Gå til innhold

Ccleaner klar for Windows 7


Anbefalte innlegg

Er registeret crap? Den FÅR du begrunne.

 

En gigantisk box overfylt med hex verdier som ikke blir rensket ordtellig, gjør direkte program kopiering umulig i mange tilfeller, gir ingen fordeler over å ha en /etc mappe(vil heller si at det gir disfordeler).

At det er utført elendig + at det ikke gir noen fordeler over en /etc mappe er god nok grunn for meg til å kalle det crap.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ifølge microsoft sine norske ingeniører så ødelegger ccleaner(eller crap cleaner som de kaller det) registeret. Det sletter visst mer enn det skal.

 

Min erfaring er at cclean sletter mindre i registeret enn det kunne. MS er nok bare misunnelig på at noen klarer å lage et LITE, bra og nyttig program.

 

Har programmet på alle mine PCer som har Windows, er et av de første som insalleres på "ny" Windows. Anbefaller det til alle, men husk å slå av "Yahoo" ved installering :)

Endret av morten_b
Lenke til kommentar

Registry cleaners er mere eller mindre en vits / hoaks når det kommer til ureferete "left overs" og innvirkning på systemet.

 

Litt info om hva noen av windows proffene har av meninger om dette:

Bill Castner (Mark Russinovich)

http://www.whatthetech.com/2007/11/25/do-i...gistry-cleaner/

 

Mark Russinovich's Blog

http://blogs.technet.com/markrussinovich/a...ct-of-life.aspx

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Takker for fine lenker syar2003, da spesielt den første.

 

Godt lesestoff, kommentaren til Bill Bright, litt lenger ned på siden bør også sjekkes ut, den gir et litt mer kritisk syn på det hele.

 

Er fortsatt ikke sikker på om rengjøring av registeret er til noen nytte, men selv har jeg som sagt bare hatt positive erfaringer med CCleaner, da både registermodulen -samt fjerningen av "unødvendige" filer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...