Gå til innhold

Champions League 2009/2010


Latias

Anbefalte innlegg

Champions League 2009/10 er den 55. utgaven av Europas største fotballturnering, og den blir arrangert av UEFA. Barcelona er regjerende mester. Turneringen foregår i perioden 30. juni 2009-22. mai 2010 og finalen vil bli spilt 22. mai 2010 på Santiago Bernabéu Stadion i Madrid, Spania. Dette vil være den første finalen som spilles på en lørdag, og åttendelsfinalene vil spilles over fire uker i stedet for to.

 

Turneringsoversikt:

 

Gruppespillet

 

Trekning: 27. august 2009

 

Kampdag 1 (15. og 16. september)

Kampdag 2 (29. og 30. september)

Kampdag 3 (20. og 21. oktober)

Kampdag 4 (3. og 4. november)

Kampdag 5 (24. og 25. november)

Kampdag 6 (8. og 9. desember)

 

Åttendelsfinaler

 

Trekning: 18. desember 2009

 

Første kamp: 16., 17., 23. og 24. februar 2010

Andre kamp: 9., 10., 16. og 17 mars 2010

 

 

Kvartfinaler

Trekning: 19. mars 2010

 

Første kamp: 30. og 31. mars 2010

Andre kamp: 6. og 7. april 2010

 

 

Semifinaler

 

Trekning: 19. mars 2010

 

Første kamp: 20. og 21. april 2010

Andre kamp: 27. og 28. april 2010

 

 

Finale

Trekning: 19. mars 2010

 

Finale: 22. mai 2010

 

 

Lag som er med i gruppespillet:

 

Gruppe A:

Bayern München (Tyskland)

Juventus (Italia)

Bordeaux (Frankrike)

Maccabi Haifa (Israel)

 

Gruppe B:

Manchester United (England)

CSKA Moskva (Russland)

Besiktas (Tyrkia)

Wolfsburg (Tyskland)

 

Gruppe C:

AC Milan (Italia)

Real Madrid (Spania)

Marseille (Frankrike)

Zürich (Sveits)

 

Gruppe D:

Chelsea (England)

Porto (Portugal)

Atletico Madrid (Spania)

APOEL Nicosia (Kypros)

 

Gruppe E:

Liverpool (England)

Lyon (Frankrike)

Fiorentina (Italia)

Debrecen (Ungarn)

 

Gruppe F:

Barcelona (Spania)

Inter (Italia)

Dinamo Kiev (Ukraina)

Rubin Kazan (Russland)

Gruppe G:

Sevilla (Spania)

Rangers (Skottland)

Stuttgart (Tyskland)

AFC Unirea Urziceni (Romania)

 

Gruppe H:

Arsenal (England)

AZ Alkmaar (Nederland)

Olympiakos (Hellas)

Standard Liege (Belgia)

Endret av Latias
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Second that jotun!

Tror vi barcelona kan forsvare det?

Ja, det tror vi. Fantastisk lag, og har kjøpt inn Zlatan i sommer. Håper heller at de vinner, enn at pengelaget Real gjør det. Real kommer nok til å være favoritter, men håper at stjernegalleriet deres ikke greier å samarbeide godt. Hadde vært herlig å ha dem ute av turneringen tidlig. :D

 

Håper så klart at United vinner, men tror ikke det skjer. Vil bli tøft å hevde seg i Europa, uten sin beste spiller.

Lenke til kommentar

Slår til med å si at semifinalistene blir Real, Barcelona, Chelsea og United/Liverpool/Arsenal (i den rekkefølgen). At United kommer til sin fjerde semifinale på rad tror jeg er nesten like utenkelig som at Arsenal og Liverpool kommer så langt med de tynne troppene deres, derfor skråstrekene. Grunnen til at det bare står engelske lag der er fordi jeg ikke tror at den engelske dominansen slutter såpass brått og jeg ser ingen andre lag som skiller seg nok ut til å true dem nå som Inter har solgt Zlatan.

Lenke til kommentar

Liverpool solgte en høyreback......og kjøpte en høyreback

Liverpool solgte en midtback........og kjøpte en midtback

Liverpool solgte en midtbane........og kjøpte en midtbane.

 

Stallen er så mye tynnere iår ja.

Liverpool i CL er rett og slett spesielt. Tipper de kommer til semin.(alt kommer på når de møter Chelsea)

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

Er det på hodet ut av CL for Liverpool når de møter Chelsea i år? Eller trur vi faktisk de har en sjanse i motsetning til de siste årene?

 

Fra spøk til alvor, trur/håper litt på en skikkelig overraskelse i år, et wolfsburg som klarer å slite seg opp til semi plass om ikke bedre, og i prosessen slår ut et av de røde engelske lagene.

Lenke til kommentar
Fra spøk til alvor, trur/håper litt på en skikkelig overraskelse i år, et wolfsburg som klarer å slite seg opp til semi plass om ikke bedre, og i prosessen slår ut et av de røde engelske lagene.

 

Hadde ikke gjort noe det. Frykter de skumle semifinalen i år og, men har en god følelese. det hadde jeg jo forrige sesong også, men det hjalp jo ikke mye...

Lenke til kommentar
Liverpool solgte en høyreback......og kjøpte en høyreback

Liverpool solgte en midtback........og kjøpte en midtback

Liverpool solgte en midtbane........og kjøpte en midtbane.

 

Stallen er så mye tynnere iår ja.

Liverpool i CL er rett og slett spesielt. Tipper de kommer til semin.(alt kommer på når de møter Chelsea)

Med tynn mente jeg også dårligere, i hvertfall når det gjelder Liverpool, men selvfølgelig også i ordets rette forstand med tanke på skadeproblemene til Aquilani. Og jeg skrev heller ikke mye tynnere, faktisk ikke tynnere i det hele tatt. At Liverpool har en tynn stall (som var det jeg skrev) tror jeg at til og med du kan si deg enig i. I tillegg til det jeg allerede har nevnt tror jeg at Benitez vil satse på å følge opp den gode fjorårsesongen i ligaen, fremfor å gå all in i CL.

 

Edit: Rettet opp en feil som var for stor til å la stå selv om innlegget er nesten 24 timer gammelt.

Endret av D'Amico
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...