Gå til innhold

SCO Group slår tilbake


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp. Det er slikt som holder godt liv i advokatbransjen. Synd at saksøker mest sannsynlig slås konkurs den dagen dommen faller slik at de aldri rekker å betale advokatutgiftene til de saksøkte parter. Dette er med andre ord bare en hekseprosess for å tyne penger ut av åpen kildekode-miljøene.

 

Ellers så er vel overskriften "SCO Group slår tilbake" litt feil. Det bør vel stå at SCO trollet står opp fra grava for å hjemsøke verden ennå en gang.

Lenke til kommentar

Apple tar ikke førsteplassen, nettopp av den grunnen du nevner; det er i det minste grunn til å like produktene deres.

 

Microsoft og SCO driver skamløs kloning av teknologi andre finner opp for å stjele markedsandeler, for å så bruke ulovlige og sterkt uetiske metoder for å drive ut innovatørene. De driver anti-innovasjon.

 

Og enda Apple driver innelåsing, så har de ikke monopol, og bryter derfor ikke loven i motsetning til microsoft og dets økosystem, som er et kriminelt forbrytersyndikat som bruker marionetter som SCO for å forsvare sin egen lisens-praksis' eksistens.

 

Det er viktig å knuse microsoft for å hjelpe innovasjonen og ildsjelene i IT-miljøet. Apple's eventuelle lovbrudd tar vi tak i når den tiden kommer, men så langt i den form de er nå, kan man i det minste si at de driver markedet fremover og ikke tilbake.

Lenke til kommentar
Morsomt også at SUN hev seg på dette. Støttet SCOs kamp mot Linux for å ramme IBM og AIX. Sier jo litt om SUNs troverdighet mht. open Source. Men det er nå historie og snart er SUN også historie.

Dette hadde ikke jeg fått med meg. Har du noen kilder som underbygger denne påstanden?

Lenke til kommentar
Morsomt også at SUN hev seg på dette. Støttet SCOs kamp mot Linux for å ramme IBM og AIX. Sier jo litt om SUNs troverdighet mht. open Source. Men det er nå historie og snart er SUN også historie.

Dette hadde ikke jeg fått med meg. Har du noen kilder som underbygger denne påstanden?

 

http://www.linux-watch.com/news/NS6700440248.html

 

Brev fra SUN til AIX-kunder

 

http://linux.slashdot.org/comments.pl?sid=...amp;cid=6414294

Lenke til kommentar

litt av en runddans dette her. oracle kjøper jo nå sun, som utvikler red hat - som i så tilfelle er i faresonen for disse patentsøksmålene.

 

btw: unix ble vel utviklet på MIT om jeg ikke husker feil? som da er offentlig finansiert.. hvor legitim er egentlig alle disse patentene? dreier deg seg om å være først nede på patentkontoret for å kapitalisere på etablerte selvfølgeligheter, eller er dette faktiske nyvinninger hvis utviklingskostnader skal finansieres gjennom patentordningen.

 

Hva i helvete har microsoft patent på, feks? selskapet er jo ikke kjent for en betydelig innovasjon i produktene sine engang, enda mindre mønster-patenter som blir brukt av andre?

 

 

EDIT: oracle utvikler ikke red hat, men de satser på plattformen mente jeg.

Endret av captain_obvious
Lenke til kommentar

Det som er omstøtt er bare dommerens besluttning om at sakens fakta var så klare at det var unødvendig med jury behandling.

Sakens fakta er fortsatt like sterke for Novell, det eneste SCO har fått medhold i er at deres argumenter så vidt skaper nok uklarhet til at saken bør få mer en summarisk behandling av dommeren direkte.

Og SCO må i følge samme dom forsatt betale Novell penger de har innkrevet på Novells vegne men har unlatt å betalt videre for nettopp rettighetene det første punktet omhandler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...