Gå til innhold

DIY kit USB DAC med rør frå Kina - Kommentar tråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser sikkert spennende ut...Men hva er det egentlig?

 

du kan vel egentlig sjå på det som et eksternt lydkort. men bedre.

Rør lyd er kjendt for varmere lyd (runder av lyden litt) så her vil FLAC og APE komme til sin rett. SACD osv skal også bli testa

 

denne DACen tek lyden direkte frå I2S og om til analogt. ein del andre DAC oppsett omformar først den digitale lyden om til SPIDF og so om til I2S og so til slutt analog. SPIDF har problemer med at det treng veldig stabil klokkefrekvens for å ikkje lage Jitter, det slepp du med I2S.

Endret av DArkwIng
Lenke til kommentar
Denne husker jeg at jeg snubla over for en stund siden, men jeg kom aldri så langt som til å kjøpe den - i stor grad fordi jeg ikke klarte å finne noe informasjon om den på et forståelig språk.

 

Skal følge nøye med på dette :)

 

hehehhehe... brukte litt den amerikanske sida og mail adressa der ([email protected]). so brukte eg translate.google.com for å lese den kinesiske sida, for der har dei fleire produkt, som f.eks den som eg bestillte (Upgrade version)

 

dei tek Paypal og frå dei hadde lagt det i posten tok det 4 dagar og den var på gardemoen toll.

 

du får sporing som fungerar på posten.no

Lenke til kommentar
lodda du når du ødela en av banene på kortet?

isåfall så bør du nok lodde på lavere varme og ikke holde bolten nede på kortet for lenge ;)

 

kult prosjekt btw ;)

 

hehehhee... skal av stad å handle inn bedre kvalitets lodde tinn og en bedre lodde stasjon,

 

ja det er akkurat slik du sa.. for mykje varme for lenge fordi loddetinnet var av for dårlig kvalitet, skal prøve med tynnare loddetinn også. men først må vi vente på nytt kort hehehe

 

lodde skillsa kunne ha vore bedre også då... men eg trudde dissa overflate chipa va større.. faen kor små dei er :p

Endret av DArkwIng
Lenke til kommentar

haha ja, SMD er ikke bare bare og lodde nei,

har lodda SMD kretser 3 ganger eller noe slikt selv.

man må ha en veldig tynn spiss på bolten og forstørrelsesglass for å få det til :)

 

Et bra knep kan være å ha tinn på alle punktene på kortet først og så legge på kretsen og varme det opp igjen. vet også at det går å lodde med pasta men har aldri gjort dette selv

Lenke til kommentar

Artig at det kommer fler Hi-Fi-relaterte prosjekter her :) Jeg har noe lignende på gang, men uten rør, dvs en PCM2707 med ett tårn av 12 stk TDA1543 og analog output rett fra disse.

 

Hva blir utgangsimpedansen på denne? Rør-forforsterkere har vel vanligvis ganske høy utgangsimpedans slik at de ikke egner seg med alle effektforsterkere?

 

Og det er vel ikke helt riktig at du tar I2S-signalet rett inn... du må gå veien om USB først ;) (I2S er ikke særlig egnet som overføringslinje mellom enheter uansett pga dårlig (les:ingen) støyskjerming)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Artig at det kommer fler Hi-Fi-relaterte prosjekter her :) Jeg har noe lignende på gang, men uten rør, dvs en PCM2707 med ett tårn av 12 stk TDA1543 og analog output rett fra disse.

 

Hva blir utgangsimpedansen på denne? Rør-forforsterkere har vel vanligvis ganske høy utgangsimpedans slik at de ikke egner seg med alle effektforsterkere?

 

Og det er vel ikke helt riktig at du tar I2S-signalet rett inn... du må gå veien om USB først ;) (I2S er ikke særlig egnet som overføringslinje mellom enheter uansett pga dårlig (les:ingen) støyskjerming)

 

ja du har rett... det går via USB og så til I2S direkte. men støy skal være et lite problem når det er et eksternt kort pluss at eg skal ha støy skjerming på Trafoen og kanskje lage noko "cage" rundt Power delen på kortet når det blir montert i kabinett (har ikkje tenkt ut noko løysning der endå, få kortet til å fungere først tenker eg)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå er det bare å hive seg rundt, Lei har fått inn en ny pakke med kort.

 

du innspirerte til å bygge en god dac så jeg har hivet meg på og bestilt fra Lei.

 

 

Hvordan vil du ha chassis'n, ?? Tok med en orginal chassis fra dem, men kommer nok til å lage min egen når jeg kommer meg i hus, mot jul.

 

 

Håper ikke den bruker for lang tid i tollen.

 

Gi Gass!

Endret av Strandjung
Lenke til kommentar
Nå er det bare å hive seg rundt, Lei har fått inn en ny pakke med kort.

 

du innspirerte til å bygge en god dac så jeg har hivet meg på og bestilt fra Lei.

 

 

Hvordan vil du ha chassis'n, ?? Tok med en orginal chassis fra dem, men kommer nok til å lage min egen når jeg kommer meg i hus, mot jul.

 

 

Håper ikke den bruker for lang tid i tollen.

 

Gi Gass!

 

nei... får vel ein kamerat til knekke nokre alu plater.

 

har lagt ut ny update folkens!!! det vart "bra" ingen kortslutning so longt eg kan sjå. so no er det berre å få lodda dei siste komponentane :p og teste!!! er som ein liten onge her eg sitte.

Endret av DArkwIng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...