Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Problemer med temperaturen og trykket i dusjen


Anbefalte innlegg

Er vel verdt å nevne at jeg bor i ei studentblokk, og at jeg ga beskjed om denne "feilen" men vaktmester sa alt var ok.

 

Kan først nevne det lille problemet, som er at stråla er utrolig svak. Det er så vidt man klarer skylle vekk såpa og shampoen. Er det mulig fikse dette? evt har jeg krav på bedre?

 

Og til det store problemet, temperaturen. Det er umulig å finne en konstant temperatur i dusjen. Når jeg har funnnet en temperatur, henger jeg opp dusjen, men før jeg får såpa meg ferdig risikerer jeg å bli skoldet av glovarmt vann eller frysa av iskaldt vann. Og sånn kan den vingle. Jeg brukte 10min på å stille krana på en 5 min dusj her om dagen. Noe som vel er for galt? Er dette noe jeg kan fikse? Pakninger etc etc, jeg har lite og 0 peiling :/ Kan vel nevnes at håndvasken og kjøkkenvasken har mulighet for fin og konstant temperatur, i tillegg til at trykket på vannet der er sterkere enn noen andre plasser jeg vet om.

 

Håper noen eksperter kan hjelpe =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen til sparedusjens gleder!

For det sitter vel antageligvis et eller annet i dusjhodet som struper vannstrømmen og sørger for at ikke får stort mer enn enn "tåke" å skylle ut sjampoen med. Du kan jo se om det går an å åpne dusjhodet, eventuelt om du kan bytte det ut med et annet. (Les husleiekontrakten først og se om det er lov ...)

 

Varierende vanntemperatur kan være et tegn på varierende bruk av varmt/kaldt vann fra andre kraner samtidig som du dusjer, men det er ikke utenkelig at det kan bli bedre dersom du får litt fart på vannet.

Lenke til kommentar

Skrudde av slangen og dusjhodet nå. Hodet inneholder ingen verdens ting, bortsett fra at jeg syntes kanskje "tunellen" var litt smal. Slangen hadde også litt smal tunnel. Selv om trykket kunne vært høyere etter min mening. Kan det være noe i dusj slangen?

 

Det med at nytt dusjhode kan hjelpe på temperatur problemet setter jeg mine tvil til. Med tanke på at temperaturen ikke svinger mellom litt varm litt kald osv, men det kan gå fra midt i mellom til glo varmt(hadde svie en dag etter å ha brent meg) og kan bli iskaldt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...