Gå til innhold

Hvilket treningsprogram bør jeg velge?


fredd5050

Anbefalte innlegg

17år

vekt:78kg

høyde:185cm

trent: 7måneder

 

 

Er snart ferdig med treningsprogrammet mitt, og må snart starte på ett nytt... lurer da på om hvilket program jeg skal begynne på... det blir enten et som kalles " Slik blir du ster" eller 5x5.

 

Her er : " slik blir du sterk"

http://www.iform.no/pub/art.php?id=291 det er også i excel format, slik at du kan se rask oversikt over det...

 

 

5x5 programmet har jeg ikke en side til.. men fikk ett excel dokument av en fyr, som det bare er å fylle inn 5rm'en din så rekner den ut alt...

 

det er mandag: knebøy, benkpress og roing med 5x5

onsdag : knebøy, markløft, militærpress og nedtrekk med 5x5

fredag: knebøy, benkpress og roing med 5x5

 

i tilleg til øvelsene som er i 5x5 programmet, vil jeg ha med litt iso-øvelser:

 

da kjører jeg ekstra: mandag: 2x8 1 arm triceps press

2x8 biceps curl

3x8 sidehev, manualer

1x max reps rygghev med vekter

3x8 sittende tåhev

 

onsdag: 3x8 decline benk

2x8 small benk

2x8 biceps kabelcurl

 

 

fredag: 2x8 dips

2x8 biceps, manualer

3x8 foroverbøyd sidehev, manualer

1x max reps rygghev

3x8 sittende tåhev

 

 

hvilket av programmene mener dere jeg bør velge? noen av iso-øvelsene jeg bør endre rekkefølgen på??

trent 7 måner, viss d har noe å si Tongue

Endret av fredd5050
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke noe med at det tar 15 min eller ei. Om det er overtrening som er målet så værsegod. Hvorfor ikke kjøre noen par gode baisøvelser enn iso øvelser? Som både er bedre og dekker flere muskler.

 

eller bare kjøre baseøvelser + litt iso øvelser? :p har trent en god lange treningsøkter, og har ikke fått noe overtrening av det ....egentli ganske greie results

Endret av fredd5050
Lenke til kommentar
3 øvelser pr økt?! tar 15 min

 

LOL

 

Du trener kanskje bare med stanga :innocent:

bra sagt :!:

 

 

lol...-.-

 

er det slik at alle dere blir ødlagte og overtrente viss dere trener mer enn 45-1 time eller?

er vel ikke hvor lenge du trener som avgjør om du bilr overtrent. men har du en haug med iso øvelser så sier det seg selv.

desuten er det ikke anbefalt å trene lenger en 45- 1 time når man er nybegynner.

sier bare en ting tren base øvelser du kommer ikke til å angre.

Endret av creaT
Lenke til kommentar
3 øvelser pr økt?! tar 15 min

 

LOL

 

Du trener kanskje bare med stanga :innocent:

bra sagt :!:

 

 

lol...-.-

 

er det slik at alle dere blir ødlagte og overtrente viss dere trener mer enn 45-1 time eller?

er vel ikke hvor lenge du trener som avgjør om du bilr overtrent. men har du en haug med iso øvelser så sier det seg selv.

desuten er det ikke anbefalt å trene lenger en 45- 1 time når man er nybegynner.

sier bare en ting tren base øvelser du kommer ikke til å angre.

 

 

trener jo baseøvelser:P men vil ha noen få iso øvelser i tilleg...

 

btw,, når kan du kalle deg viderekommende?

Lenke til kommentar
trener jo baseøvelser:P men vil ha noen få iso øvelser i tilleg...

 

btw,, når kan du kalle deg viderekommende?

Du kan kalle deg viderekommende når du slutter å lage tråder som dette, det har ingenting med hvor lenge du har trent, og heller ikke så mye hva du tar. Men når du skjønner at baseøvelser er bedre enn iso. I følge mitt synspunkt, kan du kalle deg viderekomende; Når du tar 1,5 av din vekt på knebøy og benkpress, og 2xdin vekt på markløft. Du kan det meste om kosthold, spise riktig, hva som er bra for deg osv. Når du vet når du skal stoppe, din vegg osv. Det kaller jeg en viderekommende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...