Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - SjitHue - Sigma 70mm F2.8 Macro


Anbefalte innlegg

Bruker: SjitHue

Brennvidde: 70mm

Nivå: Pingle/Etternøler

Utstyr: Sony Alpha 350 med Sigma 70mm F2.8 Macro.

Litt usikker på hvor mange faktiske macrobilder det blir, men skal iallefall gi det ett forsøk. Uansett er vel dette mitt minst brukte objektiv så langt og trenger å bli brukt.

Endret av SjitHue
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2. oktober

 

Selvportrett på badet

post-11239-1254510327_thumb.jpg

ISO1600 70mm f5 1/15s

 

En kjappis bare for å komme igang. Sent hjem fra jobb og egentlig klar for noe annet enn å ta bilder.

Siden jeg skjelver så veldig på hendene måtte jeg heftig opp med ISO for at jeg skulle klare å ta brukbare bilder.

Endret av SjitHue
Lenke til kommentar

3. oktober

Falsk underskrift

post-11239-1254662020_thumb.jpg

Iso200, 70mm, F4, 10s

 

Jeg hadde hatt hendene fulle hele dagen så da ble det å prøve ut linsen etter at det hadde blitt mørkt og uten å gå macronært.

Etter endel knipsing fant jeg denne døren som jeg synes gjorde seg bra til tross for at en eller flere artister hadde prøvd å ta æren for eksisterende utsmykning.

Lenke til kommentar
Det var støvet sitt, ja - når pærene varer så lenge får det også tid til å samle seg en hel del..

 

Likte ikke 3. oktober. Vel - jeg likte bildet, men blir irritert på drittunger som tilgriser. Kontraster ble det i alle fall! :)

Jeg liker heller ikke drittungene som løper rundt med tusj og spray, men på en måte gjorde det bildet.

 

Takker for all kritikk.

Lenke til kommentar

8. oktober

 

Morgenstund er tull igrunn

post-11239-1255133594_thumb.jpg

Iso800, 70mm, f/2,8, 0.6s

 

For en gangs skyld så ble bildet slik jeg føler meg når jeg står ugudelig tidlig opp. Bortimot mislykket og ute av fokus :)

(PS: Jeg har jukset litt siden denne klokken ikke går på sommertid slik at bildet er tatt 1 time senere enn hva som står.)

 

 

9. oktober

 

Redder liv

post-11239-1255132244_thumb.jpg

Iso100, 70mm, f/2,8, 1/60s

 

Dette er en greie som vi desverre bruker lite av til tross for høstmørket. Heldigvis kommer mer og mer klær med refleks påsydd/pålimt slik at vi faktisk blir så synlige som vi håper.

 

En hurtiggreie som jeg kjørte igang etter atter en laaaang dag på kontoret. Ikke helt fornøyd, men velger å legge ut for å klare å tilfredstille pinglenivået. Dårlig med tid og inspirasjon til å ta bilder de siste dagene.

Endret av SjitHue
Lenke til kommentar

10. oktober

 

En brukket gjeng

post-11239-1255208833_thumb.jpg

Iso100, 70mm, f5, 1/125, Blitz

 

Kjøpte en liten bukett til dama (og til meg selv for å leke meg litt med macro). Merkelig nok så var det de bitene som ble fjernet fra buketten som ble mest interresante idag.

Endret av SjitHue
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...