Gå til innhold

Ny PC. Har helt mistet peiling på hardware


Anbefalte innlegg

Ja :) Men jeg vil ha så kraftig prosessor som mulig :) Går for i7'en jeg da.

 

Så, skjermkort..

 

Kan dette være noe å satse på?

XFX Radeon HD 4890 1GB "xXx" GDDR5, 1750,-

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=447807

 

... nyeste type prosessor(intel core i7), 2 stk HD4890 skjermkort i crossfire, 60gb OCZ...

 

Er det vits å ha 2 skjermkort? If so; hva er fordelen med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefale HD 4890 ja, i CrossFire ;)

 

HER ser du en oversikt over ytelse i crysis(du kan se andre spill også). Og som du ser, så fort man går over 1024x768 i oppløsning er to HD 4890 kort uovervinnelige! Selv over GTX 295, som alene koster bortimot 4k.

 

Så jeg vil si det har noe for seg å ha to slike kort ja :)

 

Mvh Olav B, G ;)

Lenke til kommentar
Okei 1000 takk for tipset :) Men hva er fordelen med to kort? Det har jeg ikke vært borti før (som sagt: long time, no hardware).

 

Sjekk linken i meldingen over så ser du fordelen. 20% eller mer ytelesesforbedring.

Se særlig på de høyere oppløsningene 1600 og 1920

Ser at jeg kan forvente en 3ggr forbedring ved oppgradering så da bør vel jeg også begynne å sjekke pris/ytelse på hardware.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Joda, man får mye ytelse for pengene når man går for phenom, problemet ligger i at i920 og bedre gir rett og slett mest ytelse (men ikke nødvendigvis best ytelse / kr) og er man en gamer så teller faktisk cpu en del.

Ja, men skjermkort teller absolutt mest. Han vil få mye bedre ytelse i spill ved å gå for en billigere prosessor, og heller legge litt mer i skjermkort(ene). Feks satse på et 5870 og i tillegg få DX11.

 

I spill vil man merke null forskjell på i7 og PhII, det er skjermkortet som vil utgjøre flaskehalsen.

Lenke til kommentar

Tja, ikke helt sant egentlig at det er skjermkort som er viktigst, det er så utrolig mange andre faktorer :

 

Som for eksempel om spillet får nok dataflyt , hvor kjappe drevene er til å laste inn informasjon , hvor mye kunstig inteligens som er brukt , om spillet er optimalisert for flerkjerne også videre.

 

Rent generelt tør jeg påstå at man får mest "langvarig" ytelse ut av en kraftig og rask cpu enn man får utifra et skjermkort. I tillegg må man også regne med at med en kraftigere cpu så kan man regne med mindre fps drops og jevnere fps...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...