Gå til innhold

For alle Kosher fans der ute.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Enjoy!

 

Vi får håpe at dette ikke er representativt for majoriteten av Kosherslakterne der ute, men det er liten tvil om at slike filmer setter Kosher i et grellt lys. Kan man garantere at slik slakting ikke påfører dyrene større lidelser enn "vanlig" slakting er det greit, om så ikke er tilfeller er det slettes ikke akseptabelt.

Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært for starter av tråden har en åpenlys baktanke så hadde dette kanskje vært en tråd som kunne ha levd.

Dog Kosher er ingenting annet enn Halal-slakt og vanlig norsk slakt, foruten at vanlig norsk slakt bedøver dyret før stikking og avblødning.

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar

Hvis gud (samme hvem) ville at vi skulle slakte dyrene vi spiser på en spesiell måte så ville han nok ha laget det slik at disse dyrene ble slaktet uten smerter eller ubehag... Ikke slik som dette tullet der dyret må lide for at gud (sett inn en som passer) skal bli glad og fornøyd. For noe tåpelig tull!!! Men dette går jo igjen i alle disse idiotiske religionene, det er de som har rett til å ta for seg på bekostning av andre og må noen lide for at deres gud skal behages så driter de i det. Det viktigste er guden liksom....

 

Den kristne guden liker jo spesielt godt duften av brente dyr hvis en skal tolke bibelen rett... Egentlig rart at de ikke ofrer en okse eller to hver søndag på et alter som så ut som en diger grill... Lurer på hvorfor de kristne gikk vekk fra det? Tenk hvor mange de kunne ha dratt inn i kirken på den måten, reklamert med deilig biff hver søndag.... :)

 

Det rare er jo at kristne også egentlig skal styre klar av svin... men det er det ingen som gjør... Det står vel i den første delen av den "hellige" boken de har og den følger de jo som kjent ikke lenger... Er for jøder den visstnok... Så kan en jo lure på hvorfor de har den med i den hellige boken sin i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Vet om flere kristene som holder seg unna gris og skalddyr.

 

Jeg kan være tollerang mot religioner selv om jeg ikke er enige med dem, jeg kan til og med tilgi deres idioti når det kommer til vitenskap.

 

Hva jeg ikke kan tollere er at de krever at vi skal plage dyr mer en unødvendig, det er og blir dyreplageri selv om det er en gris og ikke en katt.

 

Mange menner det er helt greit å kutte strupen på dyr og la dem sakte blø ihjel noe som kan ta flere minutter der dyret er våkent.

Ville folka godta om man avlivet katter eller hunder ved å kutte strupen dems? og la dem blø ihjel på vetrinær bordet?

Ville det vært en godtatt henrettelse metode å kutte strupen på fangen?

 

Når man leser om mord der morderen har kuttet strupen på offeret blir mordet kalt bestialsk og groteskt, men når vi gjør det på en gris er det "avliving"

En gris kan føle akuratt den masse redslen som en hund eller jeg oss. når den kjenner smertet av et knivbland gjennom halsen får den panikk og den vil hyle i smerte men fordi halsen er kuttet kan den ikke lage lyd. så den sakte kvelses og blør i hjel og sakte føler livet ebbe ut.

Hvordan folk kan mene dette er en godtatt måte å drepe et dyr på vet ikke jeg

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...