Faktum1 Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 Betalte tidligere i dag for min første NAF test noensinne 1700kr. Bilen var langt fra det selger utga den for å være så det ble ikkenoe salg. Da har jeg på en måte tapt 1700kr, selvom det var en fin erfaring å få sett hvordan en NAF test fungerte. Har sett meg om etter en ny bil nå, som er eldre og billigere og i tillegg ser ut til å være i god stand. Bilen er samme modell bare 95 modell istedet for 96 modell. Kan gjerne betale enda en NAF test, men hvis denne også skulle vise seg å være langt fra det den tilsier, så blir det stor skuff. Har lite lyst til å betale min 3dje NAF test uten *napp*. Hvordan ville dere gjort det?
aklla Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 få bilselger til å betale, om den er i riktig stand, så betaler du testen til selgeren, er den i feil stand er det selger sin stand og han som burde betale...
krizkriz Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 Gjør som aklla sa. Det er det lureste. Bli enig med bilselgeren om at du betaler hele summen hvis det skulle bli salg, og hvis den går igjennom uten feil. Det var smart å ta NAF test, der ser du hvor mange som lover gull og grønne skoger ved bilsalg, og så blir man lurt. De 1700,- var ingenting i forhold til det du evt måtte ha punget ut med senere for deler og reparasjoner Hvis selgeren ikke er med på avtalen om å betale for NAF testen hvis den skulle feile, så skjuler han noe. Det er mange som gjør det desverre.
PantZman Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 Hadde du kjøpt bilen uten NAF test kunne du endt opp med å måtte betale for mange feil du ikke hadde sett med det første. Sånn sett har du sluppet unna med å betale 1700kr. Angrer litt på at jeg ikke tok NAF test da jeg kjøpte bil sist, var noen feil jeg ikke så før en stund senere. Hadde jeg sett det før kjøpet var i boks hadde jeg prutet ganske mye på prisen.
Faktum1 Skrevet 1. september 2009 Forfatter Skrevet 1. september 2009 Gjør som aklla sa. Det er det lureste. Bli enig med bilselgeren om at du betaler hele summen hvis det skulle bli salg, og hvis den går igjennom uten feil. Det var smart å ta NAF test, der ser du hvor mange som lover gull og grønne skoger ved bilsalg, og så blir man lurt. De 1700,- var ingenting i forhold til det du evt måtte ha punget ut med senere for deler og reparasjoner Hvis selgeren ikke er med på avtalen om å betale for NAF testen hvis den skulle feile, så skjuler han noe. Det er mange som gjør det desverre. Hehe egentlig burde jeg være glad ja:) Han pakkis selgeren mente egentlig at de ikke var nødvendig med NAF test for den bilen der ifølge "kompisene hans"..
adverb Skrevet 1. september 2009 Skrevet 1. september 2009 Hva med å inngå en avtale der du betaler testen dersom du kjøper bilen. Skulle du velge å avstå fra bilen grunnet testresultatet, deler dere kostnaden. 50/50. Da har du sikret deg, og selgeren har et dokument på bilen han kan benytte seg av videre i salgsprosessen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå