Gå til innhold

Slik blir den nye utvidelsen til World of Warcraft (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
fikk litt trua på wow igjen.. men så fant jeg ut at de gjør en del forandringer jeg IKKE liker. f.eks Tauren paladin.

 

Shaman til alliance og paladin til horde var en av grunnene til at jeg sluttet med WoW i første omgang. i mine øyner har Blizzard ødelagt dette spillet :(

Hvorfor det? Belf og Dranei var jo helt naturlige å dra inn i WoW, og de mestrer Shamanen og Paladinens Kunster, så utifra Loren var det jo bare bra at Belfs og Dranei kom inn.

 

Sier ikke at de ikke skulle kommet inn. JEG reagerte på at alliance fikk shaman og horde fikk paladin, Blizzard tok vekk det som gjorde horde og alliance unikt. Det virket som de har tatt mange enkle valg oppover tiden uten at jeg orker å gå for mye inn i dette. Jeg sier ikke at dette var mot lore eller et dumt valg, men for meg tok det livet av spillet. Var litt giret på å gi wow en ny sjangse men når jeg så at de messer opp alle rasene så vet jeg at jeg nokk aldri kommer til å gå tilbake til dette spillet igjen.

 

Jeg sier igjen at dette er et valg jeg har tatt og for meg så vil WoW verden med alliance shaman'er og Horde paladiner være helt feil, og at tauren kan være paladin og rogue (som noen lengre oppe nevnte) gjør det bare enda verre.

Lenke til kommentar

Grunnen til at de addet shamans til alliance og paladins til horde var at det var altfor vanskelig å balansere raid-encounters mtp. de forskjellige egenskapene til klassene. Da spillerene begynte å klage noe helt forferdelig mye om "Denne bossen er urettferdig fordi horde har/alliance har..." etc. måtte noe bli gjort.

Lenke til kommentar

For meg virker det som Blizzard stadig "dummer" World of Warcraft mer og mer ned.

Først kunne du ikke være både alliance og horde på en og samme server, du kunne ikke være Paladin som horde og du kunne ikke være Shaman som alliance osv..

 

Samtidig som spillet var tidvis vanskelig og utfordrende, det å i det hele tatt klare å komme seg inn i BlackWing Lair var jo veldig vanskelig i sin tid, og ikke minst det å beherske og håndtere 40-mann RAIDs var noe selv de mest ekstreme spillerne virkelig måtte bryne seg på, du måtte også virkelig ta forbehold om hvilket utstyr, angrep og taktikker du brukte, en liten feil om det så gjaldt galt valg av utstyr eller angrep osv.. og du var ferdig.

 

 

Helt siden TBC har ting bare gått sakte men sikkert en vei, og det til det lettere.

Det kreves færre spillere i End-Game RAIDs, utfordringene er langt enklere, kravet til riktig utstyr har sakte men sikkert blitt helt faset ut, ja ting har rett og slett blitt gjort langt enklere og dermed blir utfordringene mindre.

 

 

WOTLK tok ting enda lengre, hvor selv helt middelmodige spillere uten noe spesielt godt utstyr faktisk ganske så greit kunne ta seg rett igjennom diverse End-Game RAIDs.

 

 

 

Så er jo spørsmålet, er disse forandringene til det bedre eller til det verre?

Selv syntes jeg det er flott at Blizzard gjør content mer tilgjengelig for alle spillere, det at du ikke lenger må være en veldig aktiv og hardcore spille for å oppleve det meste av innholdet i spillet syntes jeg bare er en positiv ting, at de som ikke helt klarer å sette seg inn i taktikker osv.. Eller opparbeide seg topp utstyr osv av diverse årsaker faktisk nå får muligheten til å oppleve episke kamper ser jeg bare på som et stort pluss!

 

Problemet føler jeg ligger i det faktum at Blizzard sliter med å skape et skille mellom de mindre aktive spillerne, og de ekstreme spillerne. Nå blir alt dummet ned og ting blir gjort enklere slik at de ekstreme spillerne ikke får de utfordringene de ønsker, samtidig som det på mange måter blir feil at Per the casual player skal kunne skaffe seg det mest syke utstyret som er, når de ekstreme spillerne ikke kan få tilgang på noe bedre til tross for at de setter av mye mer tid og ressurser. De som spiller aktiv og ofrer mye skal få betalt for det mener jeg, men systemet som er nå med at det blir innført nytt og bedre utstyr over en høy sko, samtidig som det er såpass lett og enkelt og skaffe seg noe av det mest syke utstyret så syntes jeg det blir både urettferdig og feil ovenfor hardcore spillerne.

