Gå til innhold

Trenger hjelp til utdanning og jobb....


axelh

Anbefalte innlegg

Går siste året på allmenn og ender jo da opp med generell studiekompetanse.

 

Men jeg har funnet ut at skole er noe av det jeg ikke vil gjøre mer av.

 

Er helt avhengig av ting som data, biler og andre ellers fysiske fag. Så nå går jeg siste året og tenker bare at jeg har gått tre år uten grunn.

 

Jeg har lyst å starte et eget data firma som er spesialisert på å selge deler og montere/modde pcer. Men er dette lurt å satse på? Hvordan?

 

Har også lyst å bli bilmekaniker siden jeg holder på med min egen bil utrolig mye og kan si at jeg elsker det. Men her er det dårlig lønn og mange sier man slutter tidlig fordi man blir lei.

 

Men lønn er ikke det viktigste for meg. Jeg vil få meg et greit hus/leilighet og ha en familie som blir mitt største fokus.

 

Men blir jo helt gal av å tenke på hva jeg skal bli:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vist du liker data så bli data ingeniør, de tjener bedre enn bilmekaniker. Siden du faktisk allerede har studiekompetanse vil jeg anbefale deg det på det sterkeste. Det er kanskje et ork i 3-5 år(avhengig av Mastergrad frister eller ei) etter det får du jobbe med noe du liker resten av livet. Det er snadder.

Endret av Algific
Lenke til kommentar

Dette syns jeg virker spennende, men jeg har ikke realfag.

 

Må derfor ta et halvt års begynnerkurs før studier innenfor data ingeniør, men det går jo fint.

 

Kan og tenke sånn at hvis jeg skal bli utdannet bilmek så blir det 2 år skole og 2 år lære. Da er jo ikke 3 eller 5 år så forferdelig heller.

 

Men hvor kan jeg jobbe etter en sånn utdanning? Hva gjør man i yrket?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...