Gå til innhold

Hvilken datapakke burde jeg velge?


Anbefalte innlegg

Hei. I dag har jeg planer om å kjøpe en HTC Hero. Abommentet jeg bruker nå på min gamle murstein mobil er One Calls Mobil Faktura (Klikk her). Og den er jeg veldig fornøyd med. Nå som jeg kjøper HTC Hero kommer jeg til å bruke "internett"-mulighetene. Og jeg vet ikke hvor dyrt det blir med "Mobil faktura". Derfor har jeg tenkt til å kjøpe en tilleggspakke som One Call kaller "Datapakke" (Datapakke er en tilleggstjeneste som gir deg fri bruk eller fri bruk av inntil et gitt antall MB datatrafikk for en fast lav pris pr måned.)

 

Det jeg lurer på er hvilken datapakke jeg burde velge. Hvis dere trykker på datapakke her (Klikk, klikk)så kan dere se de forskjellige prisene. Man kan velge mellom 50mb, 100mb, 200mb og fri bruk. Problemet er derimot at jeg ikke vet hvor mye mb jeg kommer til å bruke.

 

Kommer 50mb til å være nok? Eller burde jeg bruke litt mer penger på en 100mb datapakke? Jeg kommer nok til å bruke HTC Hero'n til å surfe og laste ned applications, men det er litt vanskelig å si nøyaktig hvor mye jeg kommer til å gjøre det - og hvor mange MBer det kommer til å gå.

 

Så hva anbefaler dere? :)

Endret av Autzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjer deg opp ei meining om kor mykje du trur du kjem til å bruke, deretter opprettar du datapakke i forhold til dette. Så prøver du deg fram, og justerer datapakken ut frå kva du faktisk brukar.

 

Elles er det vel ofte også slik at ein brukar meir enn ein trudde, og særleg dersom noko er billeg eller gratis.

 

Det kan også nemnast at med Telenorabonnement kan ein få "datapakke" Av&til med 500 MB inkludert for 100 kr. Men så er sjølvsagt ikkje mobilabonnementet gratis, slik som hos One Call.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Har selv One Call abonnement, og legger merke til at Hero bruker ganske mye data, selv om jeg ikke aktivt er inne å benytter meg av f.eks e-post eller nettleser. Har satt opp kalendersync på 2 forskjellige kalendere, samt e-post sync i ny og ne, twitter, facebook osv osv... Brukte telefonen ganske aktivt forrige måned, og ser nå at jeg brukte rundt 200MB. Har Datapakke200 hos One Call så sånn sett er det ikke noe problem. Anbefaler deg å starte med f.eks Datapakke 100 (er jo kun 50 kr..) så kan du evt øke neste måned dersom du ser behovet

Lenke til kommentar
Har selv One Call abonnement, og legger merke til at Hero bruker ganske mye data, selv om jeg ikke aktivt er inne å benytter meg av f.eks e-post eller nettleser. Har satt opp kalendersync på 2 forskjellige kalendere, samt e-post sync i ny og ne, twitter, facebook osv osv... Brukte telefonen ganske aktivt forrige måned, og ser nå at jeg brukte rundt 200MB. Har Datapakke200 hos One Call så sånn sett er det ikke noe problem. Anbefaler deg å starte med f.eks Datapakke 100 (er jo kun 50 kr..) så kan du evt øke neste måned dersom du ser behovet

 

Har 50 mb datapakke og har en omnia hd mobil og leser en del epost og bruker FB og surfer en god del kvar dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...