Gå til innhold

Windows 7 oppgradering kan ta 20 timer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Windows 7 oppgradering kan ta 20 timer

I likhet med kopiering av ITavisens artikler.

word. hehe.

 

Men hvem i huleste begår oppgradering? Man begår seff en clean-install. Er det noe data har lært meg, så er det at en install/upgrade altid skal skje med å få vekk gammel ræl, formatere disk, og installere fra bånn - clean. No fuss, og ingenting "gammelt" som plutselig kan lage merkelige problemer litt lenger ned i gata.

 

ja det går sikkert fint å oppgradere ... tar jeg sjangsen? Nei.

 

Er vel vanlig prossedyre uansett OS tipper jeg, med mindre man elsker utfordringer og mystiske hendelser.

Vel, det er nå engang sånn at eneste måten å finne ut på om det fungerer og hvor bra det fungerer er å prøve selv. Jeg hadde en pc med sinnssykt med programmer og spill installert i Vista x64 Ultimate. Ettersom jeg fikk Win 7 ultimate lisens gjennom jobben min så ville jeg teste om det fungerte, og hvor bra det fungerte å oppgradere. Vel det fungerte helt fint, alt utenom asus probe virka og alt er bare fryd og gammen. Så ting har etter min opplevelse skjedd siden xp-> vista oppgraderinga. If you haven't tried it, don't comment...

Lenke til kommentar

Dette er jo et IKKE tema!!

 

1. Installasjon av en ny Windows tar 20 minutter

2. Installasjon av et program tar 10-15 minutter

3. Backup og restore av 650GB tar bøtter av timer

 

Egentlig burde artikkel headeren vært

- "Windows 7 oppgradering tar i værste fall kunn 20 timer"

 

Påkker heller. Jeg installerer altid fra bunn av og jeg er ALDRI fullt oppe og går før minst etter 3 dager. Hvis jeg kan stole på Win7 sin oppgradering og at den går på kun 20 timer - ja da blir jeg rimelig happy

Lenke til kommentar
Men hvem i huleste begår oppgradering?

Jeg gjør det. Det kommer ut en ny versjon to ganger i året, noe som er altfor ofte å reinstallere. :D

 

Men litt mer saklig, jeg syntes bruken av ordet superbruker var litt spesiell her. Det jeg først tenkte var «Hvorfor tar det lengre tid å oppdatere som administrator?», så ordlyden dere har fått ut av copyandtranslate2article-programmet dere bruker var ikke så heldig.

Lenke til kommentar
ATW: Jeg brukte SDHC kort. ;)

 

Du akn vel trygt regne med at de aller felste bruker DVD som installasjonsmedium, så jeg tror nok det er mer representativt ;)

 

AtW

Så kan man legge til tiden han har brukt tidligere på å finne ut av hvordan man gjør et SDHC kort bootbart for Win7 DVD :p

I tillegg er en del SDHC kort max 60x (som regnes ut fra CD 1x = 150kB/s) så de er ikke så mye raskere enn DVD lesere.

 

Forøvrig tok det 29 minutter å installere 32bit RC på en 6 år gammel mid-end(den gang) laptop. Imponerende.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
ja det går sikkert fint å oppgradere ... tar jeg sjangsen? Nei.

 

Er vel vanlig prossedyre uansett OS tipper jeg, med mindre man elsker utfordringer og mystiske hendelser.

 

Tok meg vel mellom en og halvanna time å oppgradere til win 7 RC 64bit fra vista ultimate SP1 x64 fra heimebrent cd. Var då 99% (daemon tools funkasje lenger) oppe å gå igjen etterpå, drivera og alt gikk greit. mindre smertefritt kan det nesten ikkje bli å få inn nyare OS etter mi meining.

 

Hadde ca 30 gig med program på OS-disken under oppgraderinga, og ellers dei specsa som står i signaturen min.

 

Men så er eg en av dei som elska å feilsøke utfordrande, mystiske hendelsa :p (sjøl om eg aldri fikk noken...)

Endret av olz
Lenke til kommentar

Denne artikkelen var tragikomisk.

Tittel: "Windows 7 oppgradering kan ta 20 timer"(!!!!1!!!one)

Og så følger artikkelen opp med:

Den korteste tiden for oppgradering fra Vista SP1 til Windows 7 ble målt til rundt 26 minutter <...> en kraftig PC(?) (Intel Core 2 Quad Q6600 2,40 GHz prosessor og 4 GB minne).

<...>

Oppgradering fra Vista SP1 til Windows 7 RTM tok 20 timer og 20 minutter. Den lange tiden skyldes at datamaskinen som ble brukt tilhørte en superbruker(?!) <...> en bruker som har lagret store mengder (650 GB) dokumenter og andre typer filer på harddisken(?) <...> denne lange tiden gjaldt en datamaskin som var middels kraftig(?!), det vil si en maskin med AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5200+ 2,60 GHz prosessor og 2 GB minne :wallbash:

Oversettelse: En maskin som hardware som havner midt på treet etter dagens standard for stasjonære (C2Q @ 2,4Ghz, 4GB RAM, og snurredisk) bruker ca 25 minutter på å oppgradere fra en ren installasjon av Vista til W7.

<...>

Den lengste målte oppgraderingstiden forekom ved oppgradering fra vista SP1 til W7 RTM og tok over 20 timer. Den lange tiden skyldes at datamaskinen tilhørte en INKOMPETENT IDDIOT som hadde fått det for seg at han skulle ha en OS-partisjon på 650GB og fylle denne med skit. På toppen av dette var maskinvaren omtrent det dårligste man får kjøpt nytt i dag som kan kjøre vista.

 

Superbrukere (BTW admins eller powerusers?) lager aldri en OS-partisjon på 650GB og fyller denne med skit på en maskin med svak hardware. Det er noe som heter partisjoner som har praktiske bruksområder...

 

 

Kraftig maskinvare etter dagens standard for stasjonære er vell C2Q @ 3+ Ghz, Phenom II @ 3+ Ghz, eller i5/i7.

 

Middels hardware er vell C2D eller Athlon II @ 2,8Ghz og over, eller lavere klokket tri/quadcores.

 

Middels og kraftig hardware for maskinene nevnt i artiklene kan kanskje ha stemt DA DE BLE KJØPT, men det er noen år siden...

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
Heh.. Heh... Skulle likt å sett hvor lang tid tilsvarende jobb hadde tatt med Mac OS eller en gjennomsnittlig GNU/Linux-distro. Jeg vil gjette på rundt 20 minutter på en gammel PC, rundt ti minutter på en qc/4gb-maskin. Eller en G5 om man er Mac-bruker.

 

 

Og i tillegg måtte legge inn Windows for å kunne spille spill av betydning..........

Lenke til kommentar
Heh.. Heh... Skulle likt å sett hvor lang tid tilsvarende jobb hadde tatt med Mac OS eller en gjennomsnittlig GNU/Linux-distro. Jeg vil gjette på rundt 20 minutter på en gammel PC, rundt ti minutter på en qc/4gb-maskin. Eller en G5 om man er Mac-bruker.

 

 

Og i tillegg måtte legge inn Windows for å kunne spille spill av betydning..........

 

Pff, jeg spiller kun på Amiga :love:

 

(btw)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...