 

 

Sånn som det er per dags dato har vi på en måte to ting, vi har vanlig = lett og vi har heroic = middels.

Jeg føler dette systemet ikke blir utnyttet godt nok, heroic burde være noe som virkelig utfordrer selv de mest ekstreme spillerne og belønne dem deretter. Slik fungerer det ikke i dag, de kunne egentlig ha tre forskjellige kategorier i spillet:

 

Casual, Standard og Heroic.. Hvor alle dungeons osv skulle vært tilgjengelig i alle de tre forskjellige kategoriene hvor de som da ønsker en nokså lett utfordring, som de skal kunne beherske selv om de har lite spilletid og dermed ikke nødvendigvis har opparbeidet seg det beste utstyret, eller har de beste ferdighetene skal kunne nyte end-game innholdet, men de skal da også bli belønnet deretter og ikke få noe ekstremt når det kommer til rewards og loot. Også har vi da Standard som er fordi som spiller jevnlig og som kanskje har ganske så greit utstyr, men som ikke behersker de største utfordringene og disse skal naturligvis bli belønnet deretter.. Også har vi Heroic for de mest aktive og illegale spillerne der ute, så de kan få seg en skikkelig utfordring og de skal da naturligvis bli belønnet med det beste utstyret osv..

 

 

På den måten ville alle parter blitt tilfredsstilt. Et annet alternativ hadde jo vært forskjellige kategorier på de forskjellige serverne, hvor du har lett, normal og vanskelig innhold basert på hvilken server du velger. Men det blir langt vanskeligere å gjennomføre ettersom flere spillere alt da befinne seg på respektive servere, samtidig som det ville skapt urettferdigheter i henhold til cross-realm PvP osv..

 

 

 

Så jeg ser både ulemper og fordeler med at ting bli dummet ned, det blir enklere og bedre for de av oss som ikke orker eller har tid til å sette oss inn i alt mulig, eller har tid til å være spesielt aktive. Men samtidig vil det på mange måter kanskje straffe og svekke spillet for de mer aktive. At ferdighet systemet osv dummes litt ned syntes jeg bare er positivt, at et spill skal være veldig basert på hva slags utstyr du har, at du må tenke på hvor mye spell power og intellect du har, satt opp mot stamina osv.. blir litt for ekstremt for meg, jeg vil spille et spill for å ha det gøy, ikke bedrive det som en slags seriøst sport hvor jeg må sitte å kalkulere ut en diverse ting, og ikke minst syntes jeg ting skal ligge mye mer på spillernes ferdigheter og ikke hvem som har best utstyr eller fokusert på de rette attributtene.

 

 

 

At spillet bringes tilbake til vanilla verden er jeg meget positiv til. Slik som det er per dags dato er arealet i spillet ALT, ALT for stort, ting er fullstendig øde utenom i de store byene, Dalaran og i level 80 dungeons, at de ikke går i felle med å komme med enda flere kontinenter som vil spre spillerne ytterligere osv er bare bra, få alle tilbake til de gode gamle byene og områdene, slik at folk samles litt igjen!

Lenke til kommentar

ser bra ut håper blizz tar seg litt sammen no og gir ut noe bedre en de 2 siste pakkene. Etter min mening må de legge mye mer tid til end gaming, som i wrath hadde de bare pusset opp naxx (noe som de fleste hadde allerede blitt dritt lei for flere år siden) og 2 teite drage instancer som de ikke kan ha brukt mye tid på.

Lenke til kommentar

Jeg spiller wow mest for å ha det morro :)

Spiller sammen med en fast gjeng, vi gjør mye det samme om og om igjen, men vi har en hyggelig tone og har det gøy, uten å fokusere for mye på gear.

 

Utvidelser er altid spennende, er vist mye som blir gjort om.

Thrall skal vistnok ikke lengere være hordens overhode i praksis.

 

Det som skal bli spennende å se er hvor mye det bruker phasing.

Vil eks alle som starter på L1 se den nye verden, eller planlegger de tro å phase mellom gammel og ny.

 

Så var det når dette skulle komme ut da, det tok vell ca 1år fra tbc ble annonsert første gang til det kom ut.

Lenke til kommentar

Mange klager på at BF kan velge warrior i den nye expansionen også, men vist jeg leser loren rikig, har det opp i historien eksistert BF warriors før også, bare ikke så veldig mange.

Husker jeg ikke feil, er det noen BF warriors i wc3.

 

Det jeg er mest spent på er hvor taurens har fått "the light" fra.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...