Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Utseende + speil og lys


Gjest Anonym_mann

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym_mann

Jeg begynner å bli SKIKKELIG lei nå, det er FAEN meg noe som ikkt stemmer.

 

Hvorfor i huleste er det sånn at når jeg ser meg i speilet hjemme f.eks ser jeg helt utrolig BRA ut, men så fort jeg kommer til et annet speil som på skolen f.eks ser jeg ut som den dassen? Jeg SPYR av meg selv nesten, fatter ikke hvordan dette kan gå til.

Jeg skjønner at speilet og lyset er annerledes, men å forandre meg så sinnsykt mye er bare FEIL

 

Det har seg sånn at 90% av alle speil jeg ser meg i, ser jeg helt for JÆVELIG ut, mens i 5% ser jeg "normal" ut og de siste 5% ser jeg ut som en gud.

Får ofte komplimanger på utseende mitt, at jeg er kjekk, pen osv, noe jeg SELV ser i 5% av alle speil.

 

Jeg slet en del med dårlig selvtillit før, men det begynner å fikse seg, når jeg ser meg i et speil hvor jeg er sinnsykt deilig stiger den på topp med en gang, men kanskje 15 min etterpå, ser jeg meg i et annet speil og jeg blir kvalm av meg selv, hvor STYGG jeg er i det speilet og selvtilitten detter helt ned på BUNN og jeg tør faen ikke se opp en gang.

 

Noen som kan forklare meg hvordan dette henger sammen? noe jeg bare innbiller?(liten tro på det) eller noen som er i samme sitasjon selv? for dette orker jeg ikke lenger.

 

Mulig jeg posta i feil kategori, bare å flytte i det tilfellet.

 

 

TUSEN TAKK for alle svar!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husker speilene på min forrige skole. Der så det alltid ut som jeg hadde helt sinnsykt med kviser i fjeset, ringer under øynene og hele den greia. Tror nok lyset har noe å si ja. Folk bryr seg uansett ikke så ekstremt om utseende, så det er nok ikke noe å tenke på. Personlighet har så utrolig mye mer å si(spesielt for gutter).

Lenke til kommentar

Well, the normality, by it's definition, is given by the majority. In your example, the way you normaly look isn't that 5%, but the 90%. So, that's how you look, but in particular cases (5%+5%=10%) you look better. It's not an offence, is just logical.

My opinion is that you look to much into the mirror and you tend to become a narcisit.

Endret av enola117
Lenke til kommentar
Gjest anonym_mann

Er ikke så sinnsykt lett å bare bry meg om hvordan jeg ser ut foran folk.

 

Står et speil i gangen f.eks(som jeg ikke tørr å se i lenger) har skikkelig poser underøya etc, ser jeg i det blir jeg bare lei meg, rett og slett.

 

Om lyset er dempa, sterkt osv har ingenting å si for meg, det speilet jeg ser best ut i (HAHA) står ved vindu, så det lyset som treffer da blir utenfra og ganske sterkt, altså det er sånn jeg ser ut ute i dagslyset(som er positivt) men noen speil på dassen, med et skikkelig gult lys, får jeg skikkelig vondt i magen av å se på.

 

Er det forresten KUN jeg som sliter med dette?

Lenke til kommentar
Gjest anonym_mann
Det er garantert noen andre som sliter med det, men kanskje ikke her. Men du burde virkelig ta det med ro angående utseendet ditt, som gutt kan du klare deg veldig fint selv om du ikke ser smashing ut.

 

Alt jeg er ute etter når jeg ser meg i et speil er en bekreftelse på at jeg ser bra ut, det som har hjulpet meg gjennom tidene med damene.

 

Selv har jeg vaneligvis vært ganske sjenert, snakker lite med jenter med allikvel hooker jeg på en merkelig måte(Utseende) men nå i det siste har jeg blitt altfor fiksert på det(ettersom det var det eneste jeg hadde) og ser meg i speilene hele tiden og da finner man selvfølgelig feil.

 

Noen tips/råd eller noe som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Får ofte komplimanger på utseende mitt, at jeg er kjekk, pen osv, noe jeg SELV ser i 5% av alle speil.

Hvorfor bryr du deg om hva du selv ser i speilet ditt, når alle andre kommenterer utseende ditt positivt? Når du nå tenker på hvordan du ser ut, er det ikke poenget at du vil at andre skal synes du ser pen ut, ikke hva du selv mener når du står foran speilet?

Ditt eget speilbilde har med å gjøre med hvordan du selv tenker. Det er ikke noe problem å finne noe negativt hvis du er i ett sånt humør, og det samme gjelder den andre veien. Det eneste du burde gjøre her er å drite i å være opphengt i disse prosentene dine, og heller jobbe med selvtilliten din!

Endret av LOOM
Lenke til kommentar

Speil i kjøpesentre er heller ikke noe å skryte av. Store halogenpærer med ekstremt kjølig og hvitt lys, man ser helt forferdelig ut. Sikkert noe av samme konseptet på skolen. Jeg har også sett etter to ganger i enkelte speil, men funnet ut at det er lyset og ikke meg (:cool:). Videre ser man alltid bedre ut i dempet lys med en god farge (gjerne varm), det finnes mange gode lys og settinger som gjør en mer attraktiv. På en skole eller et kjøpesenter under sterke halogenpærer vil man nesten alltid se blek, sliten og kjip ut, slik er det bare.

 

Det er felles for alle.

