^ZeniX^ Skrevet 25. januar 2002 Skrevet 25. januar 2002 Jeg har akkurat fått et Chieftec fulltower. Jeg kobla alt av utstyr inn i kabinettet unntatt floppy`en og CD-Rom`ene. Når jeg har koblet alt så skrur jeg på PC`en og skjermen. Da står skjermen bare og blinker. Virker som om den ikke får noe signal fra skjermkortet. Jeg har prøvd å ta ut RAM`en unntatt 1, dratt ut alle IDE kablene, bytte skjermkort, bytte skjerm. Ingenting funker. Begynner å bli litt frustrert her. Har en strømforsyning på 250w.
jhbamse Skrevet 25. januar 2002 Skrevet 25. januar 2002 Koble til pc-speakeren og hør om du får en feilmeldig(piper i forsjellige sekenser). Sjekk i Manualen til hovedkortet hva meldingen betyr. Får du ikke feilmelding fra hovedkortet kan du prøve en annen strømforsyning. Det kan også være statisk elektrisitet som har tatt knekken på hovedkortet.
^ZeniX^ Skrevet 27. januar 2002 Forfatter Skrevet 27. januar 2002 Klarte å løse problemet ved å ta alt ut og koble alt inn igjen på nytt. Vet enda ikke hva som var galt da, men men.. så lenge PC`en funker så er det jo like greit
pkalle Skrevet 27. januar 2002 Skrevet 27. januar 2002 Etter det jeg har erfart er det 3 vanligeste tingene: - Minne brikke(ne)har dårlig kontakt. - Prosessor er defekt. - Skjermkort har dårlig kontakt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå