Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - FunFact - Sigma 50mm f/1.4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er oktoberfesten 2009 i gang!

Ekstrautfordingen min er Livets lyse side. Jeg velger å tolke dette slik at jeg skal fokusere på positive ting i hele oktober, og forsøke å få, og skape, god stemning med bildene mine. Kan bli vanskelig å få 31 positive bilder men, det er verdt et forsøk!

 

Mitt første bilde ble tatt etter at jeg kom hjem fra jobb, og en av de jeg bor sammen med kom med den nye gitaren som han hadde hentet i Fredrikstad. Hvis musikk er livet, og man får ny musikk (les: nstrumenter), så blir man glad!

 

1. Oktober: Gitarlykke

post-160486-1254479000_thumb.jpg

 

Vurderte dette bildet først:

Dette var middagen minpost-160486-1254479178_thumb.jpgMen jeg følte at dybdeskarpheten ble helt feil. Litt usikker på fargemetningen også. Men, det var godt å spise!

 

 

edit: spoilerbildet.

Endret av FunFact
Lenke til kommentar

Jeg vet hvordan den følelsen er, selv om jeg aldri har opplevd det selv (man kan jo ikke bare bestille en ny stemme). Du har forresten valgt utfordring i samme retning som junifesten min. Jeg skulle ta bilder av ting jeg elsker/liker, mens du skal ta av livets lyse side. Jeg mistenker at du gjorde et klokere valg av formulering enn det jeg gjorde.

 

Snakker vi smil fra øre til øre?

Lenke til kommentar

Liker komposisjonen, men syns at den har en tanke for lav kontrast i bladverket. Tror at det kunne blitt møkkatøft om du kjørte på med noen fargede lys fra siden / bak, eller noe annet som kunne gitt noen tøffe høylys i bladene. Nå ser jeg bare noen blå-ish refleksjoner i bladene fra bakgrunnen, noe som kanskje bidrar til at jeg syns den har litt for lav kontrast.

Lenke til kommentar
Liker komposisjonen, men syns at den har en tanke for lav kontrast i bladverket. Tror at det kunne blitt møkkatøft om du kjørte på med noen fargede lys fra siden / bak, eller noe annet som kunne gitt noen tøffe høylys i bladene. Nå ser jeg bare noen blå-ish refleksjoner i bladene fra bakgrunnen, noe som kanskje bidrar til at jeg syns den har litt for lav kontrast.

 

Takk for tilbakemelding, Teddy. :) Skal prøve å gjøre noe med det senere ikveld (imorgen) Bildet er overhodet ikke redigert derfor litt blast. Har fryktelig mye å gjøre for tiden, så da forsøker jeg å bruke minst mulig tid på redigering. Da jeg tok bildet var det grått og kjedelig ute, så jeg burde nok ha brukt litt tid i ettertid...

Lenke til kommentar

Takk for konstruktiv tilbakemelding folkens. Det trengs!

Til info: planter har også følelser (?) og kan bli både svimle (?) og "høye"(?) som alle andre (ehh...)

 

5. Oktober: En rose til begjær?

post-160486-1254844637_thumb.jpg

Noen ganger representerer rosen noe ubegripelig. Kjærlighet. Styrke. Skjønnhet - noe eksepsjonelt. noe personli, men også noe felles. Andre ganger er det bare en plante. Det kommer helt ann på "The eye of the beholder" - eller "Øyet som ser".

 

 

 

 

Vurderte også denne versjonen:

 

post-160486-1254844760_thumb.jpg

 

Lenke til kommentar
Vurderte også denne versjonen:

Det forstår jeg godt. Ikke det at det var noe ille med fargeversjonen, snarere tvert i mot. Men den ble om mulig enda mer spennende i s/h, nesten litt abstrakt.

 

Jepp. Da jeg lagde den siste versjonen så tenkte jeg på bilder trykt på metallplater. Synes de ofte kan være veldig fascinerende. Tror Japan Foto kanskje har noen tilbud på noe slikt. Hørte et rykte om det ihvertfall...

Er fryktelig opptatt for tiden, så får ikke lagt ut bildene fort nok føler jeg. Blir ca hver tredje dag.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har vært skammelig lenge borte og kvalifiserer muligens til diskvalifisering, men har med unntaket av fraværet på forumet (grunnet en überhektisk hverdag) holdt meg til reglene og tatt bilder hver dag (med unntak av 3 okt. - frikort).

 

Her kommer ihvertfall bildene!

 

6. Oktober: Lys i enden av tunnellen.

post-160486-1256652982_thumb.jpg

 

 

7. Oktober: Dattera

post-160486-1256653044_thumb.jpg

 

8. Oktober: Katt med begjær.

post-160486-1256653182_thumb.jpg

 

9. Oktober: Solskinn på en ellers kjip dag.

post-160486-1256653277_thumb.jpg

Endret av FunFact
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...