Gå til innhold

BK: Å nei, ikke et til bilde av rennende bekk


telealf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fint landskap, hvor er dette?

 

Komposisjonen funker, men som nevnt tidligere, så burde bilde vært litt lysere. Prøv å øk eksponeringa litt( hvis det er en raw fil, så har du litt å jobbe med)

 

Skarpheten kunne kanskje også vært en smule bedre. Også litt synd med den flekken helt øverst i venstre hjørne

 

Men legg ut en ny versjon som er litt lysere og hvor du har økt skarpheten litt, veldig sugen på å se åssen det blir da=)

Lenke til kommentar

Dette syns jeg var usedvanlig snasent - jeg fikk en akutt og intens dragning mot høyfjellet. Jeg liker godt komposisjonen med et bånd av intense høstfarger tvers gjennom bildet.

 

Forøvrig syns jeg verken det er blasst eller mørkt. Det føles akkurat riktig ifht. hvordan jeg forestiller meg at lyset og stmeningen var der og da.

Lenke til kommentar

Takk for input! Jeg forsøkte å vri litt på framkalling fra råfil, men fikk det ikke bedre (dvs slik jeg liker det) enn dette.

 

Bildet er tatt ved Rekvik på Kvaløya.

 

Flekk er kombinasjon av regn på front element og skyer/nedbør i bakgrunn. jeg komponerte bildet med deksel på, og tok det av rett før eksponering, men det har nok sneket seg inn regn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...