Gå til innhold

Hvilken kampsport er bra til forsvar mot andre?


ZtriCk-T

Anbefalte innlegg

hallo, jeg vil først si at jeg har sett de andre trådene. Men valgte å lage en ny en uansett. (håper det går greit)

 

 

Er en 15 år gammel gutt som er på leting etter en kampsport hvor jeg har muligheter til å forsvare meg selv.

Jeg er ingen fan av vold, og tenker på å faktisk ikke kjempe mot andre mennesker når jeg trener (det jeg velger), bare mot *target dummies.*

 

Jeg er en ganske lav, og brei person. Ser veldig bøs ut, og er forsåvidt naturlig sterk. Det er derfor jeg tror jeg vil styre unna ting som Tae-Kwon-Do og sånt. Og heller ta noe som er mer som boksing.

 

Er det noen som har noen forslag, og hvorfor?

 

Som sagt, jeg har ingen planer om å bruke dette mot noen, hvis ikke jeg absolutt må. :)

 

Hvis emnet er forvirrende, så kan jeg skrive det om igjen, hvis det trengs ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett igjennom flere kampsporter nå, og den som jeg synes kanskje passer best til meg må være Krav Maga.

Har ikke peiling på om det faktisk passer meg best men har følelsen av det.

 

Keysi Fighting Method ser også lovende ut. :)

 

EDIT:

Leste igjennom en 5 siders tråd her på forumet akkurat nå, og sitter med disse valgene:

 

 

Krav Maga

 

Boksing

 

Keysi Fighting Method

 

Hapkido

 

 

Noen å anbefale / ikke anbefale?

Endret av Mike32
Lenke til kommentar
Noen å anbefale / ikke anbefale?
Kommer an på hvor du bor. Har du ofte bruk for å forsvare deg? Havner du ofte i bråk? Skal du ut i krig? Er du i et utsatt kriminelt miljø? Eller har du bare lyst å gi folk juling? Isåfall er RBSD (krav maga, keysi, m.m.) tingen for deg. Ellers ser jeg ikke hvorfor du utelatter andre stilarter. Man trenger feks ikke ha bestemte kroppsmål for å trene Taekwon-Do som du påpeker over. 95% av de som trener kampsport, får aldri bruk for å forsvare seg i en ekte situasjon. Derfor, finn heller ut hva som interesserer deg. Feks om du vil/vil ikke trene med våpen, mønster, meditasjon, grappling, akrobatikk osv osv.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...