Gå til innhold

Oppskriften på et krimfritt Oslo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er årsaken til at tigging ikke er forbudt? Denslags hadde en "berettigelse" for hundre år siden når det ikke fantes sosialt sikkerhetsnett, men idag er alle sikret en eller annen trygd og/eller økonomisk støtte.

 

Litt enig der, ser for meg noe sånt:

*Du blir sendt/hivd til nærmeste trygdekontor vis du blir tatt for å tigge

*Viser det seg at du allerede har trygd eller job, så får du en pen bot.

 

Løsninger på Oslo:

*Legalisere dop, lag et dop monopol. Bekjempelse virker ikke i det heletatt, USA er et godt bildet på dette

*Legaliser bordeller eller noe, eller finn på noe kreativt for å få horer av gata.

Lenke til kommentar
Jeg har ett ord jeg, CCTV.

A 2008 Report by UK Police Chiefs concluded that only 3% of crimes were solved by CCTV.

 

The investigation or prosecution of several notable murder cases have been aided by the use of CCTV evidence; such as the apprehension of David Copeland, the Soho nail bomber. The use of CCTV to track the movements of missing children is now routine.

Dette er for meg meget gode grunner til å faktisk ha slik overvåkning. Har man i tillegg folk som sitter og følger med på kameraene i de mest utsatte områdene, så kan man i stor grad ta folk på fersk gjerning, ved å dirigere politipatruljer når man ser episoder som kan eskalere.

Lenke til kommentar

Legalisering kan fungere, men da må du isåfall være jæveli streng mot ulovlige selgere.

Selv om det blir lovlig, så tror jeg fremdeles det hadde vært en del dealere som fremdeles hadde drevet med salg på gata.

 

Men, men legalisering så følger det jo også med en del negativitet.

Her må man nesten se om det veier opp mot andre metoder.

Men jeg tror samfunnet tjener mer en de taper på legalisering.

 

Selv er jeg for legalisering og sende de kriminelle delerne ut av landet.

I tillegg så hadde det nok hjulpet litt med et mer synlig politi også.

Endret av myrdan
Lenke til kommentar

Den enkeltparameteren som har størst betydning for kriminlaitetsnivået er muligheten for abort. Det er ikke veldig politisk korrekt å si det, men det er fattige med liten utdannelse som får flest uønskede barn, og disse barna har også større sjanser for å bli kriminelle enn ønskede barn av rike personer med utdannelse. Ved legalisering av abort i USA på 70-tallet merket en effektene i hele landet på 90-tallet da disse uønskede barna skulle ha vært i sin kriminelle glansperiode som er 20-årene. New York er et godt eksempel på dette og selv om politimesteren og borgermesteren likte å si at det var deres metoder som ga lavere kriminalitet, hadde disse relativt liten effekt i forhold til abort, faktisk tilnærmet ingen effekt i enkelte studier. Det ser en også når en sammenligner kriminialiteten i resten av USA i samme periode, og en finner samme nedgang som i NY, selv uten at de brukte NY sine innovative metoder for kirminalitetsforkjempelse..

 

Så kan en selvfølgelig diskutere andre forhold, men hvis en vil ha markant nedgang i kriminaliteten i forhold til innsats er abortmuligheter enkleste, billigste og mest effektive metode. Det høres stygt ut, men sannheten er ikke alltid behagelig. :)

Endret av Jens72
Lenke til kommentar
Selv om det blir lovlig, så tror jeg fremdeles det hadde vært en del dealere som fremdeles hadde drevet med salg på gata.

 

Store sjanser for at de hadde blitt utkonkurert på pris og renhet, salget deres hadde gått rett i dass.

 

Jens72: :thumbup:

 

NikkaYoichi: Med delvis legalisering hadde problemet blitt at dop selgerne hadde tjent fett med penger utenfor sonene, spesielt vis visse fester og lignende ble arrangert utenfor sonen. Enten lager man et "dop monopol" og ser på at de kriminele må gi opp, eller så går man for en full illigalisering(USA prøver på dette, det går ikke bra).

Lenke til kommentar
Selv om det blir lovlig, så tror jeg fremdeles det hadde vært en del dealere som fremdeles hadde drevet med salg på gata.

 

Store sjanser for at de hadde blitt utkonkurert på pris og renhet, salget deres hadde gått rett i dass.

 

Jens72: :thumbup:

 

NikkaYoichi: Med delvis legalisering hadde problemet blitt at dop selgerne hadde tjent fett med penger utenfor sonene, spesielt vis visse fester og lignende ble arrangert utenfor sonen. Enten lager man et "dop monopol" og ser på at de kriminele må gi opp, eller så går man for en full illigalisering(USA prøver på dette, det går ikke bra).

 

Det er selvsagt lov til å ha dop på seg til eget bruk utenfor sonen. Det er salget utenfor sonen vi vil til livs, da man ikke ønsker dette spredd over hele byen - nettopp fordi salg av dop fører mye annen kriminalitet med seg. Eneste måten å bekjempe det på er å få oversikt. Slik det er nå, så er det umulig å få oversikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...