Gå til innhold

Test: Logitech Harmony 1100


Anbefalte innlegg

mens man er inne på det. det er noen få enheter som den ikke får til alle funksjonene på.

noen enheter gjør innstillinger som så blir overført ved å trykke på en knapp. denne funksjonen mangler .

 

i tillegg så ser man ikke verdiene (som enkelte enheter bruker ) på den lille skjermen når man bruker den

 

Tror du må forklare litt bedre på begge punktene.

 

Men hvis du tenker på at original fjernkontrollen har knapper som gjør flere ting når man kun trykker 1 gang, tenker du ha at de er fargekodet, og har funksjoner etter hvilke modus kontrollen er i? Slik som en forsterker som gjerne har knapper som bytter funksjon ettet hvilke inngang osv man har valgt

 

Hvis det er det, så har som regel Logitech programvaren egene signaler for hver farge, og man får som regel det korrekte programmert inn når man lager aktiviteter, og alle pleier å være tilgjenglig under komponenter på, er det ikke direkte tast, så på skjermen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
mens man er inne på det. det er noen få enheter som den ikke får til alle funksjonene på.

noen enheter gjør innstillinger som så blir overført ved å trykke på en knapp. denne funksjonen mangler .

 

i tillegg så ser man ikke verdiene (som enkelte enheter bruker ) på den lille skjermen når man bruker den

 

Tror du må forklare litt bedre på begge punktene.

 

Men hvis du tenker på at original fjernkontrollen har knapper som gjør flere ting når man kun trykker 1 gang, tenker du ha at de er fargekodet, og har funksjoner etter hvilke modus kontrollen er i? Slik som en forsterker som gjerne har knapper som bytter funksjon ettet hvilke inngang osv man har valgt

 

Hvis det er det, så har som regel Logitech programvaren egene signaler for hver farge, og man får som regel det korrekte programmert inn når man lager aktiviteter, og alle pleier å være tilgjenglig under komponenter på, er det ikke direkte tast, så på skjermen.

 

 

det var ikke det jeg tenkte på . det løses ved å velge modus på fjernkontrollen ( side (sound,picture, normal ) ,aktivitet ell.l) . det er litt forskjell på de forskjellige modellen.

 

for å forklare det så er det best å gi noe eksempler:

 

en fjerntroll til en typisk varmepumpe har en skjerm som viser status på valgene man gjør .

stiller du opp eller ned temperaturen så vis det i grader på skjermen på den originale kontrollen

likedan bår det gjelder vinkelen på luftstrømmen

 

 

 

en gammel vhs spiller fra panasonic ( neppe aktuelt i dag ) har en litt spesiell måte når man skal programmere den for automatisk opak

 

- man velger kanal som kommer fram på den originale fjernkontrollens skjerm

- man velger start og stoppe tid . de kommer også frem på den originale fjernkontrollens skjerm

her var det en innstilling til men den har ikke betydning

 

tilslutt overfører man det til optakeren.

jeg mer bestem å huske at det kom ikke fram noe på tv skjermen ( elle displayet på videoen ) før innstillingene var overført.

 

i begge disse tilfellene har man ikke ful kontroll med fjernkontrollen fra logitech.

 

 

nå kunne jeg også tenke meg 2 ekstra knapper ( "side opp " og "side ned" ) på disse fjernkontrollene.

kall det gjerne dobbelt sett med piltaster ( det blir 4 ekstra taster )

Lenke til kommentar
nå kunne jeg også tenke meg 2 ekstra knapper ( "side opp " og "side ned" ) på disse fjernkontrollene.

kall det gjerne dobbelt sett med piltaster ( det blir 4 ekstra taster )

 

For side opp og side ned så har man de 2 knappene under hjulet som man kan programmere til det.

 

Skjønte den med ekstra info på kontrollen. Jeg hadde Sonys VA555ES forsterker for noen år siden, der kunne forsterkeren sende info tilbake til fjernkontrollen, slik at jeg fikk opp navn på input som jeg hadde satt, samt radio stasjoner på fjernkontrollen.

 

Men her blir det litt vanskelig for Logitech å få til alt som de forskjellige produsentene sender tilbake.

 

Det er vel også så få som bruker det i dag, at det ikke vil være ett spørsmål i fremtiden heller. Tror heller de må følge utviklingen å få inn Bluetooth og bevegelses følere som snart blir mer aktuelt fremover (slik som LG kom med nå). Med bluetooth så blir det også lettere for Logitech å forstå hva alle sender hvis de bruker dette som standard.

Lenke til kommentar
nå kunne jeg også tenke meg 2 ekstra knapper ( "side opp " og "side ned" ) på disse fjernkontrollene.

kall det gjerne dobbelt sett med piltaster ( det blir 4 ekstra taster )

 

For side opp og side ned så har man de 2 knappene under hjulet som man kan programmere til det.

 

Skjønte den med ekstra info på kontrollen. Jeg hadde Sonys VA555ES forsterker for noen år siden, der kunne forsterkeren sende info tilbake til fjernkontrollen, slik at jeg fikk opp navn på input som jeg hadde satt, samt radio stasjoner på fjernkontrollen.

 

Men her blir det litt vanskelig for Logitech å få til alt som de forskjellige produsentene sender tilbake.

 

Det er vel også så få som bruker det i dag, at det ikke vil være ett spørsmål i fremtiden heller. Tror heller de må følge utviklingen å få inn Bluetooth og bevegelses følere som snart blir mer aktuelt fremover (slik som LG kom med nå). Med bluetooth så blir det også lettere for Logitech å forstå hva alle sender hvis de bruker dette som standard.

 

snart får jeg Altibox ( en eller annen gang før 2010 ) så jeg vet ikke helt hvilke funksjoner jeg trenger på fjernkontrollen.

inntil videre så bruker den originale fjernkontrollen knapper for:

 

- navigering av meny valg ( opp, ned , høyre, venstre )

- lyd ( opp eller ned )

- kanalvalg ( samme knappen som under navigering )

- egne knapper for side /skjermbilde ( opp,eller ned ) hvis man er i menyvalg med mange valg

 

det er nemlig meningen at man også skal kunne surfe på nett via dekoderen. da trenger man også sideveis forflytning til høyre eller venstre.

 

jeg må bruke knappen beregnet for kanalvalg til dette siden piltastene blir brukt til kanalvalget.

 

 

en ide kunne være at man selv kunne merke tastene . da forhandsmeiningen ikke alltid stemmer.

Lenke til kommentar
kjøpte meg et Bose 321 hjemme kino anlegg. men hvordan får jeg lagt til dens funksjoner til universal kontrolleren min når jeg ikke vet modell nummer?

 

 

har du undersøkt boksen skikkelig.

jeg ville tro at modell nummeret er plassert på undersiden av hovedenheten .

har du tatt vare på emballasjen. jeg vil også tro at modell nummeret også står på esken som den lå i

 

det finnes en siste utvei som dessverre er noe tungvindt :

hvis du har original fjernkontrollen så kan man lære den harmonyen funksjonene

da må man overføre hver enkelt funksjon til logitech fjernkontrollen.

 

det er forklart i programmet som programmerer harmonyen.

det går ut på trykke på hver enkelt tast på den originale mens programmet bruker hamonyen for å lase kodene

 

har du vært på denne siden

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...