Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Hvordan chippe en bil?


lilko

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

chipping er ikke noen man gjør selv da det trenger en del kalibrering fra spesiell programvare som som regel bare verksted har..

 

selve chipen kan koste alt fra 3000 til 20000+ uten montering... men man må regne fort 10000 som minstesum uansett for en "vanlig" bil for chip + montering

 

hva man tjener på det er som regel ikke mye på "vanlige" biler... man kan få alt fra 0 til 20-30HK mer på "vanlige" biler og litt lavere forbruk

 

problemet med chip er at det regnes som en modifikasjon og må derfor vises og godkjennes av statens vegvesen, og siden man ofte får noen få HK mer av chipping må man også derfor betale større avgifter

 

i det hele vil jeg ikke anbefale chipping med mindre man skal få seg en skikkelig street car, men da bruker man jo fort en del penger mer, eller allerede har en litt fetere bil en 93 accord ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Skulle jeg ha chippa en turbodiesel, hadde jeg uten tvil gått til en av de kjente og større leverandørene. Man har ESS tuning som jeg bare har hørt gode ting om.

 

Burde kjøpe fra noen som kan vise til tidligere tunede biler. 1000kr for en chip er bortkasta penger.

 

 

Jeg var på ESS med BMW'n, proffe folk. Ikke hatt noen problemer, bare mer power :p. Jeg betalte under 10.000,- (fikk ca 50HK og 140NM mer). vooombamboom :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I denne eller forrige utgaven av autofilbladet står ALT du trenger å vite om chipping. Min avgjørelse basert på den artikkelen blir å omprogrammere ecu'en og få 35 hk og 150 nm mer for ca 7 lapper på en vag 1,9 tdi. Tror jammen forbruket går litt ned også.

 

For all del burde du være skeptisk til gode tilbud - gjeldende regel er at du får det du betaler for..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...