Gå til innhold

HD 58xx OC og ytelses tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å flashe trenger du kun en minnepenn ....

 

Skal lage en liten guide jeg :D

 

1. Last ned denne filen og installer programmet.

SP27608.zip

 

2. Last ned disse filene og pakk dem ut til en mappe. Eks. Win98boot

win98boot.zip

 

3. Start programmet du installerte på "instruks" 1.

 

4. På file system så velger du FAT32

 

5. Så trykker du på "Create a DOS startup disk", velg "using DOS system files located at" og velg deg frem til win98boot mappen.

 

6. Trykk start.

 

7. Når den er ferdig legger du BIOS filen du skal flashe til inn på minnepennen sammen med et ati flashe program.

atiflash379.zip

 

8. Nå er det bare å starte fra minnepennen, skrive atiflash.exe når commando linja kommer opp så skriv "-f -p (PCIe slot) (BIOS fil navn)" så er det gjort. Ikke skru av maskina imens den driver på.

 

eks. bios fila heter 5970-OC.ROM og kortet jeg skal flashe er i den første PCIe sporet skriver jeg: ATIflash.exe -f -p 0 5970OC.ROM og trykker enter.

 

 

 

Opplysning til alle, dere flasher på eget ansvar ....

 

 

Edit1:

Hmm, kom vist **dp** med en like grei guide før meg :(

 

Edit2:

Leste nå guide på overclockers. Det går fint ann å flashe begge kortene i crossfire, ikke noe problem, bare skriv først ATIflash.exe -f -p 0 5870.ROM også ATIflash.exe -f -p 1 5870.ROM hvis kort nummer 2 står i PCIe spor nummer 2, om den står i PCIe spor nummer 3 så skriver du ATIflash.exe -f -p 2 5870.ROM osv, men se i manualen til hovedkortet da PCIe spor nummer 2 ovenifra ikke behøver å være PCIe spor 1 på hovedkortet så ta alltid en titt i manualen først med mindre du er 100% sikker ....

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
http://forums.overclockers.co.uk/showthrea...ight=5870+flash

 

tar deg fem min hvis du har en minnepenn minhund..! jeg sjekket din screen, så tempsene dine på 35C idle på 4.4Ghz og 1.45v, er det reelt? jeg ligger på over 60C idle på samme klokk!!!!!!!!!

Jobber med flashen nå. Takk til deg og The Ghost for kjappe svar.

Ja tempsene er riktige de på vann da og med 21 grader i rommet. Kjører to looper en til CPU og NB med en 120.3 rad(mist extreme) og 2 single på skjermkortene (2x 5870). Skal prøve å få inn en trippel til på skjermkortene så jeg kan hive på blokka til 5970en.

Lenke til kommentar

utrolig pene temperaturer, herregud.. må få meg skikkelig vannkjøling igjen. cpuen min klarer såvidt 4.4Ghz på 1.45v i vantage cpu test. temp ligger da på omtrent 64C idle. throttlet ene gangen, og klarte testen andre gangen :)

 

ellers kjørte jeg akkurat 1030/1335 i CF i sted, tok seff ikke screen.. var tøff og prøvde meg på 1040Mhz. dette resulterte selvfølgelig i full krasj, og ett helvete med at windows faktisk husket 1040 i windows senere..

 

uansett, vis meg noen skikkelig scorer i vantage med 2 x 5870 i CF! jeg klarer ikke laste opp msi biosen min, kan sende på mail hvis du vil (ellers ligger den på tweakpowerup)

Lenke til kommentar

greit.. jeg kunne ikke gi meg, fikk litt dilla igjen nuh. endelig har jeg faktisk tid til å gjøre det jeg ELSKER å gjøre, nemlig klokke.. ;)

 

EDIT; cpuen throttler bittelitt ser det ut som, gikk ned 200 poeng i cpu test selv om jeg dyttet den 50Mhz opp (økte volten også..)

post-88790-1262470692_thumb.jpg

Endret av **dp**
Lenke til kommentar

Sorry for dobbel post men her er første Vantage runde

CPU 4458 MHz

5970 950/1100

2x 5870 1000/1300

 

 

Det piper litt fra et eller to av kortene under testen, vet ikke hvem av de det kommer fra.

 

Edit* Hadde terassedøra oppe under testen derfor så lave temps.

Endret av minhund
Lenke til kommentar
Fin score det der! Hvor høy temp er det på de to øverste der? Ser ut som om de er veldig høye litt lengre bak der. :p

Det ser du om du kjører bilde i full str. de hadde maks temp på 90 og 94 grader på 5970en som har stock kjøler. Det var med døra oppe og -15 grader ute.

Lenke til kommentar
guffet du opp viften til 100% minhund?

Nei stod på auto og jeg glemte å stille alle 6 papst viftene på maks med viftestyringen :ohmy:

 

oioi.. 100% is the shit :) henter ett 5870 kort til i morgen, blir kos.. :)

 

ber til gud om at 760 kortet med ocz blade rammen lever i morgen, da skal alt UT i -10C :)

 

jeg er oppe i 20min til minhund, gi meg en god grunn til å legge meg!

Lenke til kommentar
minhund:

Har det ikke kommet en ny driver som støtter OpenCL fult ut sånn at du får ekstra høy CPU score akkurat som med Cuda ???

 

Eller er jeg langt til skogs nå ?

Mener du at den fungerer noe alla physx, har hørt om OpenCL men visste ikke at den ville øke CPU scoren i vantage.

Lenke til kommentar
Mener å huske å sett en benchmark med 5770 tror jeg det var som hadde openCL driver og han fikk "syk" CPU score i vantage, iværtfall unormalt høy cpu score :D

 

dp: du må legge deg ellers orker du ikke å stå opp til gudstjenesten imorgen :p :p :p

 

han kjørte garantert med nvidia kort til fysikk, det er mulig ved bruk av hack. finnes ikke noe fra ati som booster scoren per dags dato..

 

vet om en som vil at jeg skal legge meg.. hun blir alltid grinete når jeg sitter på pcen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...