Gå til innhold

HD 58xx OC og ytelses tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette er et Asus 5850:

 

post-35359-1263090061_thumb.jpg

 

post-35359-1263090077_thumb.jpg

 

5850 er ikke langt bak 5870 i ytelse :)

 

 

Er det noen som har oversikt over de forskjellige biosene som er ute, noen som klokker bedre enn andre ?

Fin score det der! Du får 1000 poeng mere enn meg i vantage og 4K mere i 3dmark06. Og jeg har 5870.

 

Er vell CPUen din som trekker opp såpass my, for jeg har i7 @ 4Ghz.

Lenke til kommentar
Det kan variere mye fra kort til kort når det kommer til overklokking. Noen klarer å klokke høyt, og andre kan være uheldig og ikke få noe bra overklokking. Så det beste er egentlig og prøve seg frem. Øke litt og litt.

 

Det vet han garantert selv :D Men tipper han ikkje har tid/gidder nå :p

 

simalarion er jo en av skjermkort nerdene her på forumet. Han var iallefall :)

 

Mest aktiv i Skjermkort og TV-kort

( 2925 innlegg / 41% av dette medlemmets aktive innlegg )

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Det kan variere mye fra kort til kort når det kommer til overklokking. Noen klarer å klokke høyt, og andre kan være uheldig og ikke få noe bra overklokking. Så det beste er egentlig og prøve seg frem. Øke litt og litt.

 

Jepp, har testet en hel del, men har som nevnt tidligere også problemer med 2d frys, noe som har bedret seg litt etter bios flash på gpu. Så jeg er ute etter stabile 24/7 Oc, med andre ord ikke snakk om å tyne kortet men stabil Oc så jeg er sikker på at det ikke er grunnen til problemet som jeg nevnte.

 

Det vet han garantert selv inv_biggrin.gif Men tipper han ikkje har tid/gidder nå tongue.gif

 

hehe resten av systemet mitt er hakket for gammelt til at blodklokking er noe vits, så har ikke hengt meg på der i denne runden. Så litt derfor jeg ikke "gidder" å finne 24/7 setting samtidig som det haddet vært greit å vite hva dere kjører på 24/7 så jeg har noe å gå etter (med tanke å 2d feilen jeg sliter med).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Takk fo svar, men husker du hva du haddet Core volt på? Får å være sikker på at ikke frys skyldes 2d feilen jeg opplever , derfor jeg trenger infoen (umulig å klokke noe særlig selv da jeg ikke vet om frysen kommer av denne 2d feilen eller OC).

Core volt på 1225 mV, jeg opplevde ikke noe 2D frys hverken på stock eller oc.

Lenke til kommentar

Faen, jeg får skikkelig lyst på vannkjøling når jeg ser slike tester! :p

 

Hvor mye koster det sån CA. med vannkjøling på, ja si 2 skjermkort og CPU f.eks? Noe sån middelsklasse vannkjøling.

 

Skjermkorte mitt raser fort opp til 80grader med vifta på auto, under bencmarking. ^^

Endret av blashyrkh
Lenke til kommentar

Blokkene til 5870 koster vel i overkant av 1000 lappen mens til 5970 så ligger de på ca 1200.

 

Det var stor forbedring fra stock kjøler ja, mitt kort var oppe i 95 grader under benching.

 

Fortsatt mye å gå på, nesten 37k i vantage med cpu på "bare" 4,4GHz.

 

Endret av minhund
Lenke til kommentar
Blokkene til 5870 koster vel i overkant av 1000 lappen mens til 5970 så ligger de på ca 1200.

 

Det var stor forbedring fra stock kjøler ja, mitt kort var oppe i 95 grader under benching.

 

Fortsatt mye å gå på, nesten 37k i vantage med cpu på "bare" 4,4GHz.

 

Nice score minhund, ser ut som du har en del mer å gå på. Gleder meg til å se at du setter maxxx scoren, kan du klare 39 000, eller kanskje tipper du over 40k. Lykke til, ser hvertfall ut som om GPU blokkene gjør jobben sin ;)

Lenke til kommentar

Noen som vet om 2stk 58xx i CrossfireX vil skalere bedre i framtiden med en ny driver f.eks?

 

Bare et eksempel:

 

Slik som det er nå så kan jo 2stk Geforce 8800GTS slå 2stk 5850 i 3dmark06. Har selv et gammelt 8800GTS kort som jeg fikk 14k i 3dmark06 med litt klokk. Og i SLI har jeg sett noen som klarer å komme opp i 28k. 100% ytelsesøkning, og med 58xx kort er det vel bare 30% cirka?

Endret av zebe
Lenke til kommentar
Noen som vet om 2stk 58xx i CrossfireX vil skalere bedre i framtiden med en ny driver f.eks?

 

Bare et eksempel:

 

Slik som det er nå så kan jo 2stk Geforce 8800GTS slå 2stk 5850 i 3dmark06. Har selv et gammelt 8800GTS kort som jeg fikk 14k i 3dmark06 med litt klokk. Og i SLI har jeg sett noen som klarer å komme opp i 28k. 100% ytelsesøkning, og med 58xx kort er det vel bare 30% cirka?

3Dmark06 skalerer vel generelt dårlig utover 1 gpu, men når det gjelder 8800GTSene så har du vel kjørt testen med Physx. Med Physx på så får man veldig høy cpuscore fordi gpuene hjelper cpu i cputesten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...