Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Hvor godt drar TSX i oppoverbakker?


LysDiode

Anbefalte innlegg

Hvor godt drar en utrimmet Suzuki TS50X (TSX) i oppoverbakker. Her jeg bor er det bakker overalt, noen ganske bratte.

Har heller ikke lyst til å kjøre i 5 km/t i oppoverbakkene heller akkurat..Spm er egentlig om den klarer å holde farten sånn noenlunde iallefall :)

Mye purk her også, så trimming er uaktuelt.

 

Ikke kom å anbefal meg lett MC, det driver jeg alt å tenker på men fokuser på spørsmålet ;P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde 2 Tsx'er i min tid. Den ene var en 90modell kjøpt rett fra kjøreskole. Hadde gått 7000km. Service hvert år, dokumentert. Den var satans dau, dro ikke i heletatt, gikk i 57km/t på flata husker jeg. :p

 

Den andre var en 97modell, gikk ikke bra den heller, men var bedre drag og respons i den. Den hadde gått 12000km, aldri vært på service.

 

Så hvis du har "flaks" finner du en som klarer seg greit i bakker, har du uflaks får du en du nesten må sparka fra med beina i bakka.

Lenke til kommentar
Nå har jeg bestemt meg for lett MC, meldt meg på opplæring og alt :) Kliner til med en ny Honda :p

 

gratulere. husk å øvekjør sinnsykt mye. kjøp sykkel før du har lappen. så øvekjører du på den. beste råd.

Og så blir man tatt, det viser seg at man kjører uten å ha lappen, man få karantene på både mc- og bil-lappen i tillegg til en bot og kryss på cv-en? :)

 

Gratulerer fra meg også btw, trådstarter ;)

Lenke til kommentar
Nå har jeg bestemt meg for lett MC, meldt meg på opplæring og alt :) Kliner til med en ny Honda :p

 

gratulere. husk å øvekjør sinnsykt mye. kjøp sykkel før du har lappen. så øvekjører du på den. beste råd.

Og så blir man tatt, det viser seg at man kjører uten å ha lappen, man få karantene på både mc- og bil-lappen i tillegg til en bot og kryss på cv-en? :)

 

Gratulerer fra meg også btw, trådstarter ;)

 

det er da ikke ulovlig å øvekjøre. mikrofon-sett kjøper du på biltema til rundt 99-199kr, batteriene koster 30kr for 2 eller 1. Bruk gjerne en gulvest med en rød L på ryggen til den som sitter bak og en rød L foran. Når du er fersk på motorveien med en sensor bakpå så er det fordel å ha kjørt noen 1000 kilometer.

Lenke til kommentar

Ja øvelseskjøring med en person som har hatt lappen i 5 år og er over 25 år gammel, samt om man bruker mikrofonsett er lov. Men jeg trodde han mente å bare kjøpe en sykkel og kjøre den rundt selv, uten noen bakpå eller på annen sykkel.

 

Skulle ønske jeg hadde noen å øvelsekjøre med her i Bergen, kjøretimene er så jævlig dyre. Dessverre kjenner jeg ikke én eneste en med MC-lappen som tilfredsstiller kravene.

Lenke til kommentar

Personen må også ha lappen for tung MC.

 

Får desverre ikke øvingskjørt noe særlig siden jeg kun kjenner to personer som tilfredsstiller kravene - han ene er opptatt alt og har inegn mer tid til overs, han andre skal jeg få kjøre litt med, men han bor et stykke unna så blir nok bare et par turer :(

Lenke til kommentar
Personen må også ha lappen for tung MC.

 

Får desverre ikke øvingskjørt noe særlig siden jeg kun kjenner to personer som tilfredsstiller kravene - han ene er opptatt alt og har inegn mer tid til overs, han andre skal jeg få kjøre litt med, men han bor et stykke unna så blir nok bare et par turer :(

 

 

www.bike.no skriv inn hvor du bor, Åsane, Nestun etc og at du er 15 år og håper noen vil disponere seg til litt øvekjøring. Så skal jeg love deg at mange kommer til å lese bloggen og at et par kommer til å være disponible. Dem skal trossalt bare sitte bakpå med deg i max 1.5 time om gangen. Huske på, alle folk er ikke egoister som aldri har tid. Ellers så er det mye å lære ifra youtube videoer, sykle sykkel i trafikken. Observere trafikk generelt.

 

Ellers så er det treff i Bergen Sentrum på Søndager har jeg sett. De folkene du kjenner godt tar du med deg og kjører langtur nesten opp mot Sognefjell. Dvs kjør nordover E-39 1.5 time fram og 1.5 tilbake. Veldig bra tur og kjøring og verdt for den som sitter bakpå.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...