Gå til innhold

[Løst]Problemer med Half-Life 2. (Saves er vekk, 64-bit mode er vekk)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg oppgraderte nettopp systemet mitt fra Pentium 4 til et 64 bit-system. Jeg var såre fornøyd da jeg installerte og kjørte Half-Life 2 og fant at det kjørte perfekt i 64 bit-mode på tilnærmet maksimal grafikk. Helt til i morges:

 

Jeg starta maskinen som vanlig. I stedet for å starte HL2 fra Steam slik jeg pleier starta jeg det rett fra desktop-ikonet, og det er det eneste jeg kan komme på som var annerledes. Når HL2 starter pleier det å komme opp en liten notifikasjon øverst til venstre som forteller at 64 bit-mode er aktivt, men den dukket ikke opp. I tillegg var alle saves vekk, i den forstand at de ikke finnes inne i spillet men ligger i mappa si i filsystemet.

 

Jeg prøvde først det åpenbare; google. Alt jeg klarte å spore opp var ting som forklarte hvordan man gikk fra 64 bit-mode til 32 bit, men jeg plukket opp at 64 bit er default og at "-64bit" som launch option skal force det enda et hakk. Det hjalp ikke.

 

Neste skritt var å slette HL2 fra steam ("delete local content") for så å installere det igjen. HL2 startet direkte etter nedlasting, altså uten å oppdatere til 64 bit-versjon slik den gjorde første gang. Grafikkinnstillingene var også intakte.

 

Dermed forsøkte jeg å slette det på nytt, i tillegg til å slette hele mappa "hl2" i Disk:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\username\ eller hvor det nå ligger. (Jeg tok selvsagt kopi av mappa "SAVE".) Jeg sletta også det jeg fant av HL2-relevante ting i registeret. (Alle mapper med navnet hl2 eller lignende, ingen overmapper eller andre ting.) Etter enda en nedlasting skjedde omtrent det samme igjen, men nå var ikke grafikkinstillingene lagret.

 

 

Er det noen som har noen forslag? Det er ikke aktuelt å formatere/reinstallere windows (jeg mener å huske at det var standardoppskrift sist jeg drev med dette). Er det noen som kjenner til andre med samme problem, eventuelt noen forumtråder et sted på det store Internettet? Det hadde vært supert!

 

 

Til slutt kommer spesifikasjonene på systemet mitt: (Jeg fulgte oppskriften "Studenten" på prisguide.hardware.no, men oppgraderte skjermkortet litt.)

AOpen ES45C

Asus P5K

Corsair XMS2-6400 DDR2-800 2048 MB

ASUS GeForce 9600 GT 512 MB PCI Express

Intel Pentium E5200

 

Jeg kjører Windows 7 Professional.

 

Veldig takknemlig for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I \steamapps\, ligger det en del .gcf filer. Det er her spillet ligger, så når du sletter mappen HL2 og starter nedlasting, så laster den ikke ned hele spillet på nytt. Har ikke lastet ned HL2, så er ikke helt sikker på hva filene til det heter.

 

Du har vel antageligvis;

base source engine 2.gcf

source engine.gcf

source materials.gcf

source models.gcf

source sounds.gcf

sourceinit.gcf

 

+HL2 relaterte filer, "hl2-client\shared.gcf"?

 

Har du prøvd å slette disse(sammen med HL2 mappen), for så å laste ned igjen?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei igjen

 

Jeg forsøkte det som ble foreslått her, men det hjalp ikke. Jeg endte opp med å sende spørsmålet til Steam support, og det viste seg at de har fjernet støtten for 64-bit i Half-Life 2. Synes det var lovlig lite informasjon, men da vet jeg i hvert fall grunnen. Savegames er tydeligvis 64 bit-spesifikke, så jeg ender opp med å bruke sv_cheats 1 for å hoppe dit jeg var.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...