Gå til innhold

Fordeler ved å faste?


Anbefalte innlegg

Huff, latterlig at muslimer påstår at de "Faster" når det de engentlig gjør er å gå ca -12 timer uten mat, det kan neppe kalles fasting.

 

Samme gjelder vel for et par andre religioner.

 

Så jeg synnes egentlig at man ikke har så veldig mye å være stolt av når det gjelder fastinga.

 

Skal man faste så bør det gjøres ordentlig :

 

http://www.yogasenteret.no/Artikler/artikk...?article_id=105

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kall det hva du vil, men hvem som helst kan faktisk gå 8 - 12 timer uten mat som muslimene gjør uten problem.

 

Skal man faste ordentlig så kan man ikke spise i perioden man faster og skal holde seg til drikke.

Haha måtte le litt nå, selvfølgelig kan hvem som helst gå uten mat 8-12 timer(utenom syke, osv)

Hva trodde du? At vi muslimer hadde en superegenskap at vi kan faste i 12 timer???

 

faste betyr avstå, du avstår jo ikke når du kan drive å drikke ;)

Men uansett din tolkning, din greie, du får gjøre hva enn du vil, og la oss muslimer bruke våre superpowers til å gå uten mat i 12timer :)

Endret av PrettyBoy
Lenke til kommentar
Kan se at du aldri har fasta, kan love deg at når u faster så orker du ikke så mye mat, litt suppe, litt frukt og drikke hodler i massevis,.Men seff er dette fra personen til personen, men de jeg kjenner spiser ikke så mye som du skal ha det til :)

Jeg har fastet - ihht. Islam. Med abdest og hele pakka.

 

 

Når du ikke spiser og drikker i flere timer så blir du jo sulten, og en sulten mage, kan forstå en sulten mage, det kan ikke en mett mage, men ja, jeg skjønner at jeg vet når sola har gått ned så kan jeg spise hva jeg vil.

Men jeg har fortsatt den følsen og tenker på de som ikke kan gjøre dette. Så ja jeg kommer nærmere de fattige fordi jeg kan forstå den følsen av å gå en hel dag uten mat og drikke. Og du blir takknemmlig ovenfor Gud for den maten og drikken du får servert da:)

Pluss man sparer veldig mye penger på mat denne mnd, og de pengene som blir til "overs" pleier vi å donere til en org. Når jg sier vi, da mener jeg min familie og venner..

En mage som spiser jevnlig - gjerne 3-4 måltider om dagen - kan ALDRI forstå en mann som har gått sulten flere dager og spist det han finner på gata. For å forstå en som er sulten, anbefaler jeg at denne "organisasjonen" dere donerer penger til slutter å sponse flere gullbelagte moskeer i Norden, og heller hjelper de fattige i nød, feks. uteliggere i Oslo.

 

Min mor har jo diabetes og hun faster ikke..Folk som må bruke medikamenter i løpet av hverdagen trenger ikke å faste..

Så fint for henne. Måtte hun leve et langt liv. Men det eneste du gjør er å bekrefte mitt poeng. Du kan vel forstå at mange føler seg presset til å faste tross sykdom?

 

 

Masse om dadler og Harira

Dadler spises også av jøder og kristne til ulike høytider. Enkelte matvarer og matvaner er universelle innenfor de tre religionene fra midtøsten, og matvaner dannes når det man spiser er næringsrikt og finnes i utstrakte mengder.

Det at Mohammed spiste Dadler og hariri, og drakk melk betyr bare at de tre nevnte tingene var det mest næringsrike man kunne få i seg i forbindelse med fasten, men også ellers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...