Jump to content
Sign in to follow this  
Xantix

Pc slår seg av eller fryser under spill og programmer!!

Recommended Posts

Hei har satt sammen en pc, amd athlon 2200+ 256 ram, kjører win xp og den virker ikke helt som den skal. Under noen spill og programmer så fryser den plutselig helt eller rett og slett omstarter av seg selv.

Prøvde å gå inn på bios og kjøre default bios setup og da ble den straks mye mer stabil, minus er at den klokker cpu ned til 1,2 mhz og det er jo en 1,8 mhz. Da jeg satte FBS fra 100 til 133 satte den cpu til 1,67 mhz

men da kom problemene tilbake. Noen ideer om hva det kan være, og hvordan dette løses? Litt sært å måtte kjøre en 1,8 mhz cpu på 1,2 bare for at den skal være stabil.....

X.

Jeg tror at det kan være PSU'en din, eller varme. Kan være at du har fått en deffekt rambrikke...hvor stor PSU har du? hva ligger tempen på? kjør memtest86 for å teste ramen...

Har hatt samme problem selv, og er ganske sikker på at det var for dårlig kjøling på prosessoren. Etter krevende spill (som gjerne forårsaket rebooting etc.) o.l. målte jeg svært høye temperaturer på prosessoren, og problemet forsvant etter at jeg begynte å holde kabinettet åpent. Var tydeligvis for dårlig luftgjennomstrømning. I alle tilfelle tipper jeg det er varme som er problemet...