Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Det ene ribbeinet stikker mye mer ut enn det andre


Djfreedo

Anbefalte innlegg

Hei. Har de siste månedene lagt merke til at nederste del av ribbeina på venstre side stikker mye mer ut enn høyre side. Er litt bekymra egentlig. Bare lurer på om noen veit hva det kan være eller om det bare er helt normalt (?) Noen her som også har det sånn?

 

Edit. Har også lagt litt merke til at kroppen (ryggraden?) er litt "skeiv" etter at jeg så det med ribbeina.

 

Kan jo fortelle at jeg er 18 og fullt utvokst (håper jeg. Er 197cm høy)

Endret av Djfreedo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan jo være du har brukket/bristet ribbebeina og så har de grodd skjeivt. det med ryggraden kan skyldes mange ting. tror det kan skje vist man vokser veldig my på kort tid(?).

 

Har du hatt noen form for smerter i rygg/side?

 

Edit: mine ribbein er symetriske..

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19873487

Dette kan også være noe medfødt, men hvis du nettopp har lagt merke til det, så er det nok ikke det.

 

Har du gått ned noe i vekt den siste tiden? Kan være at ribbeina synes mer hvis du går ned i vekt.

 

Dumt spørsmål, men forsvinner det utstikkede beinet hvis du strammer magemusklene?

Lenke til kommentar

 

 

kan jo være du har brukket/bristet ribbebeina og så har de grodd skjeivt. det med ryggraden kan skyldes mange ting. tror det kan skje vist man vokser veldig my på kort tid(?).

Har du hatt noen form for smerter i rygg/side?

Edit: mine ribbein er symetriske..

Tviler på at jeg har brukket ribbebeina. Har hatt en del vondt i ryggen de siste to(?) åra ja.

slettetprofil: Blir litt annerledes hvis jeg strammer magemusklene, men blir ikke symetrisk. Jeg veier ca 70 kilo og har gjort det de siste to årene tror jeg. Får ikke lagt på meg. Endret av Hårek
Lenke til kommentar

Det kan være det ja. Jeg har det, det kalles vel fuglebryst på norsk. Man begynner som oftest ikke å se det før i puberteten. Sånn gikk det hvertfall med meg. Det har bare blitt værre og værre og nå ser det helt fucka ut, men om ca 3 uker skal jeg inn på Ullevall for opprasjon. Det gleder jeg meg til. Legen har fortalt at opprasjonen ikke er farlig. Og at han ikke kunne få det helt symetrisk, men at det ville bli mye bedre. Etter opprasjonen skal jeg ligge på sykehuset i ca 1 uke. Og så må holde meg i ro i ca 3 måneder. Gå til legen og sjekk det du. Det skal ikke være noe farlig. Ikke det jeg har hvertfall. Tar denne opprasjonen kun av kosmetiske grunner.

Lenke til kommentar
Det kan være det ja. Jeg har det, det kalles vel fuglebryst på norsk. Man begynner som oftest ikke å se det før i puberteten. Sånn gikk det hvertfall med meg. Det har bare blitt værre og værre og nå ser det helt fucka ut, men om ca 3 uker skal jeg inn på Ullevall for opprasjon. Det gleder jeg meg til. Legen har fortalt at opprasjonen ikke er farlig. Og at han ikke kunne få det helt symetrisk, men at det ville bli mye bedre. Etter opprasjonen skal jeg ligge på sykehuset i ca 1 uke. Og så må holde meg i ro i ca 3 måneder. Gå til legen og sjekk det du. Det skal ikke være noe farlig. Ikke det jeg har hvertfall. Tar denne opprasjonen kun av kosmetiske grunner.

 

Du skriver at det bare har blitt værre og værre, har fuglebryst selv, men det syns ikke veldig godt håper bare ikke det blir værre enn det det er.

 

 

Så en kar på en strand en gang med ekstremt "mye" fuglebryst (:p), håper ikke at det blå så ille.

Lenke til kommentar

Den skjeve ryggraden din kan være en følge av lengdeforskjell i beina. NAV oppererer med en normal på 1,5 cm lengdeforskjell på beina, har selv 1,9, og får dermed oppbygde såler for å kompensere for dette. Det fører til at jeg går med en mye beinere rygg, og dermed en mer gjevn belastning også.

Endret av opar
Lenke til kommentar
Det kan være det ja. Jeg har det, det kalles vel fuglebryst på norsk. Man begynner som oftest ikke å se det før i puberteten. Sånn gikk det hvertfall med meg. Det har bare blitt værre og værre og nå ser det helt fucka ut, men om ca 3 uker skal jeg inn på Ullevall for opprasjon. Det gleder jeg meg til. Legen har fortalt at opprasjonen ikke er farlig. Og at han ikke kunne få det helt symetrisk, men at det ville bli mye bedre. Etter opprasjonen skal jeg ligge på sykehuset i ca 1 uke. Og så må holde meg i ro i ca 3 måneder. Gå til legen og sjekk det du. Det skal ikke være noe farlig. Ikke det jeg har hvertfall. Tar denne opprasjonen kun av kosmetiske grunner.

 

Hvor mye må du betale for dette ? Har lyst til og gjøre dette selv kun for det kosmetiske

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...