Gå til innhold

Vil du prøve nye prisguide?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I forbinnelse med betatestingen da eller premiering?

Jeg bare lurer siden det ikke opplyses om det..

 

Men tipper det er "spørreundersøkelse " som kommer pr. telefon.

Så spørs det om det er HW.no som gjør dette eller et eksternt firma som da har får ditt nummer i samme slengen.

 

Så informasjon rundt det ønskes..

Endret av taz
Lenke til kommentar

Dette blir spennende! Etter å ha brukt prisguide.no nesten hver dag i litt over et år, må jeg si det er på tide med enda en oppussing :cool:

 

Det jeg tror vil bli mest nyttig må nok bli muligheten for å se fraktpris. Det er kjedelig å sammenligne summen av fraktpriser og produktpris på hver eneste butikk. For selv om f.eks. amentio har det aktuelle produktet billigst, betyr ikke det at det er billigst å bestille produktet derfra. Fraktprisene kan variere veldig.

 

Dette blir bra! :thumbup:

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
Korleis har søket blitt nå? Er det framleis MySQL fulltekst søk istadenfor Lucene/SOLR?

 

Det er en god stund siden vi brukte MySQL-fulltekst gitt ;)

Vi har brukt Sphinx en periode, men bruker nå (og vil fremdeles bruke) en lukket søkeløsning som er levert av NetSprint som er et annet firma i Edda-porteføljen. Det vil dog være en del tweaks ift dagens søk som de også leverer.

Netsprint er da et søkefirma fra Polen.

Lenke til kommentar
Korleis har søket blitt nå? Er det framleis MySQL fulltekst søk istadenfor Lucene/SOLR?

 

Tja, skal bli artig å se akkurat det.

 

Edit: Og svar ble gitt gitt.

 

Når det gjelder telefonummer er nok det både seriøsitet, gjennomføring av spørreundersøkelsen (som betatestere forplikter seg å delta på) som er årsaken. Det er også hensiktsmessig å bruke "telefonintervju" i denne sammenheng, primært for å få svært høy tilbakemeldingsprosent og således troverdige resultater.

 

Ellers så tror jeg nok de kommer til å plukke ut "betatestere" både med aldersfordeling, brukstid, bruksfrekvens etc som kriterier.

 

Et firma som driver med spørreundersøkelser (har konsesjon) har ikke lov til å lagre respondentlister som de får av oppdragsgiver etter oppdraget er utført.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar
I forbinnelse med betatestingen da eller premiering?

Jeg bare lurer siden det ikke opplyses om det..

 

Men tipper det er "spørreundersøkelse " som kommer pr. telefon.

Så spørs det om det er HW.no som gjør dette eller et eksternt firma som da har får ditt nummer i samme slengen.

 

Så informasjon rundt det ønskes..

 

Spørreundersøkelsen kommer trolig via nettbasert skjema, det vel kun for å gratulere de som vinner noe lignende telefon vil bli benyttet ;)

Lenke til kommentar

Kult, digger prisguiden, og endringene høres lovende ut =) Håper de får ryddet opp litt i steinalderprodukter som er utgått, og gjerne litt i DVB-kategorien (for PC), og HTPC kabinetter bør få litt mere dedikert kategori, ikke bare random desktop/midi/rack osv...

 

En ting som også bør forbedres er info på de enkelte produktene. F.eks. et produkt som heter "Superaudio Dolby True HD Receiver" ikke er linket til Dolby True HD lyd, og vil derfor bli filtrert ut om jeg setter det som en kriteria før søket mitt, det er frustrerende...

Lenke til kommentar
Edit: Og svar ble gitt gitt.

 

Når det gjelder telefonummer er nok det både seriøsitet....

>Klipp<

Va det jeg ville høre,men dette burde jo komme fra HW.no

 

Ikke det at jeg tror HW.no vil gjøre noe utover betatestingen med opplysningene di innhenter.

 

Men nå har du vel ikke noe med HW.no å gjøre så enda vet vi ikke hvordan HW.no vil bruke dette.

 

Greit å vite hva enn melder seg på.

Endret av taz
Lenke til kommentar

Gledet meg lenge til dette.

Jeg bruker prisguiden 50-100 ganger om dagen og 80% av gangene kommer jeg ikke frem /hvit side

 

Og søker man på spesifike ting som å hake av hdmi på skjermer osv kommer 0 opp, selv om 6434 skjermer har det pga de ikke har den atributten inne.

 

( Det var kun et eksemepl , husker ikke i farta de eksakte produkt)

Endret av War
Lenke til kommentar
Gledet meg lenge til dette.

Jeg bruker prisguiden 50-100 ganger om dagen og 80% av gangene kommer jeg ikke frem /hvit side

 

Og søker man på spesifike ting som å hake av hdmi på skjermer osv kommer 0 opp, selv om 6434 skjermer har det pga de ikke har den atributten inne.

 

Nå er filtreringen avhengig av at produktinnleggere har huket av alt, ofte er det her en utfordring fordi alle specs ikke alltid er oppgitt. Her står man nå på for å få opp kvaliteten enda bedre, slik at man ikke bare får en guide for beste pris men også kan filtrere på en måte som overgår eksempelvis hva som er mulig hos den enkelte butikk. Det er endel arbeid som ikke akkurat er billig, men jeg tror nå dere er glad for denne muligheten. Selv om det er vanskelig å gjøre filtreringen 100% korrekt, fordi man ikke alltid vet om eksempelvis en skjerm har HDMI hvis det ikke er oppgitt. Men som nevnt, vi står på og det er god hjelp å få fra brukerne også som tipser om mangler :)

 

Ellers så er det nå mange treff på skjermer filtrert på de med HDMI: https://prisguiden.no/vis_kategori.php?c...ering=min_price

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

err...ble ikke prisguiden oppdatert for ikke så veldig lenge siden? Trenger strengt tatt ingen oppgradering.

 

Kodeoptimalisering bevitner om at dere innrømmer at det eksisterende systemet er elendig arbeid og trenger oppdatering for at staben skal kunne sove godt om natta.

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar
err...ble ikke prisguiden oppdatert for ikke så veldig lenge siden? Trenger strengt tatt ingen oppgradering.

 

Kodeoptimalisering bevitner om at dere innrømmer at det eksisterende systemet er elendig arbeid og trenger oppdatering for at staben skal kunne sove godt om natta.

Prisguiden har blitt pusset litt på underveis, men ja, deler av koden er veldig, veldig gammel og utdatert, den var også lagd etter helt andre driftskriterier enn de vi opplever i dag.

Rent teknisk trenger den absolutt en oppgradering (og visuelt), og det går ikke på at det eksisterende systemet nødvendigvis er elendig, det er bare skrevet under andre tider med mindre trafikk, innhold og utfordringer.

Det skjer dessuten veldig mye innen teknologisk utvikling og det finnes nå mer effektive metoder å løse en del utfordringer på som ikke fantes når dagens kode ble skrevet.

 

All programvare blir utdatert på et tidspunkt når nye standarder og teknologier muliggjør forbedringer som er vesentlige.

 

Så ja, det er ingen problem å innrømme at "det eksisterende systemet er elendig arbeid" sett med dagens øyne (men var ikke direkte elendig når det ble laget en gang i krittiden :))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...