Gå til innhold

valgets kval: twinmos 2700 eller 3200 m/winbond


Anbefalte innlegg

TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 256MB CL2.5

32M*8/8chip, 184-P (for DDR-PC333MHz)

Varenummer: 113547

Pris: kr. 526,- (=x2)

 

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB m/Winbond

32M*8/8chip, 184-P (for DDR-PC400MHz)

Varenummer: 115490

Pris: kr. 710,- (=x2)

 

behøver en vanlig bruker virkelig den dyreste av de to?

er forskjellen verdt nesten to hundrelapper?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
JA! Det er KLART verdt det, spesielt med Winbound! Overklokking deluxe

 

*host* vanlig bruker *host*

 

hvis du kjører amd klarer du deg fint med PC2700 minnet, hvis du kjører intel med f.eks i875p chipsettet er bra pc3200 minne å anbefale. Hadde forresten kanskje kjøpt billig noname pc3200 minne, ihvertfall med amd. de 200 kr du sparer kan du legge i skjermkortet, der du vil merke størst forskjell :)

Lenke til kommentar
JA! Det er KLART verdt det, spesielt med Winbound! Overklokking deluxe

 

*host* vanlig bruker *host*

 

hvis du kjører amd klarer du deg fint med PC2700 minnet, hvis du kjører intel med f.eks i875p chipsettet er bra pc3200 minne å anbefale. Hadde forresten kanskje kjøpt billig noname pc3200 minne, ihvertfall med amd. de 200 kr du sparer kan du legge i skjermkortet, der du vil merke størst forskjell :)

 

Off topic :

-------------

Ta en titt på de 2 svarene han får i denne tråden. Blib sitt grunnløse "helt tatt ut av løse luften" svar og Blackbrrd sitt gjennom tenkte og pent skrevet svar. Hadde vi bare kun fått voksne svar og påstander som Blackbrrd skriver....

--------------

 

 

Du burde poste hvilken CPU du har tenkt å bruke, og om den kjører på 400mhz eller 333mhz, så ville du trenge en ram som kan kjøre på samme hastighet. Skal du klokke noe særlig vil du trenge ram som kan klokkes like mye som du vil klokke cpu, eller en ny brikke som ligger på samme hastighet du vil klokke opp CPU til.

Lenke til kommentar

men uansett hvor mye han trenger det eller ikke nå. så kan det fint være han trenger det i en nær fremtid, kanskje han plutselig spontan kjøper ett nf7-s 2.0 og en 3200+ og da "MÅ" han ha 3200ddr.

 

Men vis du lurer på om denne rammen er problem fri. svar: ja, den har funket fint for meg i noen måneder nå. jeg brukte 1200kr på det, og jeg trengte det ikke, 700kr er vel vardt den kvalitets rammen.

 

Noe twinx ram fra crosair derimot ville vært "waste of money" for en vanlig buker-

 

mhv

MEG

Lenke til kommentar

Velg TwinMOs fremfor noname! Mine egne erfaringer tilsier at man opplever mye mindre tull (ustabilitet) med merkeram enn med noname.

I skrivende stund er merkeram så billig uansett at prisforskjellen vil være minimal...

 

Ville også valgt pc3200 ram selv om du er en vanlig bruker... Grunnen til dette er at dette ser ut til å bli standarden... Ettersom utviklingen går i retning av raskere ram, vil dette være å foretrekke da dette vil gi deg bedre muligheter for oppgradering av systemet ditt på et senere tidspunkt.

Og igjen, prisforskjellen er ikke så stor...

Tenk fremtidsrettet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...