og de sa at jeg vil motta en ny fakutra med riktig nummer og betalings frist og slikt senere. Men dette er ei god stund siden, ca 7 uker nå. Hva ville dere ha gjort? Jeg tror jeg kommer til å vente til eventuelt et oppkrav havner i postkassa mi eller lignende før jeg betaler.

 

Kan det hende at de har glemt å legge inn bota i systemet sitt, slik at jeg aldri trenger å betale dem? Dette hadde jo vært for bra til å være sant.. Noen som har erfaring med dette?

Endret av ekl1tz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Bare å sende en epost til ATK sentralen og legg frem et nedbetalings forslag. De godtar stort sett nedbetalings tider på 3 måneder.

De gode gamle dager da bøtekontoret sto bak innkreving er forbi.

Jeg stakk innom bøtekontoret og avtalt første beløp på 100 kroner. Jeg fikk purring 3 år etter men da var det foreldet. 3 bøter slapp jeg unna med 300 kroner.

Lenke til kommentar
Jeg har ringt dem og hørt hvordan det ligger ann og de sa at jeg vil motta en ny fakutra med riktig nummer og betalings frist og slikt senere. Men dette er ei god stund siden, ca 7 uker nå. Hva ville dere ha gjort? Jeg tror jeg kommer til å vente til eventuelt et oppkrav havner i postkassa mi eller lignende før jeg betaler.

 

Kan det hende at de har glemt å legge inn bota i systemet sitt, slik at jeg aldri trenger å betale dem? Dette hadde jo vært for bra til å være sant.. Noen som har erfaring med dette?

 

Åh, tro meg, det er nok langt fra glemt. Hadde en lignende situasjon for et par år siden sjøl. Etter råd fra politimannen som ga meg fartsbota, skulle jeg ikke betale giroen han ga meg, men vente til det kom et krav i posten.

 

Det tok 3 måneder...

 

*pokker*

 

Da den dukka opp bare ringte jeg og forklarte at jeg ønska den oppdelt. Fikk da en ny faktura neste måned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...