Gå til innhold

Må det brenne i musklene etter sit-ups?


Andyax

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har holdt på med sit-ups en stund nå. Merket i starten at det brant en del i musklene under øvelsen. Nå etter ca et halvt år, kan det kanskje brenne litt, men så ender det med at jeg blir sliten (tungt å bøye seg opp), uten at det brenner i musklene. Gjør jeg noe feil da? Skal det brenne hver gang?

 

Gjør sit-ups to ganger i uken. Gjør øvelsen du ser på bildet under (bare med beina oppå sengekanten). Gjør det helt til jeg ikke greier mer, med ca fire repetesjoner med 2 min pause mellom hver.

 

sit-ups.jpg

 

Sier man forresten brenne? :p

 

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som du kunne ha godt av ekstra vekter for å gjøre øvelsen tyngre. Tipper bindevevet rundt magemusklene beskytter deg mot microskader på musklene når du trener (som er det som gjør at musklene vokser seg større).

 

Alternativt så kan du ta deg 7-9 dagers pause fra magetrening og begynne på nytt, men uten økt motstand blir du nok ikke spesiellt mye sterkere.

Lenke til kommentar

Okay. Takk for svar!

 

Så det er bindevevet som gjør meg sliten? Jeg tar ca 50 sit-ups før jeg kjenner at det blir tungt å bøye seg opp. Jeg aner ikke hvilke muskler som har det tungt, men tilslutt greier jeg bare ikke å bøye meg opp lenger. Men da kjenner jeg ikke noe særlig burning i magemusklene...

Lenke til kommentar

Okay. Tusen takk HValder!

 

Jeg prøvde faktisk Dragon flag for noen dager siden! Problemet var at jeg ikke fant noe sted å holde meg fast (har nemlig ikke noe apparater). Men jeg prøvde å holde meg under senga med hodet og armene, og gjøre øvelsen. Det funket et par ganger, helt til jeg holdt på å velte hele senga hehe. Uff. Noen forslag på steder det er mulig å gjøre Dragon flags utenom gym? :)

 

Gjør planken i slutten av hver treningsøkt. Ender med at hele kroppen begynner å riste etter 2 min og det gjør litt vondt i armene/skuldrene. Kjenner ikke at det brenner da heller egentlig :p

 

Men skal prøve reverse crunches :)

 

Tusen takk igjen!

Lenke til kommentar
Evt. kan du begynne å ta skikkelige øvingar istaden for å øydelegge ryggen.

Spesielt når du pressar deg såpass hardt er sannsynligheita for skadar ganske stor.

 

Køyr heller planken eller reverse crunches f.eks. Evt. dragon flags om du er sterk nok.

 

Kunne du postet åssen man gjør reverse crunches? Alle videoene jeg har sett er forskjellige..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...