Gå til innhold

Intel Core Gulftown /Westmere tråden


TMWH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ingen fysiske hindringer for at den skal passe, så hvorfor ikke? Det er lett å få tak i en Xeon W3520 for eksempel i et x58 desktop mobo, de er vel også designet for dual socket (f.eks mac pro som første eksempel eg tenker på her). Ser ikke noen god grunn til at det ikke skulle være det samme med nyere Xeons?

Lenke til kommentar
Det er ingen fysiske hindringer for at den skal passe, så hvorfor ikke? Det er lett å få tak i en Xeon W3520 for eksempel i et x58 desktop mobo, de er vel også designet for dual socket (f.eks mac pro som første eksempel eg tenker på her). Ser ikke noen god grunn til at det ikke skulle være det samme med nyere Xeons?

 

Tror det er slik at en 3xxx serie kan fungere som en single cpu i et dual hovedkort, men for at 2 cpu'er kan "snakke sammen" MÅ man ha 5 serie cpu'er som har dobbel QPI :)

Lenke til kommentar
Om det gjør prisen være 5680 3.3 vil vel selge fort for 15k om ikke mere. Server CPU er ikke billige.

 

Men en Xeon X5650 2667MHz til 3-4K da jeg trua på :) men vi får se, dette blir nok testet om det funker rimelig kjap

 

Intel Xeon Quad-Core - X5550 2.66GHz ligger 7,2k Dette er QUAD core cpu, tror virkelig blir billire dagens quad....

 

 

X55xx/X56xx er enterprise deler, og priset etter det.

Endret av Agrophel
Lenke til kommentar
snip

 

Tror det er slik at en 3xxx serie kan fungere som en single cpu i et dual hovedkort, men for at 2 cpu'er kan "snakke sammen" MÅ man ha 5 serie cpu'er som har dobbel QPI :)

 

Mulig det er eg som har misforstått et par poster tilbake, men trodde det var snakk om andre veien? Altså de nyere Xeon til singel slot X58 kort

Lenke til kommentar

Xeon 35xx / 36xx er for X58 chipset funker ikke på Dual CPU HK

Xeon 55xx / 56xx er for Dual socket CPU

 

 

Evga kommer med Dual socket HK. Tror heller ville kjøpt 2x 2.13GHZ CPU for ca 3k per stykk OC dem til 3- 3,5GHZ

 

12 cores / 24 treads, overkill men :D

Endret av Agrophel
Lenke til kommentar
Xeon 35xx / 36xx er for X58 chipset funker ikke på Dual CPU HK

Xeon 55xx / 56xx er for Dual socket CPU

 

 

Spørsmålet er vel heller motsatt? at selv om 55xx / 56xx funker i dual oppsett burde de vel også funke fint i single. så funker de da på X58? det er vel det store spørsmålet. ellers kan det bli rimelig tynnt med 32nm og kose seg med i løpet av våren :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...