 

:)

Lenke til kommentar

Det skal også legges ved at ja, det er forskjell på speil, og ikke bare lyssettingen. :)

F.eks. er hoteller veldig flinke på å installere speil på sine bad som har en litt mørkere refleksjon, noe som får deg til å se brunere ut, og samtidig "visker" ut litt av posene under øynene, ujevnheten i huden, etc etc

Det er bygd på psykologiske greier som gjør at man føler seg vel på hotellet, har en positiv erfaring, og gjerne kommer tilbake til samme hotellet.

 

På samme måten går skolene andre veien. Innstallerer helt basic vanlige billige speil som gjerne sammen med uflatterende lys, får fremhevet nettopp de tingene som andre speil visker ut.

 

Man ser forskjellig ut i alle speil, men det spiller i grunn ingen trille. Du er ikke alene, men det kan virke som du henger deg litt mer opp i det enn gjennomsnittsmannen.

Så lær deg og senk skuldrene, og innse at det er ikke hvordan du ser ut fysisk som får deg til å se bra ut, men evnen til å kunne heve seg over det og vite at man ser bra ut.

Lenke til kommentar

Hvis du ser bedre ut i speilet når vinduet betyr det at du ser bedre ut når du er ute så kom deg ut. :wee:

 

Neida, alle speil er forskjellige og jeg tror nok Smurstafa har et veldig godt poeng i det han skriver. Uansett, ikke tenk så mye på det. Du får ikke bedre selvtillit av å whine om deg selv i hvert speil du ser.

Lenke til kommentar

haha, hadde akkurat samme greia når jeg gikk på ungdomskolen, hadde såkalte "onde" speil jeg aldri ga et ekstra blikk. fant fort ut at det var 90% belysning og vinkel.

 

men nå noen år senere har jeg lært meg å gi ganske langt faen, nå liker jeg hvordan jeg ser ut i alle speil, rett og slett fordi jeg liker meg selv :D

og ja, som deg sleit også jeg med selvtillig noen år tilbake. det går fort over når du innser at du ser bra ut. :thumbup:

Lenke til kommentar

Skjønner deg veldig godt faktisk.

Dette er noe flere sliter med, har jeg faktisk _hørt_

 

Selv tenkte jeg en del på dette før, men etter som tiden gikk glemte jeg det bare, og jeg så totalt forskjellig ut i alle speil liksom, noen kjente jeg meg ikke en gang igjen i(negativt) : )

 

cheeers up, det ordner seg vett.

Lenke til kommentar

Hvis du har sett på bak kulissene på en fotoshoot med modeller, så ser man lyskastere i forskjellige retninger og svære hvite plater som står på ulike steder. I tillegg må modellen passe på at lyset treffer ansiktet riktig. Dette sier noe om hvor viktig lyssettingen faktisk er.

 

Du må også huske at når man ser seg selv i speilet så er man egentlig ikke seg selv - man snur seg kanskje rundt i rare vinkler for å se hvordan man ser ut, og man ser på seg selv i speiliet med et stivt blikk. Du ser ikke deg selv i speilet når du ler og smiler, sier noe morsomt med glimt i øyet eller når du snakker med andre. Du ser ikke din egen utstråling, noe som har utrolig mye å si på hvor attraktiv du fremstår.

 

Du sier du får komplimenter, så fokuser på det, og glem hvordan du ser ut i enkelte speil.

Lenke til kommentar
Hvis du har sett på bak kulissene på en fotoshoot med modeller, så ser man lyskastere i forskjellige retninger og svære hvite plater som står på ulike steder. I tillegg må modellen passe på at lyset treffer ansiktet riktig. Dette sier noe om hvor viktig lyssettingen faktisk er.

 

Du må også huske at når man ser seg selv i speilet så er man egentlig ikke seg selv - man snur seg kanskje rundt i rare vinkler for å se hvordan man ser ut, og man ser på seg selv i speiliet med et stivt blikk. Du ser ikke deg selv i speilet når du ler og smiler, sier noe morsomt med glimt i øyet eller når du snakker med andre. Du ser ikke din egen utstråling, noe som har utrolig mye å si på hvor attraktiv du fremstår.

 

Du sier du får komplimenter, så fokuser på det, og glem hvordan du ser ut i enkelte speil.

 

Veldig mye riktig som står her.

 

Uansett, det beste du ellers kan gjøre er å bare ikke se deg selv i andre speil, se deg i speilet før du går ut på morran og ikke titt no mere i speil før du kommer hjem, sweet?

Lenke til kommentar

Er det andre enn meg som ser en stor forskjell på morgenen og på kvelden?

typ på morran ser jeg litt trøtt ut, slapp, øynene er litt mindre etc og jeg ser altså ikke bra ut i det hele tatt..

 

Når kvelden kommer, fra klokken 18.00 og utover, forandrer ansiktet mitt seg, posene forsvinner, øynene strammes opp(blir litt større) og jeg ser mye mere våken og elegant ut.

 

Skjønner jo hvorfor, er trøtt på morran, men syns det er litt teit at det en såpass stor forskjell, digger ikke meg selv like mye på skolen, som på kvelden :p

Noen som ser det samme som meg? eller vet om noen kremer, (guttesminke(?) eller noe for å forandre på dette.

 

Tar imot alle tips og forslag med et smil :)

Lenke til kommentar
Wow.. hva er greien med at alle må se så utrolig perfekt og deilig ut hele tiden egentlig? Jeg trodde faktisk ikke det var noen alt for stor sammenheng mellom god selvtillit, et godt selvbilde og utseende..

 

Er noen som lever av utseendet sitt, og det skjer forandring med årene og når folk ser at de blir mindre attraktive blir de deppa. Thats it, men de som har et godt selvbilde og god selvtillit bryr seg fint lite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...