Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Min PC har helt tilfeldig blitt MYE dårligere i ytelse på spill.


Anbefalte innlegg

Veldig høye temperaturer på cpu i alle fall.

Leser jeg testen riktig så har du opp mot 80C og høyere, så du bør kanskje få gjort noe med denne.

 

cup var ikke over 65 grader men skjermkortet var i 88 på max. Er det for mye for skjermkortet?

 

Kunne du kjøre en runde med Linpack uten at du fikk opp meldingen feil?

 

Hva erLinpack?

Endret av Mountain dew
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste nvidia-skjermkort har treshold på et sted mellom 125 og 145 grader, 88 er en del, men ikke dødelig (Mitt hd4870 begynner å vis grafiske bugs når minnet kommer over 95 grader, ikke spør hvordan jeg vet det), men så lenge kjernen er under 100 grader burde det gå greit, rundt 80 grader er standardtemp for de aller fleste skjermkort med stock-kjøler etter min erfaring.

Lenke til kommentar

Jepp, ser jeg forvekslet grafene på % bruk og temperatur, som sagt er ikke helt 100% så jeg burde vel strengt tatt ikke gi alt for mye råd på forumet :p

 

En Linpack test under occt burde egentlig fortelle oss en del, du kan jo også benytte deg av psu stress testen, overlever pcen begge testene uten feil så må det være noe helt annet som forårsaker den dårlige ytelsen.

Lenke til kommentar

Før du kjører linpack testen,bør du sette Max CPU Temp i OCCT Options til 70-72' C.,men det ser ikke ut som du har noe temp problem,eller andre hardware problem i de testene du har kjørt tidligere!

 

Er det bare i Fallout 3 du merker problemet,kanskje det er noe tull med spillet,prøv en test med 3DMark06,og post scoren din.

 

Edit:Hvordan gikk det med HD testen,kunne ikke se du sa noe mere om den!

 

Hvis det ikke er en Benchmark i active @ hard disk monitor,så kan du prøve HD Tune 2.55

Endret av ask99
Lenke til kommentar

Utifra de testene du nå har tatt så er det ingen feil på hverken cpu eller gpu og ikke minst strømforsyningen din greier fint belastningen så det er nok ikke heller den.

 

Så da gjennstår det kun å fikkle litt med forskjellige drivere og teste grundig i flere spill enn kun fallout 3.

 

Også greit å sjekke som sagt om det kan være kopibeskyttelsen på F3 som lager problemene, du kan vel finne en "patch" som fjerner denne og så se om det hjelper.

 

Edit : Regner med du husket å legge inn hovedkort driverne?

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Så da gjennstår det kun å fikkle litt med forskjellige drivere og teste grundig i flere spill enn kun fallout 3.

 

Det skal jeg også teste. Mulig at det er noe feil med fallout. Min storebror sin data begynner også å hakke på fallout 3. Akkurat slik som jeg for det gjorde jo ikke det til å begynne med.

 

Noen andre som har hatt problemer med fallout 3?

 

Også greit å sjekke som sagt om det kan være kopibeskyttelsen på F3 som lager problemene, du kan vel finne en "patch" som fjerner denne og så se om det hjelper.

 

Hva mener du med det?

 

Bruker DVD crack slik at jeg ikke trenger å buke DVDen hver gang.

 

Edit : Regner med du husket å legge inn hovedkort driverne?
Ja.
Lenke til kommentar
Det var ikke noe galt med HDTune testen,hvis det er en sata disk,burde den klare over 100MB/s i starten,men hvis det er en IDE disk er resultatet helt ok.

 

Du burde prøve 3Dmark06,eller andre spill.Har du foresten husket å inst. DirectX 9.0c

 

Det er en sata disk fra Western Digital 500GB med 7200 RPM.

Hva kan være galt med den da?

 

og ja jeg har DirektX 9.0C

Lenke til kommentar
Forresten, det hakker vel ikke når du går inn i V modusen for å sikte?

Det hender selv hos meg faktisk, noe som har med spillet sannsynligvis å gjøre (må la spillet få noen sekunder for å regne ut hvem du kan treffe etc).

 

Nei det hakker ikke når jeg går inn i V modus.

Men det hakker ikke hele tiden når jeg spiller men veldig ofte. Da hakker det en liten stund til det for gått seg inn igjen men sp begynner det å hakke igjen. Veldig irriterende.

Noen ganger når det hakker så gjelper det å stoppe helt opp med mannen på spillet. Kan det være noe galt med spillet?

Lenke til kommentar

Vel, i og med fallout 3 streames direkte fra harddisk så kan det jo være at det er noe som ligger å skurrer i bakgrunnen? Kjører du noe antivirus eller annet program i bakgrunnen?

 

Jeg har kun problemer med "hikkups" når jeg benytter av vault assited targeting og det er ikke alltid det skjer, så og si aldri i selve spillet når jeg løper rundt fra a til b med mindre det dukker opp 40 raidere på en gang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...