Gå til innhold

Finne beste homeplug?


MemorX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for svar,

 

Jeg har fått inntrykk av det jeg også, og lurer på å kjøpe "pluss" utgaven av den. Da kan man jo faktisk bruke kontakten, uten at det er en støykilde. Man skal riktignok ikke bruke den andre veggkontakten, men det er jo ikke verre enn å ha en forgrener bak adapteret.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Levetiden er jo generelt omvendt proposjonalt med effekten som omsettes i apparatene :(

 

Og med det mener du hva?

 

har akkurat bestilt meg 2 stk av den nye belkin F5D4076.

 

Vet svært lite om de men håper det duger.. leiligheten er relativt ny og strømnettet sådan..

 

er spent på resultatet :)

Lenke til kommentar

hmm ok.

 

Teit at de fleste som har kjøpt dette ikke er på ett forum og kan kommentere sin erfaring om produktet..

 

skal huske denne tråden her eller evt lage en ny en på produktet jeg kjøper og fortelle hva jeg syns, osv.

 

jeg kjøpte likesågreit 2 stk kits da jeg vil ha internett 1 og 2 etasje.. 2 soverom og en til stua der ps3en står.

Lenke til kommentar
Teit at de fleste som har kjøpt dette ikke er på ett forum og kan kommentere sin erfaring om produktet..

Jeg bruker bare WLAN her, men har lest at de første adaptrene som kom på markedet hadde tendens til å dø ut etter en stund (måneder). Tror de nyere variantene med 200Mbit eller høyere er bedre på det området, dessuten har de lengre rekkevidde.

 

Når det gjelder betraktning rundt varme og elektronikk, så fører stor varmgang til at elektrolyttkondensatorer i utstyret kan koke. Etter en stund vil disse tørke ut og utstyret slutter å fungere. Alternativt kan andre komponenter ryke som følge av stor effektomsetning og varme. Generelt er det bedre med lavt effektforbruk for å unngå fremtidige feil på utstyret. Jo varmere, desto tidligere død...

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte også sistnevnte Belkin-adaptere, og de fungerer utmerket her. Har ikke testet overføringshastigheten, da jeg bare har 100 mbits nettverk uansett, men kjøpte dem for å ha litt å gå på, og for at de ikke skulle bli en eventuell fremtidig flaskehals.

 

Levetiden er det jo vanskelig å si noe på enda, da de ikke er mange dagene gamle, men vil jo tro at tredje (?) generasjon har noen forbedringer, og forhåpentligvis vil vare lenger.

 

Det er nok sant det du nevner om elektrolyttkondensatorene, men det har jo også litt med material- og designkvalitet å gjøre. Får håpe dyrere = bedre i dette tilfellet.

 

Har kjent litt på dem, og de blir lunkne, men ikke veldig varme, men hvis det avhenger av belastningen, kan det jo hende de blir mer "stresset" i mer krevende bruk.

 

Ser forresten at belkin har 1 års garanti, mens pixmania (der jeg kjøpte dem) har to.

Lenke til kommentar

Noen som har fått disse 1000 Mbit/s pluggene i hus ennå og har noen tilbakemeldinger på ytelsen?

 

Prøvde et trådløst hjemmenettverk nylig, men det hadde langt fra god nok ytelse til mitt bruk (spille av HD video over nettverket e.g.) så hvis disse klarer det hadde det vært flott.

 

Lurer også på hvordan det fungerer å ha 2 sett homeplugs (4stk) i flere forskjellige rom. Hvordan påvirker det ytelse og kommunikasjon?

Lenke til kommentar

Ser at både Datakjeden, Multicom og Amentio har BELKIN Powerline Gigabit Adapter Kit (F5D4076CR)i bestilling og ETA er 15.10.2009 hos alle forhandlerne.

 

Hadde vært gøy med noen erfaringer. Lest noen tester og virker som de kunne trengt en firmware update for å ikke miste så mye kapasitet over lengre avstander og når signalet må igjennom sikringsboksen.

 

Problemet med alle bruker-erfaringene jeg har lest er at de går på amerikanske strømnett, og de har noen egne standarder de må følge og slikt.

Lenke til kommentar

Har som sagt tidligere bestilt meg Belkin og har 4 stk (altså 2 start pakker) 1 ved switchen, 1 ved stuepcen/ps3en (alt ettersom hva jeg bruker) og 1 på soverommet)) planen er å ta de i bruk for alvor når jeg flytter inn i en leilighet over 2 etasjer nybygd i 2006 så sikkert bra sikringsskap osv.. (lov å håpe)

 

Min erfaring så langt... vell det er tregere enn Tcp kabelen... men virker kjappere enn trådløsen.. har testet uvabrutt i 3 dager med litt kopiering osv og det tar tid.. mye lengre tid enn det tar å flytte en usb harddisk kopiere over på den.. også kopiere over på den andre pcen som skal ha innholdet.. Streaming har fungert topp! ingenting å klage på dog har jeg ikke fått testet Hd materiale ennå..

 

Jeg må legge til at disse boksene.. de blir så inni hel%"%& glovarme! så jeg har begynt å koble de ut når jeg ikke bruker de.. (sånn just in case) jeg gleder meg til en proff får testet disse så "skryte" faktoren blir litt høyere...

 

om jeg angrer på kjøpet? tja... det vil jeg finne ut i desember når jeg flytter inn i den andre leiligheten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...